جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نظام بانکی و بورس نیازمند اصلاح ساختار

گروسی عنوان کرد نظام بانکی و بورس نیازمند اصلاح ساختار عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نظام بانکی و بورس نیازمند تحول جدی و اصلاح ساختار است، گفت: انجام فعالیت‌های اقتصادی باید تسهیل و وظایف دولت برون سپاری و واسپاری انجام و اختیارات به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13643
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱


گروسی عنوان کرد


نظام بانکی و بورس نیازمند اصلاح ساختار


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نظام بانکی و بورس نیازمند تحول جدی و اصلاح ساختار است، گفت: انجام فعالیت‌های اقتصادی باید تسهیل و وظایف دولت برون سپاری و واسپاری انجام و اختیارات به بخش خصوصی واگذار شود.


نظام بانکی و بورس نیازمند اصلاح ساختار 3

حسین گروسی درباره اینکه براساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی شرایط برای افزایش سهم مردم از اقتصاد ملی،گفت: برای اینکه این موضوع عملیاتی شود، باید اصل۴۴ قانون اساسی اجرای شود.


نماینده مردم شهریار،قدس ،ملارد درمجلس شورای اسلامی اظهار کرد:مقام معظم رهبری تاکید داشتند این موضوع به نحوی شایسته‌ اجرایی شود و امکان حضور مردم در اقتصاد و سرمایه گذاری فراهم شود.


اقتصاد نباید در انحصار دولت ها باشد/” بروکراسی” مشکل مردم و فعالان اقتصادی


وی با بیان اینکه اقتصاد  ایران بر سه پایه دولتی، خصوصی دولتی و تعاون استوار است، افزود: باید نقش و مشارکت تعاونی‌ها را پررنگ کنیم و اقتصاد نباید در انحصار دولت باشد و هم اینکه نباید سرمایه در یکجا انباشته و منجربه سرمایه داری شود.


گروسی درپاسخ به این سوال که امروز مردم برای حضور درعرصه اقتصاد از بروکراسی اداری گله دارند، گفت: بروکراسی یکی از مشکلات مردم و فعالان اقتصادی است.امروز رتبه کشور در فضای کسب و کار دردنیا ۱۴۶ است و این یعنی کسب و کار و دادن مجوز فعالیت به سختی انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه رتبه  ایران در شاخص فضای کسب و کار مناسب نیست،بیان کرد: این رتبه باید کاهش یابد و شروع و انجام فعالیت اقتصادی تسهیل شود. باید وظایف دولت برون سپاری و واسپاری شود که اصل ۴۴ قانون اساسی درهمین خصوص و دادن اختیارات به بخش خصوصی است.

پاسخ روحانی به فریبکاری خانم "آقا اجازه"! / «نیم‌جمله‌ای» در مقدمه توافق هسته‌ای،گنجانده شده
دنبال کنید


بستر لازم برای شرکت‌های سهامی عام فراهم شود


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد این سوال که بازار سرمایه یکی از راه‌های افزایش حضور مردم در عرصه اقتصاد است، پاسخ داد: باید بستر لازم برای ثبت و تاسیس شرکت‌های سهامی عام در بورس فراهم شود تا سرمایه‌های مردم به سمت بازار سرمایه سوق پیدا کند.


گروسی با اشاره به اینکه حضور مردم در بورس، از سفته بازی جلوگیری می‌کند، گفت: با ایجاد شرایط و بستر مناسب؛ پول مردم به جای  بازارهای ارز، طلا و سفته بازی به سمت بورس می رود.


وی با تاکید تبلیغات و فرهنگ سازی جهت ترقیب مردم به بورس، ادامه داد: باید صدرو مجوز، تاسیس، ثیت و… تسهیل شود و مردم به حضور در بورس تشویق شوند.


بورس یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: باید به مردم اطمینان داده شود تا حضور در بورس را تجربه کنند و اگر سهام شرکتی را خریدند، یک دفعه بورس افت نکند و مردم ضرر کنند؛ و این یکی از راه های مشارکت مردم در اقتصاد است.


گروسی مورد اینکه این فضا و اطمینان در بورس وجود ندارد، باید چه اقدامی انجام داد، گفت: باید سیستم ها اصلاح شود، امروز نظام  بانکی ما پوسیده  و با این شیوه که بانک‌ها بنگاه‌داری می‌کنند، به اهداف اقتصادی نخواهیم رسید.


بورس نیازمند اصلاح ساختار


وی ادامه داد: برای تحقیق رشد اقتصادی ۸ درصد باید ساختارها اصلاح شود و امروز با این هدف فاصله زیاد داریم و بورس امروز نیازمند خانه تکانی و اصلاح ساختار است که باید انجام دهیم.

حفظ اسرار محرمانه ایران، سنگ محک آژانس/اعتماد، واژه گمشده ایرانیان نسبت به آژانس
دنبال کنید


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه باید بستر لازم برای حضور مردم  در بورس فراهم شود، گفت: باید بورس محل قابل اعتمادی برای مردم باشد تا بتوانند با خیال راحت در آن سرمایه گذاری کنند.


برای حضور مردم در بورس فرهنگ سازی شود


گروسی افزود: نیازبه یک تحول در سیستم بانکی و بازار سهام است و باید مردم اقبال بیشتری به سمت بورس داشته باشند که این نیازمند به فرهنگ‌سازی است. امروز در کشورهای توسعه یافته، وقتی جوانی به خواستگاری می‌رود نمی‌گویند ماشین و یا خانه داری، از او می‌پرسند چقدر سهام در بورس داری!، سهام کدام شرکت است.


عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: درکشورهای پیشرفته فرهنگ سازی شده و مردم به تولیدمحور بودن، تشویق شدند و ما هم برای افزایش سهم مردم در اقتصاد نخست نیازمند این فرهنگ سازی هستیم و دوم سیستم‌ها در اقتصاد نیاز به یک تحول جدی دارد و این تحول باید ایجاد و این بستر لازم فراهم شود./


پایان پیام


منبع: 
خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi