پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و مجریان طرح ملی دیسپچینگ

در این نشست مدیرعامل این شرکت به معرفی جایگاه و تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در زنجیره تولید نفت و گاز کشور پرداخت و گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ، بهره‌برداری و راهبری عملیات تولید از میدان‌های پراکنده‌ای از جمله گچساران ، بی‌بی‌حکیمه ، سیاهمکان ، رگ سفید ، پازنان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 19040
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

کرونا :

نشست مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و مجریان طرح ملی دیسپچینگ

در این نشست مدیرعامل این شرکت به معرفی جایگاه و تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در زنجیره تولید نفت و گاز کشور پرداخت و گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ، بهره‌برداری و راهبری عملیات تولید از میدان‌های پراکنده‌ای از جمله گچساران ، بی‌بی‌حکیمه ، سیاهمکان ، رگ سفید ، پازنان ، منصور آباد ، نرگسی و کیلو کریم را برعهده دارد.
امین محمدی گفت : واقع شدن این میدان‌ها در استانهای چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان ، فارس و بوشهر از یکسو و قرار گرفتن تلمبه‌خانه عظیم گوره وچند راهه بزرگ نفت خام صادراتی ایران در حوزه عملیات این شرکت در ساحل از سوی دیگر ، گچساران را به یکی از مناطق پنجگانه مهم تولید و قطب صادرات نفت خام ایران تبدیل کرده است .
در ادامه این نشست ، مجری طرح دیسپچینگ نفت و گاز شرکت ملی نفت گفت : این سیستم نظارتی از مبادی تولید و کارخانجات بهره برداری تا صادرات ، پالایشگاهها ، پتروشیمی ها و سایر تحویل گیرندگان محصولات شرکت ملی نفت را شامل می شود.
عزیزاله عباسییکپارچه سازی، کنترل و پایش جریان تولید و تحویل نفت و گاز، افزایش قابلیت اطمینان سیستم تولید، امکان برنامه ریزی تخصیص نفت و گاز همزمان با توسعه میادین، جمع آوری و تحلیل مکانیزه اطلاعات، امکان برنامه ریزی تعمیرات و اندازه گیری محاسبات میزان نفت و گاز را از جمله اهداف کلان این طرح عنوان کرد.
طرح ملی دیسپچینگ (dispatching) شرکت ملی نفت ایران مشتمل بر انتقال اطلاعات ورودی و خروجی و پارمترهای کیفی نفت خروجی واحدهای تولیدی و عملیاتی به همراه اطلاعات اصلی فرآیندی و اطلاعات تصویری دوربین های CCTV به سطوح بالاتر عملیاتی می باشد .
این طرح از سال ۱۳۸۹ در شرکت ملی نفت ایران کلید خورد و مرحله اجرایی آن هم اکنون توسط شرکت متن (مهندسی و توسعه نفت) آغاز شده است .

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi