چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشت سال دفاع جانانه، تقدیم هزاران شهید…

رشادت و ایثار رزمندگان نگذاشت حتی یک وجب از خاک مقدس کشورمان به دست نا اهلان و دشمنان بیفتد پیروزی انقلاب اسلامی پس از رشادت ها و مبارزات بسیار بر علیه طاغوت، باعث گردید که فصل جدیدی از حیات مردم مسلمان ایران و نظامی مقدس بر پایه رهبری ولایت فقیه آغاز شود که سرمنشأ تحولات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18220
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

کرونا :

هشت سال دفاع جانانه، تقدیم هزاران شهید…

رشادت و ایثار رزمندگان نگذاشت حتی یک وجب از خاک مقدس کشورمان به دست نا اهلان و دشمنان بیفتد
پیروزی انقلاب اسلامی پس از رشادت ها و مبارزات بسیار بر علیه طاغوت، باعث گردید که فصل جدیدی از حیات مردم مسلمان ایران و نظامی مقدس بر پایه رهبری ولایت فقیه آغاز شود که سرمنشأ تحولات بسیار عمده ای در منطقه و جهان شد. دنیای استکبار که در خاورمیانه موقعیت از دست اش رفته را برنتابید، از طریق تحریک همسایگانی همچون رژیم بعثی عراق به دنبال جنگ افروزی برعلیه ایران و براندازی این نظام نوپا در همان اوایل استقلالش بود و سرانجام موفق شد با کمک و تجهیز نمودن قوای نظامی رژیم بعثی صدام در سایه حمایت های همه جانبه و استراتژیکی، ایران را وارد جنگ با قوای تا دندان مسلح رژیم بعث نماید.
در واپسین روزهای شهریور سال۵۹ بود که مرزهای غربی کشورمان مورد هجوم وحشیانه دژخیمان بعثی قرار گرفت و مردم ظلم ستیز و حماسه ساز ایران اسلامی برای دفاع از کیان خود و حفظ ارزش های انقلاب و نظام، دعوت رهبر و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) را لبیک گفتند و از بزرگ و کوچک، پیر و جوان راهی جبهه های حق علیه باطل شدند. هشت سال دفاع جانانه و تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده حاصل رشادت های فرزندان وطن در دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران بود که طبق اسناد و شواهد، بسیاری از کشورهای دنیا که حامی آمریکا و هم پیمانانش بودند، در این جنگ نابرابر در کنار رژیم بعثی عراق بودند صدام جنایتکار را در این جنگ همراهی می کردند،رشادت و ایثار رزمندگان نگذاشت حتی یک وجب از خاک مقدس کشورمان به دست نا اهلان و دشمنان بیفتد.
اکنون که سالها از این رشادت ها و حماسه ها می گذرد، وظیفه ای خطیر و سنگین بر دوش همه ما سنگینی می کند که همانا حفظ نام و یاد شهدا، جانبازان، آزادگان و همه عزیزانی است که در این جنگ شرکت داشته و از نام و کیان ایران اسلامی حراست نموده و باعث شدند که نام این کشور همواره در اوج عزت، اقتدار و سرافرازی باشد.
در سایه فرهنگ جهادی و ایثارگری است که ایران اسلامی توانسته در برابر دشمنان و استکبار جهانی خصوصاً آمریکای جنایتکار ایستادگی کند و پوزه همه بدخواهان و ایادی ظلم و کینه را به خاک بمالد. با اینکه از دوران دفاع مقدس فاصله چندانی نگرفته ایم، اما روحیه جهادی مردم شریف ایران هنوز جایگاه خود را داراست و در همه عرصه ها شاهد حضور آنان در صحنه هستیم. اگرچه در سالهای اخیر توانسته ایم در بخش دفاعی کشور به دستاوردهای بی نظیری در سطح جهان دست پیدا کنیم و جرأت تفکر حمله به کشور از سوی دنیای استکبار گرفته شده اما لازم است در زمینه های دیگری همچون اقتصاد با تکیه بر روحیه جهادی، خودباوری، اعتماد به نفس، توجه به خلاقیت، نگاه به مولفه های داخلی و اعتماد به جوانان مومن و بابصیرت کشور در راستای فراهم نمودن شرایط اقتصادی مناسب و شایسته مردم و نظام تلاش کنیم که خوشبختانه در حال حاضر چنین تحول شگرف و با عظمتی شکل گرفته و با بهره گیری از ظرفیت ها و داشته های کشور، به اهداف و خواسته های خود یکی پس از دیگری دست پیدا می کنیم.
اگرچه در حال حاضر مشکلاتی در کشور به چشم دیده می شود، اما باید بدانیم این مشکلات به واسطه فرهنگ جهادی همگانی از میان رخت برخواهد بست و با اتکا به اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب به خوبی آن را برای حفظ و تداوم نظام ابلاغ فرموده اند، می توانیم آسیب تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان را از سر انقلاب و مردم دفع نماییم. البته فراموش نکنیم عده ای با تردید نمودن در رابطه با فرهنگ انقلابی و جهادی، به مضاعف شدن مشکلات در جامعه دامن می زنند و نارسایی ها را بزرگ و حل ناشدنی عنوان می کنند اما شواهد و تجارب نشان می دهد که هرگاه بر محور امام(ره) و انقلاب حرکت کرده ایم، به پیروزی دست یافته ایم و امروز اگر فردی به شرایط فعلی در کشور معترض باشد، یقین بدانیم که از آرمان های انقلاب و فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت فاصله گرفته است.
در این برهه از زمان ایران اسلامی به یکی از کشورهای مهم و بانفوذ در دنیا مبدل شده و نقش بی بدیل و بی تردیدی در مناسبات منطقه ای و جهانی دارد. لذا در داخل کشور نیز همه ما و به خصوص مسئولان و دست اندرکاران مملکتی با یاری و مدد همگانی در سایه رهنمون های ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) در راه ارتقاء سطح معیشت و رفاه جامعه گام برداریم و اقداماتی همچون ایجاد اشتغال، از بروز آسیب های اجتماعی در کشور جلوگیری نماییم و با اتحاد و همدلی و همزبانی مطابق آنچه که رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال ترسیم نموده اند، زمینه های فراهم شدن نفاق و دودستگی و چنددستگی را در کشور از بین ببریم. نمونه ای از این مسائل که نیاز به همدلی و بصیرت دارد، بحث هسته ای کشور در شرایط فعلی است و بر اساس آنچه که رهبر معظم انقلاب پیش پای تیم مذاکره کننده، همه دولتمردان و مردم ایران نهاده اند، یکدل و یک صدا باشیم و با دودستگی خود در زمین دشمن بازی نکنیم.
نکته ای که در حال حاضر دوست و دشمن به آن اذعان دارند، این است که انقلاب اسلامی به الگویی بارز و مشخص برای تمام آزادی خواهان و عدالت جویان در دنیا معرفی شده و در حال نفوذ و تاثیرگذاری بر روی بسیاری از ملت ها و کشورهاست و می خواهند از نظام ما برای ترسیم راه خود الگوبرداری کنند. از این رو محتمل است که کشورهای زورگو و ظالم همانند آمریکا مدام در صدد ضربه زدن به این نظام باشد زیرا موقعیت، مطامع و منافع آنان با ایستادگی ایران اسلامی در مقابلشان به خطر افتاده و علیرغم همه دشمنی ها،این نظام مقدس به سردمدار و پرچمدار آزادی و آزادگی در جهان تبدیل شده است. در این شرایط حساس علاوه بر اینکه جوانان و نوجوانان کشور باید با روحیه انقلابی و جهادی برای حفظ و صیانت از انقلاب و آرمان های والای آن تربیت شوند، لازم است شخصیت ها و عناصر تربیت شده انقلاب و دوران دفاع مقدس در تمامی عرصه ها و در رأس امور حضور داشته باشند تا راه نفوذ و ضربه زدن دشمنان به کشور بسته شود. نمونه هایی از این شخصیت ها و افراد که به عنوان عناصر تربیت شده انقلاب از آنان یاد می شود، قشر ایثارگر می باشد که به عنوان حماسه سازان و مدافعان واقعی نظام و انقلاب در آزمونی بزرگ، سربلند بیرون آمدند و در این برهه به عنوان راویان حماسه های دوران جنگ و مروجین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه محسوب می گردند. بر این اساس جوانان و نوجوانان امروز انقلاب باید با تأسی از فرهنگ ناب و غنی ایثار و شهادت در راه حفظ و صیانت از آرمان های والای انقلاب گام بردارند و شهدا، ایثارگران و رزمندگان، دوران دفاع مقدس را به عنوان الگو اسوه خود در تمام مراحل زندگی خود قرار داده و در سایه رهنمون های رهبر معظم انقلاب برای عزت، سرافرازی و بالندگی میهن عزیزمان همواره تلاش نمایند.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi