سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون سیاسی: وقتی فرمانی صادر می شود هرسیستم براساس آن فرمان باید وظایف خود را انجام دهد

دکترفتاح محمدی ضمن تشریح اهمیت و ضرورت موضوع پدافند غیرعامل گفت: در اهمیت پدافند غیرعامل در این جمله کوتاه مقام معظم رهبری که می فرمایند ” اگر پدافند غیرعامل نباشد تمام دستاورد های انقلاب اسلامی در کمتر از یک نصف روز از بین خواهد رفت ” نشان از جایگاه بس مهم پدافند غیرعامل است. وی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11597
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱

دکترفتاح محمدی ضمن تشریح اهمیت و ضرورت موضوع پدافند غیرعامل گفت: در اهمیت پدافند غیرعامل در این جمله کوتاه مقام معظم رهبری که می فرمایند ” اگر پدافند غیرعامل نباشد تمام دستاورد های انقلاب اسلامی در کمتر از یک نصف روز از بین خواهد رفت ” نشان از جایگاه بس مهم پدافند غیرعامل است.

وی با حضور محمود احمدی فرمانده پدافند هوایی جنوب غرب کشور، مومن نسب مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد و همچنین فرمانده پدافند ماغر، افزود: نظام ما نظامی مبتنی بر آرمان خواهی و دارای یک اصول مشخص تحت ولایت امر مقام معظم رهبری می باشد که با دنیای استکبار تعارضاتی دارد.

فتاح محمدی بیان داشت: اختلاف ایران اسلامی با نظام غربی یک اختلاف مبنایی و استراتژیک در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، ایدئولوژی و … هست و تا زمانی که این اختلاف هست، مبارزه و مقابله با غرب ادامه دارد.

جانشین استاندار در شورای پدافند غیر عامل افزود: هر چند با مذاکره، گفت وگو و دیپلماسی امکان حل بخشی از موارد اختلافی و تنش وجود دارد، اما تحت هیچ شرایطی اصول و مبانی انقلاب قابل مذاکره نیستند.

وی اظهار داشت: با توجه به این اختلافات مبنایی این ضرورت حتمی وجود دارد که نظام آمادگی خودش را در هر شرایطی حفظ کند و بتواند که از خودش دفاع کند که یکی از کم هزینه ترین راه های دفاع در مقابل دشمن، توجه به پدافند غیر عامل است.

محمدی گفت: در مبحث پدافند غیرعامل با وجود کارهای خوب انجام شده ولی هنوز از حیث کشوری در ابتدای راه هستیم.

معاون برنامه ریزی از رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی در بودجه ۹۴ خبر داد
دنبال کنید

این مسئول امنیتی اظهار داشت: از آنجایی که کشور ما بر مبنای دین اسلام و تحت رهبری فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای داعیه دار دفاع از ارزش ها، حقوق انسانی و ظلم ستیزی است، طبیعتا در این مسیر سختی های فراوانی دارد و باید خودش را در مقابل انواع توطعه دشمنان آماده کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری تصریح کرد: بخش اعظمی از خنثی سازی و دفع توطئه دشمن در بخش های مختلف و کاهش آسیب پذیری با اجرایی صحیح اصول پدافند غیرعامل حاصل می شود.

وی ادامه داد: با اینکه آمایش سرزمینی مقدمه ای است برای شناسایی تهدیدات و نقاط قوت، ضعف و آسیب ها ولی آمایش سرزمینی به خوبی در برنامه چشم انداز ۲۰ ساله پیش بینی نشده است و این بحث (آمایش سرزمینی) در کشور تکمیل نشده است.

محمدی از تمام دستگاه های اجرایی، امنیتی، قضایی، نظامی و انتطامی خواست در تمامی طرح ها و پروژه ها الزامات پدافند غیرعامل را رعایت و پیو ست پدافند غیرعامل را حتما در طرح ها، برنامه و فعالیت های کاری جدی گرفته و آن را لحاظ کنند.

معاون سیاسی و امنیتی اظهار داشت: با وجود پیگیری ها و تلاش های موثر اداره کل پدافند غیرعامل استان، ولی متاسفانه هنوز اهمیت پدافند غیرعامل برای برخی از دستگاه های ملی و استانی مشخص نشده است.

محمدی با اشاره به فاصله زیاد بین حرف زدن و عمل کردن، افزود: متاسفانه فرهنگ خاصی بر ما حاکم است که زیاد حرف می زنیم ولی در اجرا کم عمل می کنیم، که نمونه آن می توان به عدم رغبت و باور برخی مسئولین در عملیاتی کردن مصوبات و تعهدات دانست.

ورود هیأت ایرانی به کی‌یف برای مذاکره با مقامات اوکراین درباره سانحه سقوط هواپیما
دنبال کنید

جانشین استاندار در شورای پدافند غیر عامل، تصریح کرد: همه مسئولین وظیفه دارند در تمام سطوح مدیریتی باور و ایمان به پدافند غیرعامل را در خود بصورت عملی تقویت کنند و آن را به واحد های تحت مدیریت تصری دهند.

محمدی افزود: این یک بیماری جدی در سیستم مدیریتی است، لذا وقتی فرمانی صادر می شود هر سیستم بر اساس آن فرمان باید وظایف خود را انجام دهد اما می بینیم بعضا در عمل این گونه نیست.

معاون امنیتی استانداری گفت: در پدافند غیرعامل ابتدا نیاز هست کارهای آموزشی زیادی انجام دهیم و حساسیت لازم را در همه ارکان اداری ایجاد کنیم و دستگاه ها را توانمند سازیم، که به لطف خدا و تلاش همکاران پدافند غیرعامل، حساسیت به این حوزه در استان ایجاد شده و اقدامات خوبی در بخش های مختلف انجام شده و با همه محدودیت ها پیشرفت زیادی داشته است.

محمدی افزود: در کشور ما با حساسیت و جایگاه ویژه ای که دارد، باید مسئله پدافند غیرعامل جدی گرفته شود و به عنوان مثال فرودگاهی با هزینه هنگفتی بدون در نظر گرفتن اصول و مبانی پدافند غیرعامل احداث می گردد و با احداث سایر خدمات و تاسیسات در همجوار آن نظیر زندان و ورزشگاه مشکلات و محدودیت های فراوانی را ایجاد می کند که اکنون باید هزینه های چند برابری تحمل کرد تا وضعیت اصلاح گردد.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi