پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجلاس بین‌المجالس جهانی فرصت مناسبی برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فرانسوا دله سفیر بلژیک در تهران عصر امروز سه شنبه (۲۶ اسفند ماه) با حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد. شیخ الاسلام در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت روابط میان ایران و بلژیک گفت: با تلاش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12395
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰:۰۶


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فرانسوا دله سفیر بلژیک در تهران عصر امروز سه شنبه (۲۶ اسفند ماه) با حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.


شیخ الاسلام در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت روابط میان ایران و بلژیک گفت: با تلاش و مساعی مشترک امیدواریم شاهد توسعه و گسترش همکاری های فی مابین در حوزه های گوناگون باشیم.


وی با اشاره برخی مسائل منطقه از جمله تحولات سوریه گفت: در کشورهایی که هیچ یک از معیار های دموکراسی در آن‌ها رعایت نمی‌شود حق اظهار نظر درباره آزادی و دموکراسی را ندارند چرا که این کشورها باید نخست نسبت به اجرای اصول دموکراسی در کشور خود کنند.


مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تشریک مساعی و همکاری مشترک جهت جلوگیری از وقوع حوادث مشابه سوریه در سایر کشورهایی که دچار بحران هستند ضروری است.


وی با اشاره به اجلاس آتی اتحادیه بین‌المجالس جهانی در هانوی ویتنام گفت: برگزاری اجلاس آتی اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) فرصت مناسبی برای همکاری و همبستگی بیشتر نسبت به موضوعات و زمینه های مهم مورد علاقه از جمله مبارزه با تروریسم است.


در ادامه این دیدار فرانسوا دله با اشاره به پیشینه مثبت روابط میان ایران و بلژیک گفت: به توسعه و گسترش این روابط در عرصه های مختلف امیدواریم.


وی در ادامه نقش ایران در منطقه را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: بلژیک نسبت به توسعه همکاری های فی مابین در حوزه های گوناگون علاقه‌منداست.


سفیر بلژیک در تهران افزایش رفت و آمد و تبادل های هیئت های پارلمانی را بسیار بر شمرد و نسبت به همکاری و تعامل هرچه بیشتر در نهادها و اجلاس های بین‌المللی از جمله اجلاس بین‌المجالس جهانی ابراز تمایل کرد./

واعظی: برجام بدون لغو تحریم تسلیحاتی ادامه پیدا نمی‌کند
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi