چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

واگذاری مدارس ابتدایی به بخش خصوصی خطرناک است/مدارس شبانه‌روزی نیاز به رسیدگی دارد

عطاءالله سلطانی صبور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت در خصوص مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش گفت: مطالبه اکثر فرهنگیان، رفع تبعیض‌ها و رسیدگی به مشکلات معیشتی آنهاست که مورد تأکید صریح رهبری در دیدار اخیر ایشان با معلمان واقع شد. نماینده مردم رزن در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14097
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۷:۵۶


عطاءالله سلطانی صبور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت در خصوص مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش گفت: مطالبه اکثر فرهنگیان، رفع تبعیض‌ها و رسیدگی به مشکلات معیشتی آنهاست که مورد تأکید صریح رهبری در دیدار اخیر ایشان با معلمان واقع شد.


نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس همواره از وزارت آموزش و پرورش جهت حل مشکلات این حوزه حمایت کرده است، یادآور شد: به علت عدم حل مشکلات، درخواست استیضاح وزیر آموزش و پرورش با تعداد امضای بالایی از نمایندگان مجلس به آقای ابوترابی فرد داده شده است.


وی در ادامه در خصوص چرایی طرح این استیضاح به دیدارهای نمایندگان با فرهنگیان در هفته سرکشی به حوزه های انتخابیه اشاره و عنوان کرد: طی این دیدارها متوجه شدیم حوزه آموزش و پرورش در کشور با مشکلاتی فراتر از آنچه به نظر می رسد، دست و پنجه نرم می کند که نشان دهنده بی توجهی وزارتخانه است.


سلطانی صبور در ادامه با اشاره به وجود ابهاماتی در امر واگذاری مدارس به بخش خصوصی بیان داشت: مشکل اساسی در واگذاری مدارس ابتدایی به بخش خصوصی است که از معلمانی در این حوزه استفاده می شود که تنها آموزش های ۱۸۰ ساعته ای دیده و مدرکی گرفته اند و به طور اساسی آموزشی برای تدریس ندیده اند.


عدم ساماندهی صحیح منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش


این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم، آینده آموزش ابتدایی در کشور را با روند کنونی چنین واگذاری‌هایی خطرناک توصیف کرد و گفت: در تهران حدود ۲۴ مدرسه ابتدایی به بخش خصوصی واگذار شده و افرادی در آن مشغول تدریس هستند که سررشته خاصی در این حوزه ندارند؛ لذا باید هرچه سریع تر از واگذاری هایی که بدون مطالعه صورت می گیرد، ممانعت به عمل آید.

دیدار نوجوان نابغه قرآنی جهان اسلام با دکتر لاریجانی/پسری که سوره ها را از انتها به ابتدا حفظ است
دنبال کنید


وی در ادامه به سایر مشکلات این حوزه اشاره و مطرح کرد: وزیر آموزش و پرورش در جایی اعلام کرده حدود ۱۵۸ هزار نفر نیروی مازاد دارد و در جای دیگر اعلام کرده ۵۰ هزار نفر کمبود نیرو وجود دارد که این امر نشان دهند عدم ساماندهی در حوزه تأمین منابع انسانی است.


سلطانی صبور همچنین افزود: مدارس شبانه روزی در سطح کشور نیز با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و به خاطر عدم تعلق گرفتن یارانه غذایی، از پس اداره کردن هزینه های خود بر نمی آیند که باید توجه داشت عدم رسیدگی به وضع مدارس شبانه روزی، آسیب بزرگی به حوزه آموزش کشور است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه وزیر آموزش در همراه کردن دولت با این وزارتخانه ناتوان بوده است، خاطرنشان کرد: اگر این وزارتخانه بتواند مثل برخی وزارتخانه های دیگر، دولت را با سیاست های خود همراه کند می تواند به راحتی مشکلات این حوزه را حل و فصل کند./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi