جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کارمزد محوری نیازمند اعلام نظر حوزه های علمیه است/ بانک ها تولید را دریابند

محسن صرامی فروشانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ضرورت بازنگری در نرخ سود بانکی، گفت: رهبرمعظم انقلاب درسخنرانی اخیر خود در مشهد مقدس، بر ضرورت حمایت بانک ها از بنگاه های زودبازده و نظام تولید در کشور تاکید کردند و این موضوع بیانگر اهمیت تولید داخلی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13252
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰:۰۶


محسن صرامی فروشانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ضرورت بازنگری در نرخ سود بانکی، گفت: رهبرمعظم انقلاب درسخنرانی اخیر خود در مشهد مقدس، بر ضرورت حمایت بانک ها از بنگاه های زودبازده و نظام تولید در کشور تاکید کردند و این موضوع بیانگر اهمیت تولید داخلی است، لذا بانک ها باید با تسهیلات منطقی، حمایت از تولید را مد نظر قرار دهند.


نماینده مردم خمینی شهر درمجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در شرایط کنونی، مردم امیدوار به رفع تحریم ها هستند، از این رو سیستم بانکی باید تلاش خود را در راستای کاهش نرخ سود بانکی و تامین سرمایه واحدهای تولیدی به کار گیرد.


وی نرخ ۲۰ درصد سود بانکی را برای تولید مناسب دانست و تصریح کرد: این نرخ برای حمایت از صادرات و واردات مناسب است، در اینصورت بسیاری ازمشکلات اشتغالزایی نیز رفع خواهد شد و بانک ها باید هرچه زودتر نرخ سود بانکی را تعدیل کنند.


این نماینده مردم در مجلس نهم در پاسخ به این سوال که آیا تامین هزینه بانک ها از طریق کارمزد محوری ممکن است، گفت: تامین هزینه های بانکها از طریق درآمدهای کارمزدی نیازمند نظر حوزه های مقدس علمیه بوده و آنها باید بر اساس نظام بانکداری اسلامی نظر صریح خود را اعلام کنند.


نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: تا زمانی که حوزه های علمیه در اینباره اظهارنظر نکرده باشند نمی توان راجع به آن صحبت کرد، چراکه نظام بانکداری ایران، اسلامی بوده و دستورالعمل ها نیز باید بر همان اساس تدوین شوند./

اعلام اسامی سازمان‌های مرتبط با زمین‌خواری
دنبال کنید


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi