چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه خصوصیت قانونمندی،بیطرفی و امانت داری از وظایف شورای نگهبان است

حبیب الله نعمتی، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گچساران که به مناسبت ۲۶ تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان در دفتر این شورا برگزار شد، با اشاره به چگونگی انتخاب هیئت نظارت بر انتخابات، اظهار کرد: بر اساس قانون نهاد مرکزی، هیئت نظارت در مرکز استان‌ها ۵ نفر و در شهرستان‌ها ۳ نفر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16109
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶

کرونا :

سه خصوصیت قانونمندی،بیطرفی و امانت داری از وظایف شورای نگهبان است

حبیب الله نعمتی، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گچساران که به مناسبت ۲۶ تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان در دفتر این شورا برگزار شد، با اشاره به چگونگی انتخاب هیئت نظارت بر انتخابات، اظهار کرد: بر اساس قانون نهاد مرکزی، هیئت نظارت در مرکز استان‌ها ۵ نفر و در شهرستان‌ها ۳ نفر تعیین می‌شود.

وی اظهار کرد: فرایند ساماندهی نیروهای نظارت بر انتخابات در شعب اخذ رای از سوی کمیته پالایش با بررسی پرونده های انتخابات دوره های قبل انجام می شود.

وی با یادآوری وظایف شورای نگهبان در بی طرفی، قانونمداری و امانت داری از آرای مردم اظهار کرد: آموزش فعالان نظارت بر انتخابات به صورت برگزاری همایش های سالانه و توزیع فصل نامه آموزش های تخصصی از برنامه های پیش رو برای ساماندهی نیروهای انتخابات هفتم اسفند مجلس شورای اسلامی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها نقش مهمی در راستای برقراری ارتباط نیروها با دفتر شهرستان دارد، به سخنرانی کارشناسان و سخنرانان مورد تایید شورای نگهبان در این مجالس اشاره کرد و گفت: این همایش‌ها با هدف دانش‌افزایی ناظرین و آماده نگه داشتن نیروهای حاضر در شهرستان برگزار می‌شود.

IMG_0004

این مقام مسئول سه خصوصیت قانونمداری، بی‌طرفی و امانت‌داری را از وظایف شورای نگهبان خواند و گفت: ما قبل از انتخابات نیروهای جدید را جهت آگاهی کامل از قوانین هیئت نظارت به خوبی آموزش و توجیه می‌کنیم تا انتخاباتی سالم داشته باشیم.

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان  گچساران با اشاره به فعالیت ۱۳۰ شعبه اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی سال ۹۲، عنوان کرد: در انتخابات مجلس در اسفندماه امسال این شعب کاهش می‌یابد.

هرگونه ناآرامی در خلیج‌فارس را از چشم امارات می‌بینیم
دنبال کنید

وی تعداد ناظرین هر شعبه اخذ رای را بین دو تا پنج نفر اعلام کرد.

IMG_0003 IMG_0002

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi