چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

نقش موثر دیپلماسی در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردمی»/ دیپلماسی گردشگری باید به حالت سانتریفیوژ عمل کند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، گفت: با تمام تلاش‌های صورت گرفته در حوزه اقتصاد و روابط بین الملل با کشورهای مختلف هنوز ضعیف‌هایی در حوزه دیپلماسی وجود دارد لذا امیدواریم بتوانیم به صورت ویژه به این مباحث ورود کنیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111069
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۱

کرونا :

نقش موثر دیپلماسی در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردمی»/  دیپلماسی گردشگری باید به حالت سانتریفیوژ عمل کند

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد اقدامات و برنامه‌های  مجلس دوازدهم برای بهبود دیپلماسی ایران در تمام حوزه ها، گفت: ایران تلاش‌های متعددی برای گسترش روابط بین المللی در دولت‌های مختلف داشته است، در حال حاضر روابط با کشورهای آسیایی و آفریقایی را در اولویت قرار  داده  اما واقعیت اینجاست که در بسیاری از امور اجرایی این مسائل کم رنگ است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود به شانگ‌های و بریکس از اقدامات قابل تقدیر دولت در چند سال اخیر است، افزود: با تمام تلاش‌های صورت گرفته در حوزه اقتصاد و روابط بین الملل با کشورهای مختلف بسیار ضعیف عمل کردیم  لذا امیدواریم بتوانیم به صورت ویژه به این مباحث ورود جدی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دیپلماسی نقش موثری در تحقق شعار سال” جهش تولید با مشارکت مردمی” دارد، بیان کرد: با تمام تلاش‌های صورت گرفته در دستگاه سیاستگذاری دولت فعلی هنوز از تمام ظرفیت‌های دیپلماسی استفاده نشده است بنابراین دولت پیش روی این مهم را به شکل ویژه ببیند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه دیپلماسی ایران در تمام موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیستی باید فعال باشد، تصریح کرد: به فرض مثال ما در حوزه گردشگری با ظرفیت‌هایی که کشور دارد نتوانستیم به خوبی عمل کنیم، در رونق گردشگری خارجی موضوعات اقتصادی، تورم، بی ثباتی، نرخ ارز و… از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید همگی مورد توجه قرار بگیرد.

ظهره وند با انتقاد از اتلاف وقت و سرمایه برای برجام، افزود: با تلاشی که برای برجام شد حتی نتوانستیم توریسم پروری را در کشور رونق دهیم، رسیدگی به چنین موضوعاتی در درجه اول از اقدامات مهم وزارت امور خارجه و در نهایت وزارتخانه مربوطه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دولت آتی باید باشد.

وی با تاکید به ظرفیت بی بدیل روسیه در رونق گردشگری، اظهار کرد: با ظرفیتی که کشور روسیه دارد ما نتوانستیم پتانسیل ایران را به آنها معرفی کنیم، ورود توریسم نباید تنها به گردشگری اماکن تاریخی ختم شود بلکه کشور ما در حوزه بهداشت و درمان حرف نخست منطقه را می زند حتی در حوزه محیط زیست جاذبه گردشگری بسیاری وجود دارد که متاسفانه نتوانستیم از آنها بهره لازم را ببریم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه در حوزه گردشگری باید به حالت سانتریفیوژ عمل کنیم یعنی هر گردشگری خارجی برابری کند با ورود چندین گردشگر دیگر، افزود: یک زنجیره باید شکل بگیرد که جذب کننده توریست از کشورهای مختلف باشد، راهنمایان این حوزه باید تربیت شوند و مدرسه‌ای برای چگونگی جذب توریسم تشکیل دهیم.

ظهره وند با اشاره به اینکه دیپلماسی کشور باید در تمام حوزه‌های فعال شود، اظهار کرد: زمانی که سخن از دیپلماسی می‌شود تنها ابعاد مختلف سیاسی در نظر نیست بلکه باید تمام موضوعات مختلف و ظرفیت‌های کشور را مد نظر قرار دهیم، این مسئله آغازی برای شروع روابط بین المللی خواهد بود، مجلس باید بر تمام حوزه‌های مربوطه دیپلماسی نظارت کند.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس باید بسیار قوی عمل کرده و ضعف‌های موجود را شناسایی نماید، تصریح کرد: مرکز پژوهشهای مجلس باید ضعف‌های موجود در هر بخش را شناسایی کند و به صورت جدی آن را بررسی و در اختیار کمیسیون‌ها قرار دهد تا ضعف کاری از ریشه جستجو و پیگیری شود.

ظهره وند با بیان اینکه باید مردم باید از عملکرد مسئولان در تمام جایگاه ها راضی باشند، تاکید کرد: دولت باید در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رضایت عموم جامعه را جلب نماید که متاسفانه در این راستا با ضعف‌هایی همراه بوده باید این خلاءها برطرف شود تا بتوانیم به توسعه یافتگی دست پیدا کنیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi