شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرمان اجرایی اوباما برای تحریم عوامل حملات سایبر

  متاسفانه در بیانیه پایانی تنها به تحریم های هسته ای اشاره شده است و در صورتی که در توافق نهایی راه بسته نشود ، آمریکا می تواند در هر لحظه تحریم های گذشته را با عنوان جدیدی تمدید کند و حتی گسترش دهد. هنوز توافق لوزان اجرائی نشده است که دولت آمریکا زمینه را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12918
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱:۵۱

کرونا :

فرمان اجرایی اوباما برای تحریم عوامل حملات سایبر

 

متاسفانه در بیانیه پایانی تنها به تحریم های هسته ای اشاره شده است و در صورتی که در توافق نهایی راه بسته نشود ، آمریکا می تواند در هر لحظه تحریم های گذشته را با عنوان جدیدی تمدید کند و حتی گسترش دهد.

هنوز توافق لوزان اجرائی نشده است که دولت آمریکا زمینه را برای اجرای تحریم های قدیمی با نام جدید علیه ایران را فراهم کرده است.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نخستین برنامه تحریمی علیه شرکت‌ها، گروه‌ها و افرادی در خارج از آمریکا که در حملات یا جاسوسی‌های سایبری مشارکت داشته یا دارند، را اعلام کرد.

اوباما گفت: تهدیدهای سایبری جدی‌ترین چالش در برابر امنیت ملی و اقتصادی آمریکا است.

تحریم‌ها علیه افراد و مؤسساتی اعمال می‌شود که در عملیات سایبری، با هدف ضربه زدن به ایالات متحده فعالیت یا مشارکت دارند.

در این تحریم ها به سازمان مسئول اجرای آن، اجازه داده شده است که افراد را مورد تحریم قرار دهد؛ اما نوع مجازات‌ها برای افراد را بطور مشخص تعیین نکرده است.

ایران اولین هدف حملات سایبری آمریکا بود

این فرمان درحالی صادر می شود که  ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی های سایبری دولت آمریکا می گوید اگر آمریکا هدف حملات سایبری قرار گرفته باید از این بابت تنها خودش را ملامت کند.

وی افزوده که دولت آمریکا روند جهانی برای انجام حملات سایبری تخریبی علیه دیگر کشورها را با حمله هکری به تاسیسات هسته ای ایران آغاز کرد.

اسنودن ویروس استاک نت را پیچیده ترین تهدید سایبری در زمان خود توصیف کرد و افزود با این کار ایران هم به فکر مقابله و انتقام گیری افتاد و آنها فهمیدند که برای مقابله با چنین خطراتی آمادگی ندارند. هر چند به گفته وی ایران در سال‌های بعد این آمادگی را برای خود ایجاد و آن را ثابت کرد.

معاون سیاسی: برای مبارزه با اعتیاد تدوین طرحی مطالعاتی و پایلوت در استان آغاز شد
دنبال کنید

این تحلیل گر در بخش دیگری از صحبتهایش هشدار داد که با انتشار ویروس های آمریکایی در اینترنت زندگی شخصی افراد به خطر افتاده و شرایط مشابه وضعیتی است که در فیلم پارک ژوراسیک رخ داده بود، اما هنوز راهی برای جلوگیری از این وضعیت پیدا نشده است.

هشدار رهبری و بی توجه در توافق ژنو

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار ۲۹ بهمن با مردم آذربایجان فرمودند: با اشاره به استفاده حداکثری جبهه استکبار از حربه تحریم علیه ملت ایران، تأکید کردند: هدف اصلی آنها از این اقدامات، تحقیر ملت ایران و متوقف کردن حرکت عظیم ملت و نظام اسلامی به سوی تمدن نوین اسلامی است و من معتقدم حتی اگر در مسئله هسته ای نیز  همان خواسته هایی را که آنها دیکته می کنند، قبول کنیم، باز هم تحریم ها برداشته نخواهد شد زیرا انها با اصل انقلاب مخالفند.

اما متاسفانه در بیانیه پایانی تنها به تحریم های هسته ای اشاره شده است و در صورتی که در توافق نهایی راه بسته نشود ، آمریکا می تواند در هر لحظه تحریم های گذشته را با عنوان جدیدی تمدید کند و حتی گسترش دهد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi