پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

۸۲۲ پرونده به اداره تعزیرات حکومتی گچساران وارد شده است و ۸۱۴ فقره از آنها بررسی و مختومه شده است

تعزیرات حکومتی به عنوان یک مرجع اختصاصی رسیدگی به تخلفات اقتصادی، در مفهوم عام پدیده ای تازه و بدیع نبوده و از صدر اسلام تا کنون تحت عناوین و تعابیر مختلف در حکومت های اسلامی وجود داشته و در سایر نظام های حقوقی شناخته شده دنیا نیز متناسب با تشکیلات قضایی و اجرایی جایگاه خاصی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 19500
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶

کرونا :

۸۲۲ پرونده به اداره تعزیرات حکومتی گچساران وارد شده است و ۸۱۴ فقره از آنها بررسی و مختومه شده است

تعزیرات حکومتی به عنوان یک مرجع اختصاصی رسیدگی به تخلفات اقتصادی، در مفهوم عام پدیده ای تازه و بدیع نبوده و از صدر اسلام تا کنون تحت عناوین و تعابیر مختلف در حکومت های اسلامی وجود داشته و در سایر نظام های حقوقی شناخته شده دنیا نیز متناسب با تشکیلات قضایی و اجرایی جایگاه خاصی داشته و دارد. در کشور جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تقریباً در آغاز جنگ تحمیلی بحث تعزیرات حکومتی به معنی اخص کلمه برای جلوگیری از وقوع تخلفات عدیده ای که در زمینه مسایل اقتصادی با توجه به وضعیت بحرانی کشور در آن زمان به وقوع می پیوست پایه ریزی شد که این امر نیز تا کنون ادامه دارد.

وظایف سازمان تعزیرات حکومتی در دو بخش اختصاصی و مشترک با سایر سازمانها به شرح ذیل می باشد:

الف- اختصاصی: عمدتاً شامل رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صدور حکم، اجرای حکم، تجدیدنظر و رسیدگی به شکایات.

در این خصوص بر طبق آمار اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گچساران در نیم سال نخست 94 در بخشهای بهداشت دارو ،درمان و دامپزشکی ، قاچاق کالا و ارز و تعهدات گمرکی ، کالا و خدمات به ترتیب 51 ،110 ، 660 فقره پرونده داشته است که در مجموع 822 پرونده به این اداره وارد شده است و 814 فقره از آنها بررسی و مختومه شده است .

ب- مشترک: -هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی در امر رسیدگی به تخلفات موضوع قانونی تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی پیرامون تشکیل کمیسیونهای ماده 11 قانون اخیر الذکر.

روز شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران و شکست مفتضحانه آمریکا است
دنبال کنید

در این خصوص بر طبق آمار اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گچساران در نیم سال نخست 94 در بخش بهداشت، درمان و دامپزشکی 50 فقره پرونده وارد شده و 1 فقره از قبل موجود بوده است که همگی بررسی و مختومه شده است.

– هماهنگی با سازمانهای شاکی، ادارات مامور وصول درآمدهای دولت (شامل:نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، بانک مرکزی، گمرک، دخانیات و شیلات …) در رابطه با برخورد با پدیده قاچاق. – هماهنگی با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت کشور در امور مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز.

در این خصوص بر طبق آمار اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گچساران در نیم سال نخست 94 در بخش قاچاق کالا و ارز و تعهدات گمرکی 99 فقره پرونده وارد شده و 12 فقره از قبل موجود بوده است که همگی بررسی و 105 فقره مختومه و 6 فقره باقی مانده  است.

-هماهنگی با گمرک و نظام بانکی کشور در امر رسیدگی به تخلفات ورود موقت کالا، عدم ایفای تعهدات وارد کنندگان، تولید کنندگان و همچنین صادر کنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی

در این خصوص بر طبق آمار اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گچساران در نیم سال نخست 94 در بخش  کالا و خدمات 654 فقره پرونده وارد شده و 6 فقره از قبل موجود بوده است که همگی بررسی و 658 فقره مختومه و 2 فقره باقی مانده  است.

اضافه می شود که طبق این آمار 29 فقره پرونده در خصوص مصالح تیرچه بلوک ، شن وماسه به این اداره وارد شده که همگی با حکم تعطیلی واحد صنفی مواجه شده است.

 

ماندگاری عزت مردم با داستان هسته ای گره خورده/ نگذارید جوانان از ما رویگردان شوند
دنبال کنید

و طبق آمار این اداره از یک مهر تا 11 آبان 94 عملکرد اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گچساران بدین گونه بوده است:

بر طبق آمار اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گچساران از یک مهر تا 11 آبان 94 در بخشهای بهداشت دارو ،درمان و دامپزشکی ، قاچاق کالا و ارز و تعهدات گمرکی ، کالا و خدمات به ترتیب 32 ،29 ، 106 فقره پرونده داشته است که در مجموع 167 پرونده به این اداره وارد شده است و 155 فقره از آنها بررسی و مختومه شده است .

بر طبق آمار اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گچساران از یک مهر تا 11 آبان 94 در بخش بهداشت، درمان و دامپزشکی 32 فقره پرونده وارد شده و 0 فقره از قبل موجود بوده است که همگی بررسی و مختومه شده است.

بر طبق آمار اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گچساران از یک مهر تا 11 آبان 94 در بخش قاچاق کالا و ارز و تعهدات گمرکی 23 فقره پرونده وارد شده و 6 فقره از قبل موجود بوده است که همگی بررسی و 20 فقره مختومه و 9 فقره باقی مانده  است.

بر طبق آمار اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گچساران از یک مهر تا 11 آبان 94 در بخش  کالا و خدمات 104 فقره پرونده وارد شده و 2 فقره از قبل موجود بوده است که همگی بررسی و 103 فقره مختومه و 3 فقره باقی مانده  است.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi