پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختلاف گازی ایران و عمان

وزیر نفت عمان گفت: پروژه این کشور برای واردات گاز طبیعی از ایران از طریق خط لوله زیر دریا به دلیل اختلاف بر سر مسیر خط لوله به مشکل خورده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد الرومی وزیر نفت و گاز عمان به روزنامه گلف تایمز گفت: ایران و عمان هنوز درباره

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13187
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱:۴۱
وزیر نفت عمان گفت: پروژه این کشور برای واردات گاز طبیعی از ایران از طریق خط لوله زیر دریا به دلیل اختلاف بر سر مسیر خط لوله به مشکل خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد الرومی وزیر نفت و گاز عمان به روزنامه گلف تایمز گفت: ایران و عمان هنوز درباره مسیر خط لوله گاز ۲۶۰ کیلومتری زیر دریا به توافق نرسیده‌اند.

الرومی افزود:‌ بخش اول این پروژه توافق بر سر مسیر خط لوله است هر زمان ما درباره مسیر خط لوله توافق کردیم به فاز دوم پروژه که طراحی خط لوله است خواهیم رفت.

رسانه‌های ایران روز شنبه به نقل از مقامات وزارت نفت ایران گزارش داده اند که پروژه صادرات گاز به عمان پیشرفتی نداشته است.

حمیدرضا عراقی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: مذاکرات بر سر پروژه متوقف شده است.

پایگاه خبری گلف نیوز گزارش داده که مشکل سر راه خط لوله قیمت فروش گاز ایران به عمان است. این درحالی است که الرومی گفت: دو کشور هنوز بر سر قیمت مذاکره نکرده اند و توافق کرده‌اند که در پایان پروژه در این باره مذاکره کنند.

الرومی گفت: عمان به پروژه ساخت این خط لوله به عنوان یک پروژه زیرساختی می نگرد و فکر می کنم این خط لوله برای امنیت انرژی ما خوب است.

وی افزود: هر زمان که ما به بحث قیمت رسیدیم در این باره مذاکره خواهیم کرد. وزیر نفت عمان همچنین گفت: این کشور هنوز بازاریابی برای گاز ایران را شروع نکرده است.

براساس توافق اولیه امضا شده بین ایران و عمان در سال ۲۰۱۳ دو طرف توافق کردند که اقدامات لازم برای صادرات گاز ایران به عمان را هر چه سریع‌تر شروع کنند.

پیروزی بایدن یا ترامپ چه فرقی برای ایران دارد؟
دنبال کنید

میزان صادرات گاز ایران به عمان از میدان گازی کیش روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب یا ۱۰ میلیارد متر مکعب در سال خواهد بود.

عمان پیشتر اعلام کرده که خواهان گاز ایران برای تامین نیاز صنایع داخلی خود است.

این کشور همچنین اعلام کرده که بخشی از گاز صادراتی ایران پس از تبدیل به ال ان جی به دیگر بازارها نظیر ژاپن، کره جنوبی و هند منتقل خواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi