جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعرفه واردات کالاهای صنایع دستی افزایش یابد

ابوذر ندیمی: تعرفه واردات کالاهای صنایع دستی افزایش یابد سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات محصولات فرهنگی از کشورهای خارجی تاکید کرد:‌ تا توجه به مشکلات اقتصادی که کشور دارد، انتظار می‌رود هیات وزیران سال آینده میزان تعرفه واردات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12030
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱


ابوذر ندیمی:


تعرفه واردات کالاهای صنایع دستی افزایش یابد


سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات محصولات فرهنگی از کشورهای خارجی تاکید کرد:‌ تا توجه به مشکلات اقتصادی که کشور دارد، انتظار می‌رود هیات وزیران سال آینده میزان تعرفه واردات کالاهای فرهنگی را افزایش دهند.


ابوذر ندیمی با بیان اینکه تعرفه وادارت به طور عمومی ۴ درصد است، گفت: با این حال هیات وزیران می‌توانند میزان تعرفه برخی کالا ها را افزایش دهند بر این اساس انتظار داریم سال آینده برای حمایت از اشتغال، توجه به مسائل فرهنگی و جلوگیری از خروج  ارز تعرفه قابل توجهی برای واردات کالاهای فرهنگی در نظر بگیرند.


نماینده مردم لاهیجان در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: افزایش نازل تعرفه بر کالاهای وارداتی کمک شایانی به معشیت و اقتصاد مردم نمی‌کند. از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که محصولات وارداتی فرهنگی قاچاق پذیر هستند که باید مانع آن شد.


وی اظهار داشت: از سوی دیگر باید کالاهایی وارد شود که در رقابت با تولید داخلی، عامل تضعیف تولیدات در کشور نشود. ایران با مشکل اشتغال مواجه است، بنابراین باید توجه لازم به تمام عناصر اشتغالزایی که تولید صنایع دستی یکی از مهم‌ترین آنها است توجه لازم شود.


به اعتقاد این نماینده مجلس، واردات کالاهای فرهنگی و صنایع دستی باید متناسب با فرهنگی ایرانی- اسلامی باشد چرا که ممکن است تاثیرات سویی بر آموزشها اخلاقی دینی ما داشته باشد.


عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد در قانون برنامه ششم توسعه کل کشور باید به مسئله معشیت و اشتغال مردم توجه شود که با افزایش تعرفه  واردات محصولات فرهنگی و به خصوص صنایع دستی می‌توان به این مهم دست یافت./

سینما غزل سهم فرشته ها می شود
دنبال کنید


پایان پیام


منبع: 
خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi