یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بحران بافت‌های فرسوده کلان شهر تهران را در برگرفته است / زلرله در کمین پایتخت

ابراهیم  نکو در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره عدم امنیت تهران در زمان وقوع زلزله احتمالی، خاطر نشان کرد: متاسفانه تراکم جمعیت در کلان شهرتهران و اطراف آن باید به نحو مطلوب ساماندهی شود زیرا با این شرایط در زمان وقوع زلزله نمی‌توان مدیریت بحران را طراحی کرد. نماینده مردم رباط کریم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15742
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶


ابراهیم  نکو در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره عدم امنیت تهران در زمان وقوع زلزله احتمالی، خاطر نشان کرد: متاسفانه تراکم جمعیت در کلان شهرتهران و اطراف آن باید به نحو مطلوب ساماندهی شود زیرا با این شرایط در زمان وقوع زلزله نمی‌توان مدیریت بحران را طراحی کرد.


نماینده مردم رباط کریم با بیان اینکه ما بارها شاهد هشدارسازمان‌های مختلف درباره عواقب خسارت‌های مالی و جانی زلزله احتمالی کلان شهر تهران بودیم، یاد آورشد: استاندار سازی باید در راستای مسکن سازی در اولویت  قرارگیرد.


 نکو افزود: کشوری همچون ژاپن همواره در روز زلزله‌های با ریشترهای متفاوت را تجربه کرده است اما این  زلزله‌ها خسارتی به بار نیاورده است زیرا مدیریت بحران درژاپن بر طبق پیشگیری سازماندهی می‌شود.


 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، یاد آورشد: مقاوم سازی ساختمان‌ها در کلان شهر تهران و کنترل تمرکزدایی درروستاها برای جلوگیری از مهاجرت به کلان شهرها می‌تواند ما را تاحدودی از خطر خسارات‌های زلزله در امان بدارد.


 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، متاسفانه باید این واقعیت را پذیرفت که در زمان وقوع زلزله اگر افراد بر اثر واژگونی اشیاء یا فقط بر اثر جابجایی درب درون چارچوب خود حبس شده باشند کوچکترین نشتی باعث خفگی خواهد شد و زمانی نخواهد گذاشت تا افراد به فکر چاره برای خلاصی باشند.این جاست که همانند همه سیستم‌های ایمنی دیگر گاز باید سیستمی باشد که به صورت کاملا اتوماتیک جریان گاز را در لحظات اول شروع زلزله قطع نماید.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi