شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

عید قربان؛ عید اثبات بندگی

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، عید قربان بعد از وقوف در عرفات و مشعر و منا فرا می رسد و عید رهایی از تمامی تعلقات و هر آنچه غیر خدایی است. حجاج در این روز اسماعیل وجود خود را که شامل تمام وابستگی ها و دلبستگی هاست قربانی می

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18159
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱


به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، عید قربان بعد از وقوف در عرفات و مشعر و منا فرا می رسد و عید رهایی از تمامی تعلقات و هر آنچه غیر خدایی است.


حجاج در این روز اسماعیل وجود خود را که شامل تمام وابستگی ها و دلبستگی هاست قربانی می کند تا به سبکبالی برسند.


عید قربان که یکی از پاک ترین عیدها است، نمود بندگی و سرسپردگی به درگاه ایزد منان است؛ عیدی که انسانی نو را از خاکسترهای خود بروز می کند. عید قربان عید نزدیکی دل های بندگان به پروردگار خویش است.


غضنفرآبادی: عید قربان جشنی برای حجاج بعد از دوره عبادی و سیاسی حج است


موسی غضنفرآبادی، عضو فراکسیون روحانیت مجلس در همین خصوص در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت با بیان اینکه عید قربان یکی از اعیاد مهم مسلمانان است، گفت: عید قربان عیدی است که نماد بندگی از سوی حضرت اسماعیل(ع) و احضرت ابراهیم(ع) نشان داده شد و آنها ثابت کردند تسلیم محض در برابر فرمان خداوند سبحان هستند.


نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) انقیاد و بندگی خود را نشان دادند، عنوان کرد: از همین رو حجاج با وجود مشقت های موجود مراسمی را در این روز انجام می دهند و اعمالی را به جای می آورند.


وی افزود: حجاج این توفیق الهی را جشن می گیرند و خداوند متعال نیز بعد از یک دوره عبادی و سیاسی بسیار مهم، برای آنها یک امتیاز و هدیه به عنوان عید قربان در نظر گرفته است.

گزارش تصویری(۲) دکتر لاریجانی در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به روستاهای و بخش کهک قم
دنبال کنید


عید قربان؛ عید اثبات بندگی 3


غضنفرآبادی در ادامه با اشاره به اینکه عید قربان نه تنها برای حجاج بلکه برای سایر مسلمانان نیز اعمالی را به همراه دارد، یادآور شد: نماز روز عید قربان، قربانی کردن و دید و بازدید در روز عید قربان سفارش شده و تأکیداتی که نسبت به اهمیت عید قربان وجود دارد هدیه الهی برای مسلمانان است.


عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همه اعیاد ما بین شیعه و سنی مشترک است حتی خیلی از برادران اهل سنت نیز برای اعیاد شیعیان احترام قائلند اما در عید قربان و عید فطر که متفق القول هستند، اتحاد و وحدت بیشتری به چشم می خورد./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi