چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیگیری شود

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس با اشاره به مشکلات بازنشستگان خواستار پیگیری بحث همسان‌سازی حقوق آنها شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111200
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۳

کرونا :

بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیگیری شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ‌ملت، رحمت الله نوروزی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۲ خردادماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر بهداشت گفت: شما قول دادید بیمارستان آموزشی و افزایش تخت بیمارستانی در علی آباد کتول صورت گیرد آما تا الان اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شما قول دادید که در علی آباد کتول به باشگاه دانش آموزی افزایش اعتبار دهید که تا امروز اعتباری برای آن لحاظ نشده است.

وی افزود: بازنشستگان با مشکلات متعددی مواجه هستند، تأکید امام و رهبری بر این بود که سفره مردم کوچک نشود، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ حکم‌های فرهنگیان از سال ۱۴۰۰ لحاظ نشده است.

نوروزی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: مستأجران برای رهن و اجاره مسکن دچار مشکل هستند، فرزندآوری نیازمند اشتغال و تأمین مسکن دارد. لذا لازم است به این مسئله توجه شود.

حمیدرضا حاجی بابایی که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این نماینده گفت: در بودجه مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده است که اجرایی شود، اینکه ما گفته‌ایم حقوق بازنشستگان بر اساس ۹۰ درصد حقوق شاغلین پرداخت می‌شود برای این است که شاغلین ۱۰ درصد کسورات دارند که شامل حال بازنشستگان نمی‌شود که به مدت ۳ سال انجام شود، اینکه برای مدت ۳ سال انجام شود در برنامه هفتم تعریف شده است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان و مجمع تشخیص در برنامه هفتم برای مبالغ ایراداتی گرفت که برطرف شد که اگر برنامه ابلاغ شود و دولت آیین‌نامه را به تصویب برساند، اجرایی خواهد شد. بازنشستگان کشوری دغدغه‌ای نداشته باشند، از دولت هم خواستاریم در این خصوص اطلاع رسانی کند و به بازنشستگان توضیح دهد تا آنها دغدغه‌ای نداشته باشند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi