شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

باید به گونه‌ای عمل کنیم که اگر خدمت نکردیم حداقل خیانت هم نکنیم

   معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در پاسخ به مشکلات جوانان گچسارانی در این جلسه با اشاره به مشکلات مطرح شده از جمله مسائل بیکاری، ازدواج جوانان، مباحث مرتبط به اوقات فراغت جوانان، آسیب‌های اجتماعی در کمین این قشر و دیگر مباحثی که مطرح شد، تصریح کرد: اگر مسئولان شهرستان این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14610
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

کرونا :

باید به گونه‌ای عمل کنیم که اگر خدمت نکردیم حداقل خیانت هم نکنیم

 

 معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در پاسخ به مشکلات جوانان گچسارانی در این جلسه با اشاره به مشکلات مطرح شده از جمله مسائل بیکاری، ازدواج جوانان، مباحث مرتبط به اوقات فراغت جوانان، آسیب‌های اجتماعی در کمین این قشر و دیگر مباحثی که مطرح شد، تصریح کرد: اگر مسئولان شهرستان این جلسات را بیشتر برگزار کنند شاید کمی از بغض جوانان کاسته و فضای این جلسات لطیف‌تر شود.

محمدی با بیان اینکه هر مطلبی را جوانان مطرح کنند ما مسئولان موظف به پاسخ‌دهی هستیم، با اشاره به سخنان مرحوم ابوترابی مبنی‌ بر اینکه همه انسان‌هایی که آمدند برای خدمت به مردم آمده‌اند، عنوان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که اگر خدمت نکردیم حداقل خیانت هم نکنیم.

این مسئول در پاسخ به سئوالات مربوط به اشتغال، با بیان اینکه در حال حاضر ما ۵۳ هزار دانشجو در دانشگاه‌های سراسر استان داریم، بیان کرد: اگر سالانه ۱۰ هزار دانشجو از این دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شود آیا ظرفیت اشتغال در محیط‌های اداری جوابگوی این تعداد از جوانان را دارد یا اینکه خود ما و جوانان باید به دنبال کارآفرینی باشیم.

وی در مقایسه‌ای میان کشور ایران اسلامی و ژاپن مبنی بر اینکه کشور ایران با ۷۰ میلیون نفر جمعیت قریب به ۱۰ میلیون نیروی کار اداری بوده و کشور ژاپن با ۱۵۰ میلیون‌نفر ۳۰۰ هزار نفر شاغل در ادارات دارد، خاطرنشان کرد: آری در خصوص مسائل اشتغال دولت هم تاحدودی خوب عمل نکرده اما در مواردی با کاهش مالیات‎ها و ارائه تسهیلات سعی در رفع مشکلات ناشی از بیکاری داشته است.

محمد هادی پرهون و علی بیرمی از دبیرستان نمونه علامه طباطبایی در گرایش گلایدر مقام اول را کسب کردند
دنبال کنید

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما طرح‌های مختلفی از جمله طرح فدک برای کشاورزان در شهرستان باشت و .. انجام دادیم اما کسی استقبال نکرد، ادامه داد: دولت در راستای اعطای تسهیلات در حوزه صنعت از ۲۲ درصد به ۱۲ درصد و در بخش کشاورزی از ۱۶ درصد به ۹ درصد سودهای بانکی را کاهش داد اما آیا کسانی که وام گرفتند در جای مناسب خود هزینه کردند؟.

محمدی بحث اشتغال و بیکاری را مشکلی کشوری خواند و با اشاره به برخی استخدامی‌های  غیراصولی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر ما شاهد این هستیم که در خود استانداری استان افرادی هستند که به اندازه یک‌ریال هم کار نمی‌کنند، اذعان کرد: متاسفانه استخدام‌های غیراصولی در سال‌های گذشته در سطح ادارات این استان، امروز باعث شده که ما نتوانیم از ظرفیت‌های خوب علمی و نخبه استان استفاده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه امروز بخشی از بحران اشتغال به دولت و برخی به خود ما برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: نگاه به فرهنگ اشتغال باید تغییر کند و در همین راستا نیز دولت باید به بخش خصوصی توجه بیشتری کند.

وی در پاسخ به پرسش یکی از جوانان گچسارانی در ارتباط با علت تعطیلی برخی کارخانجات شهرک صنعتی این شهرستان، افزود: علت تعطیلی‌ها این است که طرحی که تعریف شد نیز توجیه اقتصادی نداشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تاکید بر اینکه دانشجویان ما باید کارآفرین از دانشگاه خارج شوند نه کارجو، عنوان کرد: با توجه به تاکید مقام عظمای ولایت بر مسئله اقتصاد مقاومتی لذا امروز ایده و فکر است که اقتصاد را توسعه می‌بخشد.

واکنش تاجگردون به یک جنایت در کهگیلویه و بویراحمد + (سند)
دنبال کنید

محمدی یادآور شد: در بحث آزادی بیان در دانشگاه‌های این استان هیچ‌گونه نگاه امنیتی نیست و تاکنون ظرفیت جهت سخنرانی افراد بسیاری در دانشگاه‌ها فراهم شده است.

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi