چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

غول گازی روسیه بی‌رمق می‌شود

تولید گاز شرکت «گازپروم» روسیه در سال جاری میلادی به ۴۱۴ میلیارد متر مکعب کاهش خواهد یافت که این مقدار تولید گاز توسط بزرگترین شرکت گاز جهان در تاریخ روسیه بعنوان پایین‌ترین میزان محسوب می‌شود. به گزارش خبرنگار مهر به نقل از پایگاه خبری «رویترز»، وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد؛ انتظار می رود که تولید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16341
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۷:۵۱
تولید گاز شرکت «گازپروم» روسیه در سال جاری میلادی به ۴۱۴ میلیارد متر مکعب کاهش خواهد یافت که این مقدار تولید گاز توسط بزرگترین شرکت گاز جهان در تاریخ روسیه بعنوان پایین‌ترین میزان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از پایگاه خبری «رویترز»، وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد؛ انتظار می رود که تولید گاز شرکت «گازپروم» روسیه در سال جاری میلادی به ۴۱۴ میلیارد متر مکعب کاهش پیدا کند و علت آن، کاهش تقاضا و روند نزولی در سرمایه گذاری در حوزه گاز می باشد که این مقدار تولید گاز توسط بزرگترین شرکت گاز جهان در تاریخ روسیه بعنوان پایین ترین میزان محسوب می شود.

این در حالی است که بزرگترین شرکت گاز در روسیه و جهان یعنی «گازپروم» در سال گذشته میلادی بیش از ۴۴۴ میلیارد متر مکعب گاز تولید کرده بود.

در همین حال صادرات گاز شرکت «گازپروم» روسیه به اروپا و ترکیه در نیمه نخست سال جاری میلادی به دلیل کاهش مصرف گاز در اروپا به ۶.۲ درصد یا ۶۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب کاهش یافت.

بر این اساس، مجموع صادرات گاز روسیه در سال جاری میلادی در مقایسه با سال قبل از آن به ۵.۵ درصد یا ۱۶۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب کاهش خواهد داشت.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi