جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

احمد شهید عروسک خیمه شب بازی ضدانقلاب است/ مذاکره می کنیم اما باج سیاسی نمی دهیم

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نق از جمهوریت، «احمد شهید» برای یک سال دیگر به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران باقی ماند تا سومین سال پیاپی باشد که در این سمت باقی می ماند. شورای حقوق بشر برای یک سال دیگر ماموریت «احمد شهید» به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12754
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹


به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نق از جمهوریت، «احمد شهید» برای یک سال دیگر به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران باقی ماند تا سومین سال پیاپی باشد که در این سمت باقی می ماند. شورای حقوق بشر برای یک سال دیگر ماموریت «احمد شهید» به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران را تمدید کرد.


در پی این موضوع  ونزوئلا و پاکستان با تمدید قرارداد ماموریت “احمد شهید”، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در ایران مخالفت کردند و “محمدرضا سجادی”، سفیر ایران در شورای حقوق بشر، تصمیم شورا برای انتخاب مجدد “احمد شهید” را محکوم کرده و این تصمیم را مخدوش خواند.


وی در رابطه با تصمیم سازمان برای تمدید قرارداد شهید اعلام کرد:هدف از چنین تصمیمی برآورده‌کردن منافع سیاسی کوته‌بینانه چند کشور بوده است.


در این راستا منصور حقیقت پور، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت در تشریح اهداف سیاسی این تمدید ماموریت می گوید:به نظر می رسد این انتخاب با اهداف کاملا سیاسی و در راستای ایجاد حاشیه سیاسی برای ایران در جریان مذاکرات هسته ای با ۵+۱ است.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: جمهوری اسلامی ایران پای میز مذاکره تنها در مورد مسائل هسته ای مذاکره می کند و قرار هم نیست برخی تصور کنند برای رسیدن به توافق هسته ای به کسی یا کشوری که تنها هدفش تخریب آرمان های انقلاب اسلامی است باج سیاسی می دهیم.

هندبال بانوان لارستان تیم نفت گچساران را شکست داد
دنبال کنید


حقیقت پور با اشاره به رفتار دوگانه غربی ها در خصوص مساله حقوق بشر می گوید: برای آمریکایی‌ها رفتارهای ضد حقوق بشری کشور ارتجاعی و بدون حقوق دموکراتیکی مانند عربستان سعودی کاملاً قابل قبول و رفتارهای آن مورد تایید غرب است در حالی که در این هفته فقط ۴ زن به جرم رانندگی در دادگاه محاکمه شده‌اند.


وی در این خصوص تاکید کرد: چون عربستان سعودی جزو حامیان ایالات متحده محسوب می‌شود هیچ انتقادی به عدم رعایت حقوق بشر در این کشور نمی‌شود.


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از تمدید ماموریت احمد شهید گفت: چهره هایی هم چون شیرین عبادی و احمد شهید گزارشات یکسویه و جانبدارانه از حقوق بشر در راستای اهداف غربی‌ها و صهیونیستها تهیه می‌کنند و هیچ گاه اظهارات آنها مورد تایید نهادهای بی‌طرف حقوق بشری نیست.

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi