جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درخواست ایران از عراق برای انتقال محکومان میان دو کشور ایران و عراق در آستانه ماه مبارک رمضان بر اساس موافقتنامه بین دو کشور

به گزارش خبرگزاری خانه ملت حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های اقلیم کردستان عراق به اربیل سفر کرده است روز گذشته با آقای کریم سنجاری وزیر امور داخله اقلیم یاد شده دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15103
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲


به گزارش خبرگزاری خانه ملت حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های اقلیم کردستان عراق به اربیل سفر کرده است روز گذشته با آقای کریم سنجاری وزیر امور داخله اقلیم یاد شده دیدار و گفت‌وگو کرد.


در این دیدار که با حضور مدیران و مسئولان دو طرف از حوزه‌های مختلف سیاسی، کنسولی، امنیتی و انتظامی صورت گرفت، ابعاد مختلف و موضوعات مرتبط با همکاری های کنسولی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.


قشقاوی در این دیدار ضمن تبیین ابعاد مختلف همکاری های دو جانبه جمهوری اسلامی ایران با جمهوری عراق و دولت محلی اقلیم کردستان عراق، لزوم تلاش مشترک برای ارتقاء همکاری‌های فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد.


معاون کنسولی وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به حجم گسترده تبادل انسانی میان جمهوری اسلامی ایران با حوزه اقلیم کردستان عراق اعم از تجار و فعالان اقتصادی، زائران و گردشگران و یا سفرهای ساکنان حوزه اقلیم کردستان عراق به ایران با انگیزه‌های درمانی تلاش مشترک به منظور ایجاد تسهیلات مناسب کنسولی و نیز تردد و حمل و نقل را زمینه‌ساز گسترش این بخش مناسبات فیمابین قلمداد کرد. 


قشقاوی با اشاره به امضاء قبلی موافقت نامه انتقال محکومان میان دو کشور ایران و عراق، از وزیر داخله اقلیم کردستان عراق درخواست نمود در آستانه ماه مبارک رمضان زمینه‌های لازم برای انتقال آنان به ایران فراهم آید. 


قشقاوی اقدام مشترک در جهت مقابله موثر با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان را از دیگر موارد حائز اهمیت در همکاری فی‌مابین دانست و خواستار استمرار و تقویت همکاری های دستگاه‌های ذیربط ایران و اقلیم در جهت مقابله مشترک با این جرائم گردید.

گزارش تصویری/ دیدار سید عمار حکیم با دکتر علی لاریجانی
دنبال کنید


کریم سنجاری وزیر داخله اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران سفر معاون محترم کنسولی وزیر امور خارجه کشورمان را در تقویت روابط و نیز حل و فصل مشکلات و موانع موجود در مسیر همکاری‌های اقتصادی، تجاری و روابط مردمی را حائز اهمیت توصیف کرد. آقای سنجاری با اشاره به تحولات امنیتی عراق، پس از حمله داعش، از کمک‌های موثر جمهوری اسلامی ایران به عراق و اقلیم در مبارزه علیه این گروه تروریستی تقدیر و تشکر کرد.


وی ضمن تاکید بر عزم جدی دولت اقلیم کردستان عراق بر ایجاد شرایط مناسب برای حضور شرکت‌ها، تجار و نیز اتباع ایرانی در اقلیم از پیشنهاد طرف ایرانی مبنی بر استمرار مشورتها و برگزاری نشست‌های تخصصی مدیران ذیربط برای رفع موانع اهداف همکاری استقبال کرد.


سنجاری همچنین در پاسخ به درخواست معاون محترم وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوع زندانیان، ابراز امیدواری کرد که این موضوع مبتنی بر توافق موجود و هماهنگی‌های انجام شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی گردد. آقای سنجاری با اشاره به علاقه جدی شهروندان اقلیم جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران با انگیزه‌های سیاحتی و درمانی، خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر ویزایی برای این دسته از شهروندان شد که با پاسخ مثبت معاون وزیر امور خارجه کشورمان همراه بود.


دیدارهای معاون وزیر امور خارجه کشورمان با مقام‌های اقلیم ادامه دارد./


پایان پیام  


 

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi