چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

بی‌تدبیری مدیران صندوق‌های بازنشستگی دلیلی بر حیف و میل اموال صندوق‌ها است

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با انتقاد از عدم تنبیه مدیران ناشایست به دلیل ناکارآمدی آنها، گفت: به اعتقاد بنده ادعای مبنی بر تخلف در صندوق‌ها بازنشستگی که دلیلی بر ورشکستگی آنها شده، بی‌پایه و نادرست است؛ بی‌تدبیری مدیران منجر به حیف ومیل اموال صندوق‌ها خواهد شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111063
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۴۹

کرونا :

بی‌تدبیری مدیران صندوق‌های بازنشستگی دلیلی بر حیف و میل اموال صندوق‌ها است
علی بابایی کارنامی

علی بابایی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان، گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان در اصل مرتبط با دو موضوع تورم و میزان دریافتی شاغلان است، مسئول تصمیم گیری در خصوص بازنشستگان در واقع همان رئیس شورای عالی کار است اگر در افزایش حقوق کارگران و کارمندان مبنا تورم باشد بی تردید در همسان سازی حقوق کارگران هم تورم نقش خواهد داشت.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در افزایش حقوق شاغلان تورم نقش بسیاری دارد و بی تردید در رشد حقوق بازنشستگان هم بی تاثیر نیست، افزود: در پرداختی صندوق‌های بازنشستگی غیر از صندوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی “دولت” نقش تامین کننده اعتبارات را دارد.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم جمعیت بازنشستگان در کشور را با همراه با خانواده هایشان حدود ۵۰ میلیون نفر برآورد کرد و اظهار کرد: مستمری بگیران بازنشستگان در حوزه کارمندی و کارگری حدودا ۴۰ الی ۵۰ میلیون نفر هستند که برای پرداختی مستمری این گروه مابه التفاوت دریافتی شاغلان و بازنشستگان را در نظر می‌گیرند و دولت برای پرداخت آنها از  محل اعتبارات خود اقدام می‌کند .

بابایی در مورد نگرانی از ورشکستگی صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی در آینده‌ای نزدیک، گفت:  صندوق‌ بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی در آستانه بحران است، تا زمانی که دولت‌ها بخواهند بالای سر صندوق‌ها باشند زمینه ورشکستگی آنها فراهم خواهد شد، در حال حاضر شرکت‌های متعدد و کارآمد با سود ارزش افزوده در کشور وجود دارد که تنها به دلیل تغییر مدیران مختلف به مرز بازنشستگی رسیدند، عدم توجه به تخصصی نگری در اداره صندوق‌ها نه تنها زمینه ورشکستگی آنها فراهم می‌کند،  بلکه منابع و مصارف آنها هم به درستی تعریف نخواهد شد.
نماینده مردم در مجلس دوازدهم با انتقاد از عدم تنبیه مدیران ناشایست به دلیل ناکارآمدی آنها، افزود: به اعتقاد بنده ادعای مبنی بر تخلف در صندوق‌های بازنشستگی که دلیلی بر ورشکستگی آنها شده ادعایی بی پایه و نادرست است، بی تدبیری مدیران منجر به حیف و میل اموال صندوق‌ها خواهد شد و عاملی بر ورشکستگی سایر صندوق‌های دیگر است؛ قطعا این شیوه، نگاه و تفکر هیچ جایگاهی نخواهد داشت مگر قانون اداره صندوق‌ها یکبار برای همیشه تغییر کند.

دستور ویژه‌ دادستان برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در اهواز صادر شد
دنبال کنید

وی با بیان اینکه انتخاب مدیر عامل صندوق‌های بازنشستگی نباید بر عهده رئیس جمهور و یا وزیر باشد، گفت: وزیر تنها امضا کننده حکم مدیرعامل انتخابی صندوق‌های بازنشستگی است که نباید حق بررسی داشته باشد، هیات امنا مرکب از سه گروه شاغلان، بازنشستگان و دولتی‌ها خواهند بود تا صندوق بازنشستگی را اداره کنند که متاسفانه در حال حاضر چنین شیوه ای وجود ندارد.

بابایی با تاکید بر اینکه انتخاب مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نباید به هیچ وجه منتخب دولت باشد،گفت: اگر دخل و تصرف دولت در اداره سازمان تامین اجتماعی کاهش یابد بی تردید موجب افزایش بهره وروی این سازمان خواهد شد؛ پایه و اساس حل معضلات اجتماعی، کمیسیون اجتماعی است و رفع مشکلات کارمندان  و بازنشستگان از این کمیسیون مجلس می‌گذرد.

وی با بیان اینکه بخشی از حل مسئله صندوق بازنشستگان بستگی به رابطه‌ها دارد، تاکید کرد: باید بپذیریم تفکرات، کشور را شکل می‌دهند، نظرات مختلفی برای حل مشکلات کشور ارائه می‌شود؛ باتمام این تفاسیراین نگاه‌ها و تفکرات هستند که کشور را می‌سازند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi