سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳

ندانعمتی

پروژه مهم راهسازی گچساران به کجا انجامید؟

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در گچساران ۳ پروژه مهم راه با ارزش ریالی یکهزار میلیارد تومان فعال و در دست اجرا است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 114224
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۶:۵۶

کرونا :

ندانعمتی

پروژه مهم راهسازی گچساران به کجا انجامید؟

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در گچساران ۳ پروژه مهم راه با ارزش ریالی یکهزار میلیارد تومان فعال و در دست اجرا است

کدونانیوز به نقل از خبرگزاری فارس گچساران_ ندا نعمتی- گچساران نگین سبز در دل آب‌ و آتش با قدمتی چندهزارساله با دکل‌های سر به فلک کشیده نفت و گاز، توانسته لقب بام نفتی ایران را به خود اختصاص دهد.

گچساران شاه‌راه و کریدوری است که از جنوب به گناوه شهری در استان بوشهر و از شرق نیز به ممسنی در استان فارس و از غرب به بهبهان در استان خوزستان متصل می‌شود

طبق آنچه که در آمارهای رسمی وجود دارد شهرستان گچساران کریدور استخراج و صدور نفت کشور به شمار می‌رود و ازاین‌حیث در به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد و معیشت مردم باتوجه‌به وابستگی اقتصاد کشور به نفت نقش اصلی و مهمی را ایفا می‌کند.

توسعه و تکمیل پروژه‌های راه و شهرسازی در گچساران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، برخی از پروژه‌های راه در این شهرستان ملی بوده و نقش بسیار مهمی در تردد مردم ایفا می‌کند.

پس از لاک‌پشتی شدن حرکت برخی پروژه‌ها اکنون شتاب را در بعضی از طرح‌های راه مشاهده می‌کنیم صدای بیل‌های مکانیکی در حال کار خود نوید خوش‌آهنگ قطار توسعه را به گوش می‌رساند.

از برطرف‌شدن مشکل ماده ۲۳ یک پروژه ملی تا شتاب خوب آنها در گچساران

محمد راستا در حاشیه بازدید از برخی پروژه‌های راه و شهرسازی گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در گچساران پروژه‌های مهمی در حوزه راه در دست اقدام است.

وی بیان کرد: در گچساران ۳ پروژه مهم راه باارزش ریالی یک هزار میلیارد تومان فعال و در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این پروژه ها شامل طرح گچساران_بی‌بی حکیمه رگ سفید که به‌خاطر ماده ۲۳ متوقف شده بود و با پیگیری های نماینده مردم گچساران و باشت این مشکل برطرف و ابلاغ آن صورت گرفت، پروژه گچساران به سمت بابا کلان _بی‌بی‌حکیمه و پروژه کمربندی یا همان کنارگذر گچساران نیز درحال اجرا هستند.

راستا عنوان کرد: طرح ملی بهسازی و تعریض محور گچساران_ بی‌بی حکیمه و رگ سفید هم اکنون به طول ۱۵ کیلومتر و ۶۰۰ متر با اعتبار اولیه ۵۵۰ میلیارد ریال در دست‌ساخت است و تاکنون کار زیرسازی این طرح انجام شده و آماده اسفالت می‌باشد.

وی گفت:بیش از ۲ کیلومتر لز این طرح ملی هم اکنون در حال اجرا و اسفالت شده و مهم‌ترین مشکل این پروژه ماده ۲۳ بوده که با پیگیری‌های نماینده برطرف شد، این طرح ملی در ۲ سال اخیر نیمه‌فعال بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:بهسازی راه اصلی تقاطع اصلی شهرک صنعتی چهار بیشه امامزاده جعفر _ با باکلان قطعه ۱ به طول ۹ کیلومتر و ۶۰۰ متر که ۷ کیلومتر این مسیر لایه اول آسفالت اجرا گردیده و ۲ و نیم کیلومتر دیگر نیز با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی کار تعطیل و پیمانکار به دنبال خاتمه پیمان است.

راستا بیان کرد: بهسازی راه اصلی تقاطع شهرک صنعتی چهار بیشه _ امامزاده جعفر _ بابا کلان قطعه ۲، بطول ۶ کیلومتر ۳۰۰ متر که از این میزان ۲ کیلومتر و ۷۰۰ متر آن اجرای لایه اول و طول ۲ کیلومتر ۶۰۰ متر با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت در حال خاک‌برداری است.

وی افزود: این طرح با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۵ عملیات اجرایی آن آغاز گردید و هم اکنون با پیشرفت ۷۹ درصد ر دست‌ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از دیگر پروژه‌های در دست اقدام می‌توان به بهسازی راه اصلی تقاطع شهرک صنعتی چهار بیشه _ امامزاده جعفر_ قطعه ۳ به طول سه کیلومتر و ۴۰۰ متر با اعتبار اولیه ۱۹۱ میلیارد ریال اشاره کرد که از سال ۱۴۰۲ در حال اجراست و پیشرفت آن

۴۵درصد پیشرفت است.

راستا اضافه کرد: تکمیل عملیات باقیمانده و احداث تقاطع‌های پشکان _ سرآب ننیز

و تکمیل کمربندی گچساران نیز از،سال

۱۴۰۱ آغاز شد و فعال می‌باشد، طول مسیر این پروژه ۸ کیلومتر و ۶۰۰ متر و اعتبار آن نیز ۳۸۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۸۴ درصد است.

وی گفت: تقاطع‌های پشه کان و سرآب ننیز تکمیل شده و حدود ۴ کیلومتر آن لایه دوم آسفالت گردیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پروژه احداث باند دوم کمربندی گچساران ابتدای فلکه نرگسی به طول ۲ کیلومتر با ۲۴۰ میلیارد ریال مبلغ قرارداد، حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات خاک‌برداری و ابنیه آن نیز به اتمام رسیده است.

پروژه مهم راهسازی گچساران به کجا انجامید؟ 1 پروژه مهم راهسازی گچساران به کجا انجامید؟ 2 پروژه مهم راهسازی گچساران به کجا انجامید؟ 3 پروژه مهم راهسازی گچساران به کجا انجامید؟ 4 پروژه مهم راهسازی گچساران به کجا انجامید؟ 5 پروژه مهم راهسازی گچساران به کجا انجامید؟ 6 پروژه مهم راهسازی گچساران به کجا انجامید؟ 7

نویسنده:ندانعمتی

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi
سایت سید عبدولوحید سجادپور

سایت سید عبدولوحید سجادپور