پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهره گیری از ظرفیت آداب و سنن اسلامی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

حجه الاسلام و المسلمین میرمحمدی با بیان این مطلب، در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد استان، اظهار داشت: ایام مبارک ماه های رجب، شعبان و رمضان فرصت هایی برای کاهش آسیب های اجتماعی هستند . وی، به فرا رسیدن ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: اعتکاف برنامه ای بزرگ و یک سنت الهی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13357
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶

حجه الاسلام و المسلمین میرمحمدی با بیان این مطلب، در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد استان، اظهار داشت: ایام مبارک ماه های رجب، شعبان و رمضان فرصت هایی برای کاهش آسیب های اجتماعی هستند .

وی، به فرا رسیدن ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: اعتکاف برنامه ای بزرگ و یک سنت الهی است که به مرور زمان و با برنامه ریزی، فکر و اندیشه به فرهنگ تبدل شده و آثار و برکات زیادی به دنبال دارد.

میرمحمدی، با بیان اینکه در دهه ۷۰ اعتکاف برای اولین بار با ۹۰ نفر در یاسوج برگزار شد، افزود: با اینحال این اقدام امروزه به سنتی تبدیل شده است که به ویژه در میان جوانان و بانوان مورد استقبال زیادی قرار می گیرد.

وی، به ضرورت بهره گیری از حمایت مردمی در برگزاری این مراسم اشاره کرد و با بیان اینکه دولت بهتر است در این راستا نقش حمایتی داشته باشد افزود: مردمی کردن برگزاری مراسم مذهبی و اجتماعی موجب نهادینه شدن آنان می شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی، با بیان اینکه افرادی که در مراسم عبادی اعتکاف شرکت می کنند، سرمایه اجتماعی هستند، افزود: متناسب با ظرفیت های موجود  در راستای آموزش این افراد برنامه ریزی و اقدام شود.

میرمحمدی، بر توزیع اقلام فرهنگی در میان معتکفین اشاره کرد و گفت: راستای برگزاری مراسم سخنرانی و تأمین امکانات لازم تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی، به نقش و تأثیر ویژه این ایام در زندگی فردی و اجتماعی افراد اشاره کرد و گفت: حضور افراد در این مراسم و اشاعه دادن فرهنگ آن در جامعه موجب مصون شدن جامعه در برابر آسیب هاست.

نمونه‌ای از بی‌نظمی پرداخت دستمزدها در کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

وی، تأکید کرد: دستگاه های اجرایی مطابق با مصوبات این نشست به تعهدات خود در راستای تأمین امکانات و اقلام لازم اقدام کنند.

گفتنی است مراسم اعتکاف در سال جاری در ۷۰ نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور هفت هزار نفر متقاضی برگزار می شود.

محمدیان-۴۲

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi