جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

حذف روزانه یکهزار تن گوگرد از بنزین و گازوییل

معاون وزیر نفت از حذف روزانه ٧٠٠ تن گوگرد از بنزین و گازوییل تولیدی کشور خبر داد و گفت: روند کاهشی حذف گوگرد در دستور کار قرار گرفته و تا سال آینده این میزان به روزانه ١٠۵٠ تن هم می رسد. عماد حسینی امروز( سه شنبه ـ ۵ اسفندماه ) در جریان آیین پایانی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11654
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱:۰۳

معاون وزیر نفت از حذف روزانه ٧٠٠ تن گوگرد از بنزین و گازوییل تولیدی کشور خبر داد و گفت: روند کاهشی حذف گوگرد در دستور کار قرار گرفته و تا سال آینده این میزان به روزانه ١٠۵٠ تن هم می رسد.

عماد حسینی امروز( سه شنبه ـ ۵ اسفندماه ) در جریان آیین پایانی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ، با اشاره به تعامل و همکاری که میان وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد، گفت: تاکنون اتفاقات خوبی به دلیل این همکاری رقم خورده است زیرا دولت یازدهم نسبت به موضوع توسعه پایدار اهمیت زیادی قائل است.

وی با بیان این که طرح جامع مدیریت محیط زیست برای همه تاسیسات و پروژه های صنعت نفت تهیه و تیرماه امسال ابلاغ شده است، گفت: براساس این طرح جامع همه پروژه ها اجرا شده از قبل و در حال اجرا مورد ارزیابی قرار گرفته و هرگونه مسائل زیست محیطی اطلاع داده خواهد شد.

وی با اشاره به حضور نفت در تالاب هورالعظیم و برخی مسائل غیرتخصصی که درمورد خشک شدن این تالاب و ریزگردها مطرح شده، گفت: حضور نفت در این محدوده قانونی و متناسب با برنامه ریزی قبلی و در تعامل با مسئولان سازمان محیط زیست است و در حال حاضر نیز با اقدامات تعاملی سعی در بهتر کردن حال هورالعظیم داریم. ضمن این که چندی پیش در جریان حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در غرب کارون حوضچه شماره ٣ باز شد و در تلاش هستیم تا با تسریع روند اجرایی کار بزودی ٢ حوضچه دیگر هم باز شود.

شرکت‌های اروپایی و شرق آسیا در انتظار سرمایه‌گذاری درحمل و نقل کشور/ انتخاب شرکت‌ها براساس مناقصه بین‌المللی
دنبال کنید

حسینی با تاکید بر این که مسئولیت خشک شدن تالاب هورالعظیم با وزارت نفت نیست، تصریح کرد: هفته گذشته با دستور وزیر نفت کمیته ای در وزارت نفت تشکیل شد تا به ابعاد مختلف حضور نفت در غرب کارون بپردازد و در هر نقطه ای که لازم است با اقدامات جبرانی تبعات حضور نفت را کمتر کنند و در عین حال اعتباری مشخص را هم برای این کار اختصاص دهند.

معاون امور مهندسی وزیر نفت همچنین با اشاره به اقدامات جبرانی وزارت نفت در مورد تولید بنزین گفت: در مورد بنزین سه مقوله امنیت ، سلامت و اقتصاد مطرح است و بیشتر موارد ضد و نقیض و اختلافها به این دلیل است که هرکس از زاویه خود به این ابعاد نگاه می کند و دولت یازدهم هم در عین توجه به هر سه بعد این موضوع، روی بعد سلامت مردم بیشتر تاکید دارد.

وی با تاکید بر این که روند حرکت دولت نشان می دهد که سلامت مردم بر سیاست و اقتصاد اولویت دارد، گفت: در حال حاضر، بنزین یورو ۴ در همه شهرهای کشور عرضه می شود و حذف بنزین پتروشیمی ها نیز در در دستور کار دولت است.

وی در عین حال از حذف روزانه ٧٠٠ تن گوگرد از بنزین و گازوییل تولیدی کشور خبر داد و گفت: روند کاهشی حذف گوگرد در دستور کار قرار گرفته و تا سال آینده این میزان به روزانه ١٠۵٠ تن هم می رسد.

حسینی در عین حال از دستور وزیر نفت برای تهیه و روزآمد کردن استانداردهای زیست محیطی در پروژه های صنعت نفت گفت و افزود: مدیریت پسماندهای ویژه و صنعتی در پروژه های مختلف قبلی و جدید در دستور کار است و پروژه های مربوط به این موضوع نیز از ٣ تا ١٠٠ درصد پیشرفت دارند.

تظاهرات ضد شیل گس در الجزایر
دنبال کنید

معاون وزیر نفت اظهار امیدواری کرد که طبق برنامه، ٩٠ درصد اهداف زیست محیطی وزارت نفت تا سال ١۴٠۴ محقق شود.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi