یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

سلب مسئولیت از سازمان میراث فرهنگی و وزارت ارشاد در ورود خبرنگار صهیونیستی به کشور/ وزارت خارجه پاسخگو باشد

سید علی طاهری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز عصر (سه شنبه، ۱ اردیبهشت ماه) کمیسیون فرهنگی گفت: این جلسه به صورت فوق العاده با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و وزیر فرهنگ و ارشاد برای رسیدگی به موضوع ورود گردشگر اسرائیلی به خاک

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13366
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۴:۳۶


سید علی طاهری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز عصر (سه شنبه، ۱ اردیبهشت ماه) کمیسیون فرهنگی گفت: این جلسه به صورت فوق العاده با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و وزیر فرهنگ و ارشاد برای رسیدگی به موضوع ورود گردشگر اسرائیلی به خاک کشور آغاز شد.


نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: توجیه وزیر ارشاد و رئیس سازمان میراث فرهنگی در خصوص ورود خبرنگاری با تابعیت اسرائیلی به داخل کشور این بود که وزارت خارجه و دستگاه های امنیتی مسئول بررسی ویزای افرادی هستند که از خارج از کشور وارد ایران می شوند و اگر در حین گردشگری اشتباهی رخ دهد مسئولیت با نهاد مربوط به آنهاست.


وی افزود: از این رو قرار شد در جلسات آتی مسئولان وزارت امورخارجه به کمیسیون دعوت شوند تا در خصوص چگونگی اعطای مجوز به این خبرنگار با تابعیت رژیم صهیونیستی پاسخگو باشند.


طاهری در ادامه با اشاره به دستورکار بعدی کمیسیون فرهنگی که مربوط به سوال برخی نمایندگان از وزیر فرهنگ و ارشاد بود، گفت: زهره طبیب زاده نوری، نماینده تهران در خصوص مطلب نشریه “۲۰ ساله ها” در شهریور سال گذشته که شبهاتی را نسبت به مقدسات در خصوص زن ها مطرح کرد که وزیر اعلام کرد این نشریه تذکر کتبی گرفته و خود نشریه ادامه روند چاپ را متوقف کرد از این رو طبیب زاده قانع شد.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی در ادامه به سوال حامد قادرمزی نماینده مردم قروه اشاره و عنوان کرد: سوال وی در خصوص برنامه های وزارت فرهنگ در مقابل هجمه های غرب با توجه به ارائه برنامه از سوی وزیر، مراعی ماند.

بحرین جایی است که مردم در آن به حساب نمی‌آیند
دنبال کنید


وی ادامه داد: سؤال نصرالله پژمان فر نماینده مشهد در خصوص جشنواره فجر بود که با توضیحات حجت الله ایوبی و وزیر ارشاد قانع شد.


طاهری به سوال حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر اشاره و بیان کرد: سوال وی درباره اولویت های فرهنگی و اعمال وظایف قانونی این وزارتخانه بود که با پاسخ وزیر قرار شد اطلاعات بیشتری داده شود و یک هفته مراعی ماند.


وی افزود: محسن صرامی فروشانی نماینده خمینی شهر به عنوان نماینده سوال کننده بعدی در خصوص عزل و نصبی در حوزه انتخابیه اش، سوال خود را با پاسخ وزیر یک ماه مراعی کرد.


سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان به سوال ابراهیم آقامحمدی، نماینده مردم خرم آباد اشاره و خاطرنشان کرد: سوال وی درباره برگزاری همایشی سیاسی در خرم آباد بود که سالن آن از طریق مدیرکل ارشاد آن استان در اختیار گذاشته شد و سخنرانی نیز صورت داد که وزیر اعلام کرد به محض اطلاع از این خبر، ضمن اخطار کتبی به وی در سایت وزارتخانه نیز این مطلب را درج کردیم که اگر خطای دیگری از سوی وی صورت دهد عزل خواهد شد که این سوال نیز برای پیگیری های بعدی مراعی ماند./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi