چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

قطعی برق مکرر در استان گلستان موجب خسارت‌های فراوانی به کشاورزان شده است

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس با بیان اینکه اقتصاد استان گلستان مبتنی بر تولیدات کشاورزی است، گفت: قطعی برق حدود ۵ ساعت در روز موجب خسارت‌های فراوانی به کشاورزان شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111136
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۵

کرونا :

قطعی برق مکرر در استان گلستان موجب خسارت‌های فراوانی به کشاورزان شده است

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، رحمت الله نوروزی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۰ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو گزارشی ارائه کردند، اقتصاد استان گلستان مبتنی بر تولیدات کشاورزی بوده و قطعی برق حدود ۵ ساعت در روز موجب خسارت‌های فراوانی به کشاورزان شده است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس ادامه داد: استان گلستان گردشگری و اقتصاد مبتنی بر صنعت ندارد و مردم آن عمدتاً از راه کشاورزی امرار معاش می‌کند. وزیر نیرو در سفر اول رئیس جمهور به استان گلستان فاز دوم نیروگاه علی آباد کتول را کلنگ‌زنی کرده اما تاکنون اقدامی در این رابطه انجام نشده است، هم اکنون بنیاد مستضعفان پای کار بوده و توافقات این مجموعه با وزارت نیرو انجام شده است، از وزیر نیرو درخواست داریم تا این پروژه ظرف ۳ سال آینده تعیین تکلیف کند.

وی با اشاره به کشت حدود ۱۵۷ هزار هکتار کشت پنبه در استان گلستان، عنوان کرد: همچنین تولیدات محصولات کشاورزی نظیر گندم، جو و کلزا در استان گلستان وجود دارد که به دلیل قطعی برق کشاورزان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است. قطعی برق حتما باید در استان گلستان کاهش پیدا کند چرا که این قطعی‌های موجود موجب خسارت‌های فراوانی به امنیت غذایی کشور می‌شود.

نوروزی اضافه کرد: متأسفانه در زیرساخت‌های برق کوتاهی‌هایی در گذشته صورت گرفته است از این رو وزارت نیرو باید سرعت ساخت نیروگاه‌ها را افزایش دهد و فاز دوم نیروگاه استان گلستان علی آباد کتول که مصوبه شورای اقتصاد را به همراه دارد و رئیس جمهور با رئیس صندوق توسعه ملی در این رابطه شخصا وارد مذاکره شدند، معطل مانده و باید پیگیری شود.

وی با اشاره به مشکلات آب شرب ، کشاورزی و برق در شهرستان علی آباد کتول اضافه کرد: گزارش‌های وزارت نیرو باید در راستای تحولات صورت گرفته در زیرساخت‌ها باشد از این رو باید تیمی به استان گلستان اعزام شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi