دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

قیمت نفت کاهش یافت

انتشار گزارش مربوط به رشد غیرمنتظره سطح ذخیره سازیهای نفت خام و فرآورده های نفتی آمریکا، قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا را در پایان معاملات دیروز (چهارشنبه، ١٧ تیرماه) کاهش داد.به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار بورس نیویورک پس از انتشار گزارش هفتگی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16034
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
انتشار گزارش مربوط به رشد غیرمنتظره سطح ذخیره سازیهای نفت خام و فرآورده های نفتی آمریکا، قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا را در پایان معاملات دیروز (چهارشنبه، ١٧ تیرماه) کاهش داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار بورس نیویورک پس از انتشار گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی بر رشد سطح ذخیره سازیهای راهبردی و تجاری نفت و فرآوردهای نفتی آمریکا، بیش از یک درصد کاهش یافت، در حالی که قیمت بنزین در پی تقاضای بالا برای سوخت در اوج فصل رانندگی در تابستان، با افزایش همراه بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی خود که چهارشنبه هر هفته به طور منظم منتشر می شود، اعلام کرد: ذخیره سازیهای نفت خام، بنزین و فرآورده های تقطیری آمریکا هفته گذشته منتهی به ١٢ تیرماه، با افزایش همراه شد.
به طوری که این گزارش فعالان بازار نفت را پس از برآورد موسسه نفت آمریکا که کاهش یک میلیون بشکه ای سطح ذخیره سازیهای را پیش بینی کرده بود، متعجب کرد.

تحلیلگران در یک نظرسنجی رویترز، کاهش ٧٠٠ هزار بشکه ای ذخیره سازیهای تجاری نفت خام آمریکا را در هفته گذشته پیش بینی کرده بودند.
دیوید تامپسون، معاون رئیس موسسه پاورهاوس، یک موسسه کارگزاری کالا با محوریت انرژی مستقر در واشینگتن، در این باره گفت: ما فکر نمی کردیم ذخیره سازیهای نفت خام آمریکا در این زمان از سال، اوایل ژوئیه، افزایش یابد.

وی افزود: این آمارها به ارزان فروشی نفت در معاملات بازار می افزاید و ممکن است اوضاع بدتر شود.
قیمتهای جهانی نفت خام اوایل این هفته در پی نگرانیها درباره بحران بدهی یونان و آشفتگی بازار بورس چین و افت ارزش شاخص سهام در این بازار، به پایین ترین سطح خود در سه ماه گذشته رسید.

وزیرکشور را استیضاح می‌کنم
دنبال کنید

قیمتهای جهانی نفت خام همچنین تحت فشار ادامه مذاکرات هسته ای تهران و کشورهای گروه ١+۵ برای دستیابی به یک توافق جامع هسته ای قرار دارد، حصول توافق و لغو تحریمها می تواند رشد تولید و عرضه نفت خام ایران و به سبب آن مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی را به دنبال داشته باشد.
قمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا با ۶٨ سنت (١,٣ درصد) افت به ۵١ دلار و ۶ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال با ٢٠ سنت رشد (٠,۴ درصد)، ۵٧ دلار و پنج سنت برای هر بشکه معامله شد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi