جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بازگشت بازنشستگان به پست‌های دولتی

عبدالرضا مصری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص بازگشت بازنشستگان به بازار کار، گفت: به طور حتم دریافتی بازنشستگان به عنوان حقوق بازنشستگی باید تامین کننده هزینه‌های زندگی آنان باشد، اما با توجه به اینکه دستمزد بازنشستگان متناسب با تورم در جامعه افزایش پیدا نمی‌کند؛ این قشر باید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16627
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰:۱۱


بازگشت بازنشستگان به پست‌های دولتی 3

عبدالرضا مصری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص بازگشت بازنشستگان به بازار کار، گفت: به طور حتم دریافتی بازنشستگان به عنوان حقوق بازنشستگی باید تامین کننده هزینه‌های زندگی آنان باشد، اما با توجه به اینکه دستمزد بازنشستگان متناسب با تورم در جامعه افزایش پیدا نمی‌کند؛ این قشر باید برای گذران زندگی خود به شغلی مشغول شوند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، افزود: برای جلوگیری از بازگشت بازنشستگان به بازار کار باید حقوق این افراد را متناسب با تورم افزایش داد درغیر اینصورت یک فرد بازنشسته هیچ چاره‌ای جز حضور در صحنه کار برای تامین هزینه های زندگی  ندارد؛ هرچند که این موضوع تنها به بازنشستگان ارتباط نداشته و به دلیل مشکلات اقتصادی حتی افراد شاغل نیز در حال حاضر در ۳ بخش مشغول به فعالیت هستند.

عضوکمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، ادامه داد: البته برای یکبار میزان حقوق بازنشستگان نسبت به واقعیت های جامعه تغییر کرد، اما متاسفانه تورم سدی در برابر عدم ایجاد ثبات در حقوق بازنشستگان است.

وی با تاکید براینکه باید در خصوص بازگشت بازنشستگان به بازار کار علت یابی کرد، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر بازنشستگان در مشاغل دولتی بسیار به کار گیری می شوند، که این موضوع مورد پذیرش نیست، همچنین باید گفت که این موضوع حتی نارضایتی عمومی ایجاد می کند، زیرا بیکاری در حال حاضر در جامعه افزایش پیدا کرده است.

این نماینده مردم درمجلس نهم ، افزود: متاسفانه برخی بازنشستگان در طول زندگی برای خود تعهداتی ایجاد کردند که نمی توانند به این تعهدات عمل کنند؛ اما مشکلاتی نظیر تامین اجاره بها یک واحد آپارتمان با حقوق حداقلی برای یک بازنشسته دور از انتظار نیست.

افزایش ساعت انتظار سوخت‌گیری CNG
دنبال کنید

مصری با اشاره به اینکه قانون اعاده به کار یک بازنشسته در مشاغل دولتی را ممنوع کرده است، گفت: البته استثناهایی هم در شرایط خاص وجود دارد، اما باید تاکید کرد که قانون فعلی برای دستگاه های اجرایی و ادارات دولتی جاری بوده و قانون برای بخش خصوصی محدودیت ایجاد نمی کند، بنابراین ممکن است بازنشسته ای راننده تاکسی و یا فروشنده یک مغازه شود.

سخنگوی هیات رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اما بازهم باید تاکید کرد که حضور بازنشستگان در مشاغل دولتی مورد پذیرش نیست، چون زمان بازنشستگی مشخص بوده و ادامه این روند یک نارضایتی عمومی میان مردم ایجاد می کند؛ به عبارت بهتر چون میزان بیکاری بالا است به کارگیری بازنشستگان نمکی بر زخم بیکاران است./

پایان پیام

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi