یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش CNG به یک سوم قیمت بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران،گفت: عرضه سی ان جی به نرخ هر کیلو ۵٠٠ تومان،قیمت این سوخت پاک را در مقابل بنزین به یک سوم کاهش داده است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که عرضه سی ان جی با نرخ جدید ضمن آن که راهکاری برای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15749
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران،گفت: عرضه سی ان جی به نرخ هر کیلو ۵٠٠ تومان،قیمت این سوخت پاک را در مقابل بنزین به یک سوم کاهش داده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که عرضه سی ان جی با نرخ جدید ضمن آن که راهکاری برای استفاده بیشتر از این سوخت پاک به شمار می آید به خبرنگار شانا، گفت: با توجه به این که در آستانه سفرهای تابستانی قرار داریم،مصوبه اخیر دولت تصمیمی در جهت ایجاد رفاه حال و کاهش هزینه های سفر تابستانی آن دسته از کسانی است که خودروهای دوگانه سوز دارند.


سید ناصر سجادی اظهار کرد: در صورت معادل سازی قیمت یک کتر مکعب سی ان جی با یک لیتر بنزین،می توان نتیجه گرفت که این سوخت پاک (سی ان جی) با یک سوم قیمت، معادل یک لیتر بنزین ارزش حرارتی و کارآیی دارد.


وی با بیان این که ارزش ریالی یک کیلو گرم سی ان جی ۶٠٠ تومانی معادل ۴٠٠ تومان (هر مترمکعب) است، تصریح کرد: هم اکنون که این سوخت پاک با نرخ هر کیلو ۵٠٠ تومان عرضه می شود، هر مترمکعب آن به ٣۵٠ تومان؛ یعنی یک سوم قیمت کنونی یک لیتر بنزین با نرخ ١٠٠٠ تومان کاهش یافته است.


بنابر مصوبه اخیر دولت مبنی بر کاهش قیمت سی ان جی از هر کیلو ۶٠٠ تومان به ۵٠٠ تومان، عرضه این سوخت پاک از ساعت ۶ صبح امروز (چهارشنبه – سوم تیرماه) با نرخ جدید (هر کیلو ۵٠٠ تومان) انجام می شود.

آمادگی ایران برای انتقال گاز به عراق
دنبال کنید


سجادی درباره آمادگی جایگاههای سی ان جی برای عرضه این سوخت پاک با نرخ جدید نیز گفت: با توجه به این که مصوبه دولت تازه ابلاغ شده است، تا زمانی که نمایشگرها با نرخ جدید در جایگاهها آماده شوند،این مهم به صورت نصب نوشته اطلاع رسانی می شود.


وی تصریح کرد: نمایشگرهای جایگاههای سوخت تا هفته آینده برای عرضه سی ان جی با نرخ جدید آماده خواهند شد.


کاهش مصرف بنزین با تک نرخی شدن


سجادی درباره تاثیر تک نرخی شدن بنزین بر مصرف این فرآورده نفتی در یک ماه گذشته (خردادماه امسال) نیز گفت: آمارهای این بازه زمانی نشان می دهد مصرف بنزین کاهش داشته است.


وی گفت: مصرف بنزین خردادماه امسال که نظام سهمیه بندی لغو و بنزین تک نرخی شد، نسبت به اردیبهشت ماه امسال که بنزین دو نرخی عرضه می شد،بود،مصرف این فرآورده یک درصد رشد داشته است در حالی که در خردادماه پارسال نسبت به اردیبهشت همان سال که بنزین دو نرخی عرضه می شد،( در هر دو بازه زمانی) افزایش مصرف این فرآورده ۴,٣ درصد بود.


مدیر عامل شرکت ملی پخش تاکید کرد:بنابر این آمارها، تک نرخی کردن بنزین در کاهش مصرف بنزین تاثیر گذار بوده است.


١,۶۵ میلیارد لیتر موجودی ٧٠٠ تومانی در کارتهای سوخت


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره موجودی بنزین ٧٠٠ تومانی باقیمانده در کارتهای هوشمند سوخت خودورها و موتورسیکلتها نیز گفت: در ابتدای خردادماه امسال میزان بنزین ٧٠٠ تومانی ٢,١ میلیارد لیتر بود که این میزان در پایان خردادماه امسال به یک میلیارد و ۶۵٠ میلیون لیتر رسیده است.

سید علی محمد بزرگواری : همه عزیزانی که در کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد سهیم هستند تقدیر و تشکر به عمل می آورم
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi