چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلاش صنعت نفت آمریکا برای بقا

کاهش قیمت نفت خام و پایین ماندن آن رونق صنعت نفت آمریکا را به خطر انداخته است. به گزارش پایگاه اینترنتی شین‌هوا، صنعت نفت آمریکا که از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی به دردسر افتاده است، به شدت تقلا می‌کند تا خود را با شرایط جدید بازار سازگار کند. گرانت نوئل، اقتصاددان نفت و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15160
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
کاهش قیمت نفت خام و پایین ماندن آن رونق صنعت نفت آمریکا را به خطر انداخته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شین‌هوا، صنعت نفت آمریکا که از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی به دردسر افتاده است، به شدت تقلا می‌کند تا خود را با شرایط جدید بازار سازگار کند. گرانت نوئل، اقتصاددان نفت و گاز در اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) پیش‌بینی کرد: سال ٢٠١۵ بدترین سال برای صنعت نفت آمریکا خواهد بود چون کاهش قیمت جهانی نفت موجب افت درآمدهای این بخش، به ویژه شرکت‌های نفتی شده است.


نوئل در جریان کنفرانس دو روزه انرژی EIA در واشنگتن به شین‌هوا گفت: ما انتظار داریم تولید نفت شروع به کاهش کند. اگر ماه گذشته کاهش نیافته باشد، همین ماه این اتفاق می‌افتد.


نفت شیل نوعی از منابع غیرمتعارف به شمار می‌رود. بهره‌برداری از این منابع گرانتر از منابع متعارف است و به همین دلیل این صنعت در برابر نوسان قیمت‌ها حساس‌تر است. از تابستان سال ٢٠١۴ که قیمت نفت روندی نزولی پیدا کرد، این صنعت نیز دچار مشکل شده است.


بر پایه این گزارش، در فاصله بین سال‌های ٢٠٠٨ تا ٢٠١۴ میزان تولید نفت خام آمریکا با ٨٠ درصد رشد به بیش از ٩ میلیون بشکه در روز رسید. رونق صنعت شیل اویل عامل مهمی در افزایش تولید نفت آمریکا طی این سال‌ها بوده است. با این حال، با آغاز روند نزولی قیمت نفت در بازارهای جهانی، سرعت رشد این صنعت از ماه ژانویه کاهش یافت. نوئل گفت: در آوریل ٢٠١۵ حجم تولید نفت شیل آمریکا به ۴,۵ میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به ماه مارس تقریبا بدون تغییر بود.

پارلمان یونان به بسته نجات رای داد
دنبال کنید


انتظار می‌رود، با تداوم قیمت‌های کنونی تولید نفت شیل آمریکا در ماه ژوئن نسبت به ماه مه به ٧۵ هزار بشکه برسد. این رقم در ماه جولای به ١٠٠ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi