جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت افزایش رایزن‌های فرهنگی به تناسب تعداد ایرانیان مقیم در کشورهای خارجی

سیدمحمد میرمحمدی در گفت و گو با خبرنگارفرهنگی خبرگزاری خانه ملت به برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اعضای فراکسیون ایرانیان خارج از کشور اشاره کرد و درباره اهداف این جلسه گفت: در این نشست که با حضور دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان؛ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13714
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱


سیدمحمد میرمحمدی در گفت و گو با خبرنگارفرهنگی خبرگزاری خانه ملت به برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اعضای فراکسیون ایرانیان خارج از کشور اشاره کرد و درباره اهداف این جلسه گفت: در این نشست که با حضور دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان؛ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاونین وی برگزار شد، موضوعاتی مانند چگونگی و نحوه جذب و آشنایی ایرانیان خارج از کشور با فرهنگ، آداب و رسوم ایرانی اسلامی و حمایت از آن‌ها مطرح شد.


نماینده مردم گلپایگان و خوانسار با اشاره به پیشنهادی که در این جلسه داشته است، گفت: لازم است ساختار و نحوه فعالیت رایزن‌های فرهنگی ایران به تناسب ایرانیانی که در دیگر کشورها زندگی می‌کنند مشخص شود، چراکه باید ارتباط قوی‌تری برقرار شود تا نیروهای مستعد آنجا را از دست نداد.



اهتمام رایزن‌های فرهنگی برای هدایت و تقویت ایرانیان خارج از کشور از نظر فرهنگی


میرمحمدی ادامه داد: از آنجا که جمعیت قابل توجهی از ایرانیان در خارج از کشور زندگی  می‌کنند باید به لحاظ  فرهنگی هدایت و تقویت شوند، به این منظور بهتر است رایزن‌های فرهنگی اهتمام کافی به مسائل فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی، زبان فارسی، آمد و رفت‌شان به داخل کشور و حل مشکلات آن‌ها داشته باشند.


وی ادامه داد: از آنجا که نسل جدید ایرانیان در دیگر کشورها هم در حال رشد هستند و قدیمی‌ها به مرور از صحنه خارج می‌شوند باید برای آموزش این نسل جدید تدبیر کرد. آموزش سنن و فرهنگ ایران اسلامی از مسائل مهم و قابل توجه در این رابطه هستند. 

تجدید میثاق جامعه صنعت،معدن و تجارت با زلزله زدگان استان کرمانشاه
دنبال کنید


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات ظرفیت و توانایی انجام اقدامات نام برده را برای ایرانیان خارج از کشور دارد، افزود: در این جلسه همچنین پیشنهاد شد؛ از جمله اینکه نهادهایی متولی در ارتباط با ایرانیان خارج از کشور، جلسات هماهنگی داشته باشند و مثلا اداره‌کل ایرانیان خارج از کشور، سازمان فرهنگ و ارتباطات، وزارت امورخارجه و نهادهایی دیگری که دراین امر می‌توان تاثیرگذار باشند با برگزاری جلساتی مدون، برنامه‌های خود را کاملا هدف گذاری شده رصد کرده و برای این موضوع اهداف بلند، کوتاه و میان مدت را مشخص کنند.



ضرورت هماهنگی مجموعه‌های داخل کشور در امور ایرانیان خارج از کشور


وی ادامه داد: لازم است موضوعاتی که می‌تواند از طریق مجلس شورای اسلامی حل شوند را با نماینده‌ها مطرح کنند و برنامه های لازم را برای موضوعاتی که نیاز به حضور نهادهایی مردمی دارند مشخص کنند، همچنین مسائلی دیگری از این دست که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرند.


میرمحمدی درباره پاسخ و اظهارنظر رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: دکتر ابراهیمی موضوعاتی را در قبال این پیشنهادات به صورت مفهومی مطرح و از ادامه این جلسات استقبال کردند، همچنین خواستار هماهنگ شدن مجموعه‌های داخل کشور شده تا همه اقدامات به تناسب هم جلو روند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: قراراست در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای با حضور نمایندگان تمام دستگاه‌های زیرربط همچون شورای ایرانیان خارج از کشور، بخش کنسولی وزارت امورخارجه، اداره کل ایرانیان خارج از کشور و… در فراکسیون ایرانیان خارج از کشور یا سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شود؛  در این رابطه بخشی از موضوعات مجددا پیگیری خواهند شد، مثلا آنکه تاکنون چه اقداماتی انجام شده و چه فعالیت‌هایی باید دنبال شوند./

پتروشیمی ۵۰۰ نفر ظرفیت و درخواست داشته که آنها را جذب کرد است / شائبه ایجاد نکنید
دنبال کنید


پایان پیام


 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi