چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

بی‌توجهی مسئولان به فرهنگ و هنر تهدیدی ملی و بین‌المللی است/ فرهنگ و هنر باید در صدر اولویت‌های اجرایی قرار گیرد

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تأکید بر این‌که شعار اولویت فرهنگ و هنر باید در صدر امور اجرایی قرار بگیرد گفت: متأسفانه طی سال‌های گذشته شاهد پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه فرهنگ و هنر در بسیاری از شهرستان‌های کشور هستیم که هیچ سنخیتی با شعار تبلیغاتی مسئولان برای کسب کرسی مسئولیت اجرایی ندارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111072
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۲

کرونا :

بی‌توجهی مسئولان به فرهنگ و هنر تهدیدی ملی و بین‌المللی است/ فرهنگ و هنر باید در صدر اولویت‌های اجرایی قرار گیرد
محسن بیگلری

محسن بیگلری در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد حمایت مجلس دوازدهم از فرهنگ و هنر کشور، گفت: حوزه فرهنگ و هنر همیشه در شعار دولت‌های مختلف بوده اما متاسفانه آنچه در اجرا شاهد آن هستیم، عملیاتی نشدن وعده‌های تکراری در حوزه فرهنگ است. 
 
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس دوازدهم با بیان اینکه مظلومیت فرهنگ و هنر را می‌توان به وضوح در اقدامات فرهنگی و هنری کشور مشاهده کرد، افزود: فرهنگیان و هنرمندان فارغ از تمام مشکلاتی که در مسیر ادامه فعالیت خود دارند به سختی می‌توانند امکانات و تجهیزات لوازم کاری خود را تهیه کنند لذا این مهم باید در بودجه بندی سالانه مد نظر قرار بگیرد.
 
وی در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی و مالی که فرهنگیان و هنرمندان با آنها دست به گریبان هستند، اظهار کرد: مجلس دوازدهم باید به موضوع فرهنگیان و هنرمندان به صورت ویژه ورود کند، بی توجهی به موضوعات فرهنگی در کنار مسائل اقتصادی موجب تشدید مشکلات کشور شده است. 
 
بیگلری یادآور شد: بی توجهی مسئولان به فرهنگ و هنر بی تردید تهدیدی ملی و بین المللی محسوب خواهد شد که نتایج آن را می‌توان در تهاجم فرهنگی مشاهده کرد، زمانی می‌توان در کشور ادعای حل مشکلات فرهنگیان، هنرمندان و حتی ورزشکاران را داشت که هنرمند و ورزشکاری بابت مسائل اقتصادی، به پرچم کشور خود پشت نکند.
 
بیگلری با تاکید بر اهتمام دولت به ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری در استان‌های مختلف اظهار کرد: با ایجاد مراکز فرهنگی و هنری در تمام استان‌ها می‌توان شاهد شکوفایی فرهنگ و هنر باشیم، متاسفانه طی سال‌های گذشته شاهد پروژه‌های نیمه تمام در حوزه فرهنگی و هنری در بسیاری از شهرستان‌های کشور هستیم که هیچ سنخیتی با شعار تبلیغاتی مسئولان برای کسب کرسی مسئولیت اجرایی، ندارد.

راه های مواصلاتی بین شهری و روستایی استان مرکزی؛ نیازمند رسیدگی جدی دولت
دنبال کنید

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه مظلومیت حوزه فرهنگ و هنر در بودجه بندی سالانه نمایان است، گفت: اختصاص اعتبارات اندک به حوزه فرهنگ و هنر نارضایتی متعددی برای هنرمندان به دنبال داشته است، از حوزه سینما گرفته تا هنرهای تجسمی در سایه بی توجهی دولت‌ها در حاشیه موضوعات اساسی کشور قرار گرفته‌اند که این مسئله جای سوال دارد؛ این میزان از نادیده گرفتن موضوعات فرهنگی و هنری چه تبعات سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

بیگلری با تاکید بر اینکه شعار فرهنگ و هنر باید در اولویت امور اجرایی قرار بگیرد، اظهار کرد: این مهم تنها زمانی ممکن خواهد بود که نمایندگان مردم به این باور برسند بخشی از موضوعات کشور گره کوری در مسائل فرهنگی دارد و آن را درسرلوحه امور خود قرار دهند، از گرانی کاغذ گرفته تا تعطیلی سالن‌های سینمایی و کنسرت هنرمندان هر کدام باید ریشه‌ای حل شود.

وی با بیان اینکه امور فرهنگی و هنری کشور باید به واسطه کمیسیون فرهنگی مجلس رصد شود، افزود: جامعه امروزبه سوی افسردگی پیش می‌رود این مهم در سایه موضوعات اقتصادی کشور دو چندان شده است؛ چرا خانواده‌های ایرانی مجبور به حذف موضوعات فرهنگی از سبد خانوار خود شده‌اند مگر نه اینکه بخشی از تفریحات اجتماعی کشور از مسیر مباحث فرهنگی و هنری می‌گذرد که در زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی قرار دارد و مجلس دوازدهم باید این موضوع را به صورت ویژه در دستورکار قرار دهد./

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi