جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نامه سناتورهای آمریکایی وجاهت قانونی ندارد / سایر اعضای ۱+۵ اعتبارشان را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایسنا؛سیدباقر حسینی اظهار کرد: اگر بنا باشد هر توافقی زمان رییس‌جمهور خاصی اعتبار داشته باشد، تمام توافقاتی که در دنیا وجود دارد مربوط به زمان معینی خواهد بود و هیچ وقت اعتبار و ارزش لازم را پیدا نمی‌کند. وی افزود: نامه سناتورهای آمریکایی نشان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12231
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷


به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایسنا؛سیدباقر حسینی اظهار کرد: اگر بنا باشد هر توافقی زمان رییس‌جمهور خاصی اعتبار داشته باشد، تمام توافقاتی که در دنیا وجود دارد مربوط به زمان معینی خواهد بود و هیچ وقت اعتبار و ارزش لازم را پیدا نمی‌کند.


وی افزود: نامه سناتورهای آمریکایی نشان می‌دهد عده‌ای در این کشور منافع رژیم صهیونیستی را برخلاف منافع ملی آمریکا دنبال می‌کنند و این اختلاف نظری که بین نمایندگان و اوباما وجود دارد حکایت از نفوذ بسیار زیاد صهیونیست‌ها در هیات حاکمه آمریکا دارد.


نماینده مردم زابل در مجلس با تاکید بر لغو کامل همه تحریم‌ها علیه ایران و عمل به توافق از سوی کشورهای ۱+۵، یادآور شد: اوباما اگر می‌خواهد اعتبار آمریکا خدشه‌دار نشود قاعدتا باید پای توافقی که آن را امضا کرده بایستد حتی اگر مخالفت‌ها با آن ادامه داشته باشد. البته این توافق ایده‌آل و مطلوب ما نیست اما در شرایط فعلی مصالح نظام ایجاب می‌کند آن را بپذیریم.


حسینی ادامه داد: برای دولتمردان آمریکایی پسندیده نیست که اجازه دهند اعتبارشان زیر سوال برود، در حالیکه اینگونه اقدامات باعث می‌شود همان‌گونه که ما به آمریکایی‌ها بی‌اعتماد هستیم تمام کشورهای دنیا هم نسبت به آمریکا و توافقات و تعهداتش بی‌اعتماد شوند زیرا وقتی توافقی بعد از چندین سال مذاکره اینقدر راحت مورد تهدید قرار می‌گیرد و آمریکایی‌ها نمی‌توانند از آن دفاع کنند این مساله اعتبار دولتمردان آمریکایی را زیر سوال می‌برد.


وی با بیان اینکه آمریکا باید با عمل به تعهدات خود جلوی بهانه‌جویی‌های سناتورهای آمریکایی را بگیرد، افزود: البته اختلافات آمریکایی‌ها به خودشان مربوط می‌شود زیرا وجود این اختلافات در آمریکا نشان از عدم تسلط آنها بر اوضاع داخلی این کشور و وجود اختلافات عمیق بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها دارد اما به هر حال اعتبار آمریکا باید به نوعی برای ما احراز شود تا بتوانیم با اطمینان مذاکرات را ادامه دهیم.

ضرورت کسب نظر علما و مراجع برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها
دنبال کنید


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه سایر اعضای ۱+۵ باید تلاش کنند اعتبار خود را حفظ کنند، اظهار کرد: این مذاکرات می‌تواند نوعی امتیازسنجی برای دیگر اعضای ۱+۵ باشد که دنیا بداند چقدر می‌تواند روی آنها حساب باز کند. اگر آنها نتوانند در این زمینه موفق ظاهر شوند قطعا اعتماد کشورهای دیگر از آنها نیز سلب خواهد شد لذا میزان پایبندی آنها به تعهداتشان بسیار حائز اهمیت است.


 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi