شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران اجازه اهانت به حریم دانشمندان هسته ای را به هیچ کس نخواهد داد

محمد حسین فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، توقع آمریکایی ها برای بازدید از مراکز نظامی و گفت و گو با دانشمندان هسته ای را مربوط به پروتکل الحاقی دانست و گفت: پروتکل الحاقی جزو الزامات بین المللی نیست، کشورها به صورت داوطلبانه آن را می پذیرند و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14410
تاریخ انتشار : جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱:۳۵


محمد حسین فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، توقع آمریکایی ها برای بازدید از مراکز نظامی و گفت و گو با دانشمندان هسته ای را مربوط به پروتکل الحاقی دانست و گفت: پروتکل الحاقی جزو الزامات بین المللی نیست، کشورها به صورت داوطلبانه آن را می پذیرند و در مورد جزئیات و نحوه عملیاتی شدن آن نیز خود کشورها تصمیم می گیرند.


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به قانون دوره قبل مجلس درباره لغو شدن اجرای پروتکل الحاقی گفت: در دوره قبل مجلس قانونی تصویب کردیم که در صورت ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل دولت باید از پروتکل الحاقی به طور کامل خارج شود و اجرای پروتکل الحاقی توسط دولت ممنوع است.


 


پذیرش و اجرای پروتکل در صورت خروج پرونده از شورای امنیت و لغو همه تحریم ها صورت می گیرد


فرهنگی با بیان اینکه دولت طبق قانون اجازه پذیرش پروتکل الحاقی را ندارد، گفت: پذیرش تنها در صورت خارج شدن  پرونده هسته ای از شورای امنیت، برگشت رسمی آن به آژانس بین المللی انرژی اتمی و لغو تحریم ها به طور کامل صورت می گیرد.


وی افزود: در این راستا اجرای پروتکل الحاقی به صورت داوطلبانه توسط دولت قابلیت اجرا دارد .


فرهنگی تاکید کرد: در صورتی که تحریم ها برداشته نشود و پرونده هسته ای از شورای امنیت خارج نشود عمل به مفاد پروتکل الحاقی قانونا در کشور ما ممنوع است.

حمله ربیعی به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بخاطر حمایت از مصوبه مجلس
دنبال کنید


 


پذیرش رسمی پروتکل الحاقی نیازمند تصویب مجلس است


فرهنگی پذیرش رسمی  پروتکل الحاقی را نیازمند مصوبه مجلس دانست و ادامه داد: در حال حاضر دولت طبق قانون مجلس حتی به صورت داوطلبانه هم اجازه اجرای پروتکل را ندارد، مگر اینکه پرونده از شورای امنیت سازمان ملل خارج و همه تحریم ها بلافاصله برداشته و لغو شود در این صورت دولت اجازه پذیرش داوطلبانه بخش هایی از پروتکل الحاقی را دارد.


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفت و گو با دانشمندان و محققان ایرانی طبق قانون اساسی کشور ممکن نیست، گفت: ایران اجازه بازرسی از هیچ یک از مراکز نظامی و گفت و گو با دانشمندان هسته ای و اهانت به حریم آن ها را به هیچ کس نخواهد داد./

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi