جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تاثیر رفع تحریم های ایران بر بازار جهانی نفت/ قیمت طلای سیاه در سال آتی

علی مروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درخصوص تاثیر مذاکرات هسته ای ایران بر نرخ جهانی نفت، گفت: مطمئنا در صورت حصول توافق در مذاکرات هسته ای، ایران در تعیین نرخ جهانی نفت اثرگذار خواهد بود. نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود:اکنون

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12383
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶


علی مروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درخصوص تاثیر مذاکرات هسته ای ایران بر نرخ جهانی نفت، گفت: مطمئنا در صورت حصول توافق در مذاکرات هسته ای، ایران در تعیین نرخ جهانی نفت اثرگذار خواهد بود.


نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود:اکنون قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی رو به افزایش بوده و لغو تحریم های ایران، مسیر را برای افزایش صادرات باز خواهد کرد، لذا همین موضوع در نرخ گذاری های جهانی اثر گذار خواهد بود.


وی در پاسخ به این سوال که آیا لغو تحریم های ایران باعث غلبه عرضه بر تقاضا در بازارهای جهانی می شود، عنوان کرد: در آن شرایط اوپک تصمیم جدی تری اخذ خواهد کرد و کشورهایی که سقف عرضه را رعایت نمی کنند را موظف به پذیرش سقف صادرات خواهد کرد.


رییس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: بازار جهانی نفت باید در حد متعادلی باشد که تولید کننده و مصرف کننده در شرایط مناسبی از آن استفاده کنند، بطور حتم اگر شرایط بی نظمی را شاهد باشیم اوپک به بحث صادرات ورود خواهد کرد.


نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس در خصوص پیش بینی نرخ نفت طی سال آتی نیز عنوان کرد: در بازار نفت عوامل متعددی تاثیر گذار هستند، اما بنده معتقدم که نرخ نفت طی سال آتی حدود ۸۰ تا ۹۰ دلار به ازای هر بشکه خواهد بود./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi