جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش سود پمکس مکزیک

سود پمکس در سه ماه دوم امسال در پی افت قیمت نفت و کاهش تولید ١٠ درصدی این شرکت کاهش یافت و برای یازدهمین سه ماهه پیاپی در ناحیه منفی قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری رویترز ، شرکت دولتی نفت مکزیک (پمکس) اعلام کرد که میزان ضرر و زیان شرکت در این دوره نسبت به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16411
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
سود پمکس در سه ماه دوم امسال در پی افت قیمت نفت و کاهش تولید ١٠ درصدی این شرکت کاهش یافت و برای یازدهمین سه ماهه پیاپی در ناحیه منفی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، شرکت دولتی نفت مکزیک (پمکس) اعلام کرد که میزان ضرر و زیان شرکت در این دوره نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶٢ درصد افزایش داشت و سود خالص این شرکت به ٨۴ میلیارد و ۵٧٢ میلیون پزو (پنج میلیارد و ٣٩٩ میلیون دلار) رسید، این رقم برای دوره مشابه پارسال ۵٢ میلیارد و ٢٢۶ میلیون پزو بود.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام صادراتی مکزیک در دوره مورد برسی ۴۴ درصد کاهش داشت و از ٩٧ دلار و ٩ سنت در سال ٢٠١۴ به ۵٣ دلار و ٩۵ سنت برای هر بشکه رسید.


درآمد کلی شرکت هم در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۴٠٩ میلیارد پزو به ٣٠٨ میلیارد و ٩٠٠ میلیون پزو رسید.

به گفته مایو بورگارد، مدیر مالی این شرکت، دلیل کاهش حاشیه سود شرکت به دنبال افت قیمت نفت در بازارهای جهانی در پی مازاد عرضه و نیز افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی بوده است.


در این دوره سه ماهه، پمکس ٢ میلیون و ٢٢۵ هزار بشکه در روز به طور میانگین نفت خام تولید کرد، در حالی که این رقم در دوره مشابه پارسال ٢ میلیون و ۴۶٨ هزار بشکه در روز بود.

همچنین تولید گاز طبیعی پمکس نیز با ٣,۶ درصد افت به پنج میلیون و ٣٠٠ هزار فوت مکعب در روز رسید.

آئین‌های عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) در این شهرستان برگزار شد
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi