جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

حساسیت آیت الله جنتی نسبت به آمار بیکاری و نحوه تخصیص ۴ هزار میلیارد تومان بودجه برای اشتغال جوانان

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، از دیدار عصر امروز (دوشنبه، ۱۷ فروردین ماه) اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان خبر داد و گفت: هدف از این دیدار جهت عرض تسلیت به مناسبت وفات همسر ایشان و دیدار نوروزی بود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12987
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۲:۴۱


عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، از دیدار عصر امروز (دوشنبه، ۱۷ فروردین ماه) اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان خبر داد و گفت: هدف از این دیدار جهت عرض تسلیت به مناسبت وفات همسر ایشان و دیدار نوروزی بود.


نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در این دیدار ابتدا کمیسیون اجتماعی گزارشی از عملکرد سال گذشته خود ارائه کرد که بر همین اساس کمیته های آن از ۵ به ۱۱ کمیته رسیده بود که برخی از کمیته های فعال آن عبارتند از کمیته ایثارگران، اشتغال، امنیت قضایی، امنیت اجتماعی، سمن ها و حمایت از خانواده.


وی همچنین با اشاره به ادامه گزارشی که به دبیر شورای نگهبان ارائه شد، گفت: طی دو سال گذشته حدود ۵۰۴ طرح و لایحه به مجلس ارائه شد که از این تعداد ۵۴ طرح و لایحه به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد که ۶ تای آنها طی دو سال اول تصویب شد و ۱۱ مورد نیز در نوبت ارائه به صحن علنی مجلس است.


عزیزی در ادامه با بیان اینکه طرحی در خصوص ایثارگران در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و به دولت ابلاغ شد، گفت: برای نخستین بار بعد از ۷ سال، مطالبات آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا پرداخت شد و مابقی در حال پرداخت است.


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نهم در ادامه با اشاره به رسیدگی کمیسیون اجتماعی در خصوص قانون جامع مدیریت خدمات کشوری عنوان کرد: این قانون بعد از تشکیل دولت جدید به آن ارجاع داده شد که به صورت لایحه آن را به مجلس ارائه دهد که بعد از گذشت مهلت قانونی آن هنوز ارائه نشده از این رو تا کنون چند بار تذکر شفاهی و نامه کتبی به رئیس جمهور داده شده است تا نسبت به این قضیه تسریع کنند.


حساسیت آیت الله جنتی نسبت به آمار بیکاری و نحوه تخصیص ۴ هزار میلیارد تومان بودجه برای اشتغال جوانان 4


وی ادامه داد: لایحه کودکان بد سرپرست و بی سرپرست را نیز داشتیم که بعد از سال ۱۳۴۲ برای اولین بار به آن رسیدگی کردیم که بر اساس آن در واقع قانون فرزندخواندگی را تسهیل کردیم به گونه ای که در گذشته ورودی ها ۵ برابر خروجی بود اما در حال حاضر تقریبا این مسأله برابر شده است.

صاحب علی احرار سرپرست جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات بوکان شد
دنبال کنید


عزیزی افزود: درباره اشتغال جوانان نیز دولت هزار میلیارد تومان در بودجه نظر گرفته بود که کمیسیون اجتماعی ۳ هزار میلیارد تومان بیشتر پیشنهاد داد لذا در حال حاضر ۴ هزار میلیارد تومان از محل درآمد یارانه ها برای اشتغال است.


نماینده مردم شیروان در ادامه با اشاره به اینکه از آیت الله جنتی خواستیم نسبت به تسهیل روند رسیدگی به قانون بیمه بیکاری همکاری لازم را در شورای نگهبان صورت دهند، گفت: شورای نگهبان ایراداتی نسبت به این قانون دارد که باید در این زمینه گفت ما نیز به اشتغال اعتقاد داریم اما به خاطر عدم تولید و نبود اشتغال کافی خیلی ها بیکار شده اند.


وی افزود: در نهایت اعلام کردیم کمیسیون اجتماعی به صورت یک دست تابع ولایت مطلقه فقیه است و به دور از سیاسی کاری به دنبال کار تخصصی است.


عزیزی در ادامه به نظرات آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان طی این دیدار اشاره کرد و گفت: کمیسیون اجتماعی کمیسیون حساسی است که با مردم ارتباط دارد و آنها هم از این کمیسیون انتظار دارند لذا قدر کمیسیون را باید بدانید و آنهایی که سیاسی فکر نکرده و آرمانی فکر می کنند قطعا موفق تر هستند.


رئیس کمیسیون اجتماعی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از صحبت های دبیر شورای نگهبان گفت: آیت الله جنتی به ما گفتند باید دقت کنید که قانونی که تصویب می کنید تا چه حد به مرحله اجرا در خواهد آمد، شاید شما بهترین مصوبه را داشته باشید اما اجرایی نشود لذا باید بررسی کنید که ایراد از قانون است یا مجری.


وی در ادامه گفت: آیت الله جنتی به نظارت دقیق بر اجرای قوانین تأکید داشتند و به ما گفتند سوال و استیضاح از مجری مهم است لذا از این موقعیت در جهت منافع مردم استفاده کنید؛ مردم از شما انتظار دارند که اگر دولت کوتاهی کرد مجلس آن را مؤاخذه کند.


عزیزی افزود: دبیر شورای نگهبان نسبت به مسأله اشتغال و چگونگی هزینه کرد ۴ هزاری میلیارد تومان بودجه دولت برای اشتغال تأکید داشتند و گفتند که مجلس دولت را راهنمایی کند که بودجه به جا هزینه شود همچنین باید دید علت اخراج افرادی که مشغول کار بوده اند چیست و چه کاری باید برای آنها انجام داد.

کاهش شمار دکلهای حفاری نفت در آمریکا
دنبال کنید


نماینده مردم شیروان در ادامه با اشاره به صحبت های آیت الله جنتی گفت: عده ای از دخترخانم ها که در منزل هستند و نمی توانند ازدواج کنند که بخشی از آن به خاطر بیکاری جوانان است چرا که جوان بیکار، انگیزه ازدواج را نیز از دست می دهد.


وی افزود: آیت الله جنتی در ادامه به ما گفتند من همیشه زندگی یک بیکار را جلوی چشم خود مجسم می کنم شما هم خودتان را جای شخص بیکار بگذارید مخصوصا آنهایی که زن و بچه دارند که بعد از تعدیل به مشکل بر می خورند؛ آدم دلش برای این افراد خون می شود.


حساسیت آیت الله جنتی نسبت به آمار بیکاری و نحوه تخصیص ۴ هزار میلیارد تومان بودجه برای اشتغال جوانان 5


عزیزی همچنین ادامه داد: آیت الله جنتی خدمت به ایثارگران را واجب دانست و گفت ما مدیون ایثارگران هستیم که اگر آنها به جبهه نمی رفتند وضعیت مملکت این نبود و آمریکا همه جا را اشغال کرده و ما را خوار و خفیف می کرد و زحمات رزمندگان از بین می رفت.


نماینده مردم شیروان تصریح کرد: دبیر شورای نگهبان با مثبت ارزیابی کردن پذیرش مسأله ولایت فقیه از سوی کمیسیون اجتماعی به ما گفتند برخی تنها زبانی می گویند پیرو ولایت فقیه هستند اما نان را به نرخ روز می خورند، با این حال شما عملا این اصل را قبول دارید.


وی افزود: آیت الله جنتی نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی اهمیت خاصی قائل بودند و گفتند افرادی که ولایت فقیه را مورد پذیرش قرار داده اند در راستای تحقق این اصل خواهند کوشید، همچنین گفتند امسال سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی است لذا باید ببینیم پیش از این چگونه بوده است و از بعد حرف خارج و وارد بعد عملی شود.


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان به گفتگوی علیرضا محجوب و آیت الله جنتی اشاره و خاطرنشان کرد: آقای محجوب از آیت الله جنتی خواست نسبت به قانون بیمه بیکاری که تا کنون دو بار به شورای نگهبان ارجاع داده شده همکاری هایی را صورت دهند که دبیر شورای نگهبان گفت ما قصد کمک به کمیسیون را داریم اما در برخی موارد بر مبنای قانون اساسی دست ما بسته می شود./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi