سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش تولید پتروشیمی کشورهای جی سی سی

تولید فرآورده های پتروشیمی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (جی سی سی) در سال ٢٠١۴ حدود ۴,۵ درصد افزایش یافته است. به گزارش پایگاه خبری زاویه، انجمن پتروشیمی و مواد شیمیایی خلیج فارس “جیبکا” اعلام کرد که تولید فرآورده های پتروشیمی کشورهای جی سی سی به لطف تولید مواد پلاستیکی حدود ۶ درصد افزایش داشته

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13015
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
تولید فرآورده های پتروشیمی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (جی سی سی) در سال ٢٠١۴ حدود ۴,۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری زاویه، انجمن پتروشیمی و مواد شیمیایی خلیج فارس “جیبکا” اعلام کرد که تولید فرآورده های پتروشیمی کشورهای جی سی سی به لطف تولید مواد پلاستیکی حدود ۶ درصد افزایش داشته است.

جیبکا در نهمین گزارش سالانه خود آورده است که تولید مواد پلاستیکی درکشورهای جی سی سی در سال ٢٠١۴ با ۶ درصد افزایش، تقریبا به دو برابر میانگین رشد جهانی (٢,٨ درصد) رسیده است که به این ترتیب میانگین رشد تولید فرآورده های یاد شده با سطح میانگین سال ٢٠١٣ برابری می کند.

عبدالوهاب السعدون، دبیر کل جیبکا، در این گزارش بیان کرد: این عملکرد گواهی بر اثر بخشی برنامه های توسعه حوزه پتروشیمی در منطقه خلیج فارس به شمار می رود.

السعدون گفت: تولید فرآورده های پتروشیمی در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به دلیل توسعه تاسیسات پتروشیمی امارات افزایش چشمگیری یافته است.

این در حالیست که شرکت بروج امارات با افزودن حدود ٢,۵ میلیون تن به حجم پلی الفین تولید شده، مجموع ظرفیت تولید پروژه مشترک میان شرکت ملی نفت ابوظبی(ادنوک) و شرکت بوریالیس اتریش را به حدود چهار میلیون و ۵٠٠ هزار تن در سال رسانده است.

وی افزود: با وجود این که رشد حجم تولید به عنوان یک تحول مثبت در نظر گرفته می شود اما مهمتر از آن تولید فرآورده های با ارزش افزوده بالا است که به نوبه خود به افزایش حجم سرمایه گذاریها در نوآوری و توسعه نیاز دارد.

افزایش تولید گاز کشور
دنبال کنید

عربستان، بزرگترین تولید کننده فرآورده های پتروشیمی در منطقه خلیج فارس، با فروش ۶۶ میلیارد و ٩٠٠ میلیون دلار، ٧۴,٩ درصد از مجموع تولید بخش پتروشیمی منطقه را به خود اختصاص داد.

قطر با فروش ١١ میلیارد و ۵٠٠ میلیون دلار در رتبه دوم این فهرست قرار دارد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi