یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت بازسازی سهم ایران در اوپک

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزارت نفت و دولت باید تلاش کنند هم قیمت نفت ترمیم شده و هم سهم ایران در اوپک بازسازی شود. حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از تبعات تصمیم اخیر اوپک مبنی بر ثابت ماندن سقف تولید نفت کشورهای عضو اوپک

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14982
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۳:۰۲
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزارت نفت و دولت باید تلاش کنند هم قیمت نفت ترمیم شده و هم سهم ایران در اوپک بازسازی شود.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از تبعات تصمیم اخیر اوپک مبنی بر ثابت ماندن سقف تولید نفت کشورهای عضو اوپک اظهار کرد: این مساله نشان دهنده آن است که بعضی از اعضای اوپک پایبند به اساسنامه و اهداف این سازمان نیستند.

وی تصریح کرد: سازمان اوپک با اعضای متعددی تشکیل شده که یکی از اهداف عمده آن مدیریت عرضه و تقاضا برای قیمت بوده است که قیمت برای تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان اقتصادی باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین باید حق و حقوق‌ها در این سازمان رعایت شود و اکنون که با کاهش قیمت مواجه شده‌ایم حداقل انتظار از اوپک این است که قیمت‌ها را مدیریت کند، ضمن اینکه با مناقشه ایجاد شده سهم ایران در اوپک آنچنان که باید عملی نشده است و قطعا باید ایران سهم خود را بگیرد.

وی با انتقاد از اینکه اعضا نباید سهم یکدیگر را بگیرند، اظهار کرد: ایران به عنوان یک عضو باید بتواند سهم خود را در اوپک حفظ و ترمیم کند. بر این اساس وزارت نفت و دولت باید همانند گذشته تلاش کنند که هم قیمت نفت ترمیم شود و هم سهم ایران در اوپک بازسازی شود.

امیری خامکانی با بیان اینکه ایران این آمادگی را دارد که ظرفیت خود را حفظ کند، گفت: به نظر می‌رسد اعضای اوپک اکثریت نگاه‌شان اقتصادی است تا سیاسی به جز یک یا دو عضو که امیدواریم با کمک ایران تلاش شود مدیریت عرضه و تقاضا موجب حفظ قیمت‌ها شود.

پیشنهاد نعمت زاده به وزیر نفت عراق
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi