جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مدیریت حج باید از عربستان گرفته شود

آصفری: مدیریت حج باید از عربستان گرفته شود عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مدیریت حج باید از عربستان گرفته شود، گفت: سران کشورهای اسلامی باید در مورد حوادث رخ داده در منا نشست اضطراری تشکیل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18322
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲:۵۶


آصفری:


مدیریت حج باید از عربستان گرفته شود


عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مدیریت حج باید از عربستان گرفته شود، گفت: سران کشورهای اسلامی باید در مورد حوادث رخ داده در منا نشست اضطراری تشکیل دهند.


مدیریت حج باید از عربستان گرفته شود 3

محمد حسن آصفری تاکید کرد: اتفاقات رخ داده در عربستان، نشان از بی تدبیری و بی لیاقتی عربستان در مدیریت مراسم بزرگ و میلیونی حج دارد.

وی افزود: عربستان امروز همه وقت خود را برای توسعه جنایات و کشتار مردم یمن گذاشته و هیچ اقدامی برای مدیریت و برنامه ریزی بهتر حج ندارد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد سران کشورهای اسلامی باید نشست اضطراری تشکیل دهند و نسبت به حوادث رخ داده در منا واکنش نشان دهند. علما و سران کشورهای اسلامی نیز باید در این راستا اقدام کنند و اگر آنان اقدام نکنند، ملت های مسلمان آنان را نخواهند بخشید.

آصفری با یادآوری این که کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی توان مدیریت حج را دارند، گفت: عربستان سعودی نشان داد لیاقت خادمی حرم امن الهی را ندارد از این رو باید مدیریت حج از عربستان گرفته شود.

وی تاکید کرد: ما شاهدیم که مراسم اربعین با حضور ۲۰ میلیون زائر از سراسر دنیا برگزار می شود و کوچک ترین اتفاقی برای زائران نمی افتد.

**سفر دو عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به عربستان برای بررسی حادثه منا

آصفری با تاکید بر این که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری با حضور مسوولان حادثه منا را بررسی می کند، گفت: همچنین قرار است محمدرضا محسنی ثانی نماینده سبزوار و عوض حیدر پور نماینده شهررضا به نمایندگی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تیم دولت برای بررسی حادثه منا به عربستان سفر کنند.

درحادثه مرگباری که صبح پنج شنبه دوم مهرماه جاری در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد، صدها نفر از حجاج جان خود را از دست دادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی درپی فاجعه مصیبت بار در منا که در آن جمع کثیری از میهمانان الهی جان خود را از دست دادند با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان این حادثه اندوهبار و تسلیت به بازماندگان آنان تاکید کردند: دولت سعودی موظف است مسوولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ پذیرفته و به لوازم و قاعده حق و انصاف عمل کند، ضمن اینکه مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته ای که عامل این فاجعه بوده است نیز نباید از نظر دور بماند.

ایشان همچنین در کشور سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام

آزادی۴ماهیگیر ایرانی‌بازداشتی‌در ترکمنستان
دنبال کنید

 


منبع: 
ایرنا

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi