دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعطیلی میدان مشترک نفتی عربستان و کویت

شرکت آمریکایی شورون اعلام کرد که میدان مشترک نفتی عربستان و کویت تعطیل باقی می ماند.به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی شرکت آمریکایی شورون روز چهارشنبه (۶ خردادماه) اعلام کرد: میدان مشترک نفتی عربستان-کویت (وافرا) تا زمان حل و فصل مشکلات مربوط به آن تعطیل باقی می ماند. میدان نفتی وافرا ١١ ماه می گذشته برای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14660
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
شرکت آمریکایی شورون اعلام کرد که میدان مشترک نفتی عربستان و کویت تعطیل باقی می ماند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی شرکت آمریکایی شورون روز چهارشنبه (۶ خردادماه) اعلام کرد: میدان مشترک نفتی عربستان-کویت (وافرا) تا زمان حل و فصل مشکلات مربوط به آن تعطیل باقی می ماند.

میدان نفتی وافرا ١١ ماه می گذشته برای انجام عملیات تعمیر و نگهداری برای مدت دو هفته تعطیل شد؛ اقدامی که به نظر می رسید با هدف زمان دادن به هر دو کشور برای حل و فصل اختلاف دیرینه شان بود.
به گفته منابع صنعتی، شرکت شورون مستقر در عربستان ماه گذشته میلادی به شریکش (شرکت کویت گالف اویل) گفته بود که پس از ناکامی در حل و فصل اختلافهای مختلف با کویت که بیشتر مربوط به حق مدیریت میدان وافرا بود، قصد دارد این میدان را تعطیل کند.

شرکت شورون اعلام کرده است که با مشکلاتی برای عرضه و مجوز کار برای کارکنان مهاجرش که می تواند به تولید در منطقه بی طرف (Neutral Zone ) آسیب برساند، روبه رو شده است.
سالی جونز، سخنگوی شرکت شورون در بیانیه ای اعلام کرد: مشکلات کنونی در تضمین مجوزهای کار و مواد بر فعالیتهای این شرکت تاثیر گذاشته است.

شرکت شورون بخش خشکی میدان وافرا را از جانب عربستان مدیریت می کند.

وی افزود: با آن که تلاشها برای حل این موضوع با همه طرفهای مربوطه ادامه دارد، شرکت شورون مستقر در عربستان و شرکت کویت گالف اویل تولید از بخش خشکی منطقه تقسیم بندی شده را متوقف کرده اند و توقف تولید تا زمان حل و فصل این شرایط ادامه دارد.
به گفته یک منبع صنعتی کویت، تولید از بخش خشکی میدانهای واقع در منطقه بی طرف میان عربستان و کویت روزانه حدود ١٩٠ هزار بشکه است.

نفت اهواز ۲- نفت و گاز گچساران ۳
دنبال کنید

منطقه بی طرف میان دو کشور تنها جایی است که شرکتهای نفتی خارجی در میدانهای نفتی سهمی در اختیار دارند؛ در خاک دو کشور میدانهای نفتی در اختیار شرکتهای نفتی دولتی است و تولید نفت از این میدانها نیز به طور مساوی میان دوکشور مشترک است.
تعطیلی میدان وافرا با ظرفیت تولید حدود ٢٢٠ هزار بشکه در روز نفت خام سنگین عربستان، پس از آن اتفاق افتاد که تولید نفت از یک میدان دیگر مشترک نفتی موسوم به خفجی در ماه اکتبر پارسال به پیروی از مقررات زیست محیطی متوقف شد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi