چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها

پنجمین و آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح دوشنبه – ۱۴ خرداد – در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111020
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۷

کرونا :

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، پنجمین و آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح امروز – دوشنبه ۱۴ خرداد – آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت.

براساس این گزارش الیاس نادران از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 1

نادران نماینده ادوار مجلس به عنوان نخستین داوطلب حضور در عرصه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز پایانی ثبت نام ها با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با شعار «نجات اقتصاد ایران» پا به این عرصه گذاشتم؛ ۲۰ سال در انتخابات های مختلف به عنوان مشاور اقتصادی نامزدها توصیه هایی را به آنها داشتم اما در عمل اجرا نکردند و اقتصاد کشور به نقطه مطلوب خود نرسید از این رو احساس تکلیف کردم تا خودم آستین بالا زده و وارد صحنه شوم.

وی افزود: بنا را بر این دارم تا طبق قانون اساسی، تأمین راهبردها و نیازهای اساسی مردم که در اجرا با اشتباه مواجه شده را سرلوحه قرار دهم. هیچ کدام از شخصیت های سیاسی از من دعوت نکرده اند و مستقل وارده شده ام از این رو مدیون هیچ کس نیستم. اتکایم بعد از خداوند به عامه مردم است و بنا دارم رئیس جمهور مردم باشم و نه احزاب و جریانات سیاسی که نظام مدیریتی کشور را بین خود دست به دست می کنند.

براساس این گزارش حسن کامران نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 2

کامران در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور ضمن گرامیداشت یاد رییس جمهور شهید و سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی بیان کرد: امام به مردم که قدرت آفرین هستند تأکید داشت و من هم در دولت خود به مردم و پاکدستی اعتقاد دارم و ثروت خود را نیز در طول دوره نمایندگی اعلام کردم. 

وی تاکید کرد اشرافی گری یک آفت است و باید با آن مقابله کرد، مناطق آزاد محلی برای اشرافی گری شده و به اقتصاد ضربه میزند، مجموعه هایی نظیر شستا و مناطق آزاد در دولت من مدیریت می‌شود و مسئولین آن از بین نخبگان مردمی انتخاب می‌شود.

حجت الاسلام احمد اکبری نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری و مدرس حوزه علمیه سومین نفری بود که برای ثبت نام وارد وزارت کشور شد و اقدام به ثبت نام کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 3

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد اکبری پس از ثبت نام و در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات گفت: رهبری نظام در سال‌های سخت و پر از بحران با قدرت در کنار ملت ایستاد و راه را نشان داد. مسئول مستقیم انجام ماموریت بزرگ رسیدن به قله، رفع فقر، تبعیض و فاصله طبقاتی و اشتغال با درآمد بالا، رئیس قوه مجریه است و من برای آن برنامه دارم.

وی افزود: فشار اقتصادی برای مردم را از بین می‌بریم و دستان کسانی که باعث تورم شده‌اند را قطع می‌کنیم و اگر رئیس جمهور شوم تمام مسئولین دولت شهید رئیسی را ابقا میکنم چرا که راه ما یکی است.

براساس این گزارش حمیده زرآبادی نماینده ادوار مجلس نیز به وزارت کشور آمد تا با ثبت نامش برای داوطلبی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تعداد زنان ثبت نام کرده به دو نفر برسد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 4

زرآبادی پس از ثبت‌نام با اشاره به تلاش‌های شهید آیت الله رئیسی برای تعریف رجل سیاسی اشاره کرد: امکان ثبت نام زنان با مصوبه شورای نگهبان و تعیین شرایط آن، اتفاق افتاد و امروز شاهد نتایج تلاش‌های ایشان هستیم و امیدواریم روحشان در آرامش باشد و روزی شاهد این باشیم که یک انتخابات آزاد و رقابتی میان زنان داشته باشیم.

وی با اشاره به راهبردهای برنامه خود، ادامه داد: تغییر دیپلماسی خارجی از حالت انزوا به دیپلماسی فعال و متکی به حمایت ملی به منظور رفع تهدیدهای بین المللی و ایجاد فرصت برای کشور از جمله برنامه های اینجانب است.

سیدقاسم جاسمی نیز که سابقه حضور در مجلس را در کارنامه خود دارد با حضور در وزارت کشور و ثبت نام برای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری، فهرست نمایندگان ادوار داوطلب را طولانی‌تر کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 5

قاسم جاسمی در نشست خبری خود پس از ثبت‌نام به عنوان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، گفت: یکی از دلایلی که بنده به خود اجازه دادم تا در این عرصه حضور پیدا کنم این است که در یک دوره ۴ ساله نماینده مجلس بوده ام و سابقه حضور در کمیسیون امنیت ملی را دارم که نشان می دهد می توانستیم بر دولت نظارت داشته باشیم.

محمد ناظمی اردکانی که وزیر تعاون در دولت محمود احمدی‌نژاد بود نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 6

محمد ناظمی اردکانی پس از ثبت نام به عنوان داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد جمع خبرنگاران شد و گفت: با صدای رسا می‌گویم و با ادبیات خودشان که دوران مدیریت سال های ۹۲ تا ۱۴۰۰ هیچگاه تکرار نخواهد شد اما دولت «پیشرو و خدمتگذار» که من با عنایت الهی تشکیل خواهم داد، متعهد به انجام موارد ذیل است. امروز در امتداد مسیری در جهت اعتلای اسلام قرار گرفته ایم و برای ادای دین شهیدان باید علاوه بر پایبندی به قانون اساسی و تعهد به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه ای برای اداره کشور در اختیار داشته باشیم.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه لازم است برای اینکه مردم طعم شیرین حکمرانی اسلامی را حس کنند، در چارچوب قانون اساسی، ایجاد تحول در نظام حکمرانی کنیم  به اصول ۶ گانه حکمرانی یعنی عدالت ورزی، مشارکت مردم در اداره کشور، پاسخگویی مسئولان، شفافیت، قانونمداری و مبارزه با فساد باید تأکید کرد.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در دولت پیشرو و خدمتگذار، دیپلماسی عزتمند، مقتدر و پویا بدون هیچگونه وقفه بلکه با تلاش مضاعف با اولویت کشورهای همسایه، جبهه مقاومت و فلسطین ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در این دولت، تحول در نظام مدیریتی به نحوی طرح ریزی خواهد شد تا اینگونه نباشد که ایران از نظر ظرفیت‌های استفاده نشده طبیعی و انسانی در رتبه اول جهان باشد. رویکرد اقتصادی در دولت پیشرو و خدمتگذار، توانمندسازی بخش خصوصی و تعاونی و خصوصی سازی هوشمندانه و متعهدانه است تا شاهد بیکاری جوانان نباشیم و اشتغال به نحوی رقم بخورد که حقوق کفاف زندگی یک خانواده را بدهد.

ناظمی اردکانی همچنین تصریح کرد: دولت پیشرو و خدمتگذار از هرگونه اشرافیت‌گرایی پرهیز خواهد کرد تا رفتار مردمی در ذات او نهادینه شود و بتواند در فقرزدایی، رفع تبعیض و ویژه خواری جلوگیری کرد.

علیرضا ورناصری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام به ثبت نام در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 7

علیرضا ورناصری  پس از ثبت نام به عنوان داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، گفت: امروز مردم خواسته ها و انتظاراتی برای افزایش کیفیت و کمّیت خدمت در سطوح مختلف کشور دارند و تداوم مبارزه با فساد مطالبه آن‌ها است لذا رئیس جمهوری باید عهده دار مسئولیت اجرایی کشور باشد که مردم دار و عدالت محور باشد و من به عنوان خادم مردم در مجلس از این مطالبه مردم مطلع هستم.

وی افزود: کشور ایران از بعد منابع انسانی و خدادادی ظرفیت‌های خوبی دارد و از بعد قانونی هم نقصی ندارد لذا باید به فکر آسیب شناسی باشیم که چرا اهداف ترسیمی محقق نشده است، مردم باید در انتخاب دقت کنند و امیدوارم کسی پیروز انتخابات شود که با بهره گیری از امکانات کشور اهداف را محقق و مسیر ترسیم شده از سوی رهبری به ویژه در بخش مردمی سازی اقتصاد را عملی کند.

علی آذری نماینده مردم قوچان در مجلس نیز وارد وزارت کشور شد تا در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان داوطلب ثبت نام کند.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 8

علی آذری نماینده مردم قوچان در مجلس نیز پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سابقه فعالیت در حوزه‌های قضایی به عنوان رئیس دادگستری و در حوزه اجرایی و تقنینی را داشته‌ام، گفت: عرصه‌های مختلفی برای خدمت در دولت وجود دارد و ما نیز به دنبال این نیستیم که رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که به تمام علوم عالم باشد.

وی افزود: رئیس جمهور باید تحصیلات هماهنگ کردن و علم توانمندسازی و اعتمادسازی و همچنین تجربه کاری برای ارتباط بین مسائل را در کشور داشته باشد. رئیس جمهور باید بتواند از ظرفیت های مختلف قوه مجریه و بیش از ۱۹ شورای موجود در کشور استفاده کند.

آذری با بیان اینکه رئیس جمهور باید در ۴ مسند تصمیم ساز و تصمیم گیر باشد، عنوان کرد: رئیس جمهور باید روابط بین قوا و جامعه مدنی را به نفع توسعه و مردم هدایت کند، تقویت وحدت ملی را با توانمندی باید داشته باشیم. برای توسعه و پیشرفت کشور حتما به حضور نخبگان و متخصصان نیازمندیم.

نماینده مردم قوچان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: شفافیت در نظام های گزارش دهی فساد یکی از برنامه هایی است که از سوی قوه مقننه برای ریاست جمهوری تعیین شده است. اصلاح نظام اداری و توسعه ریاست جمهوری را در دستور کار داریم.

براساس این گزارش حمید کریمی نماینده ادوار مجلس از استان ایلام با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 9

حمید کریمی پس از ثبت‌نام در این رویداد ملی وارد محل برگزاری نشست خبری شد و در جمع خبرنگاران از دلیل حضور خود در این عرصه گفت و افزود: بر اساس احساس تکلیف و مسئولیتی که احساس کردم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری حضور یافتم و امیدوارم اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدم با برنامه‌های مدون، ایران قوی و سرافراز را با هم بسازیم.

وی افزود: همه شاهدیم کشوری غنی و مستعد به لحاظ نیروی انسانی و منابع معدنی خدادادی داریم اما متأسفانه مردم ما در حال حاضر مثل یک کشور بهره‌مند و برخوردار زندگی نمی‌کنند و اکثرا مشکلات جدی دارند. گرانی کمر خانواده ها را که فرزندان تحصیل کرده دارند، شکسته است.

وحید جلال‌زاده رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 10

 

وحید جلال زاده پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران گفت: مردم ایران در شرایط کنونی چشم به راه دولتی هستند که بتواند بر اساس میثاقی که با ملت خواهد بست، پیشرفت همه جانبه و قابل لمسی به ویژه در وضعیت رفاهی و معیشتی جامعه صورت دهد، در عدالت گستری، توزیع برابر فرصت‌ها و مقابله با مفاسد اقتصادی و رانت خواری، هر گونه مماشات و تعارفی را کنار گذاشته و برای تقویت هر دو بعد هویت و فرهنگ ملی و دینی ایران بکوشد و سیاست خارجی فعال عزتمندانه و در امتداد واقعیات داخلی را بکار گیرد.

وی که با شعار «دولت مردم مدار» وارد عرصه داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری شده بود، ادامه داد: دولت من خود را وقف ایران خواهد کرد تا نشان دهد که از دل و جان پای کار ایران است و رای مردم ایران را امانتی گرانبها می داند که پاسخ آن باز شدن گره از مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و ارتقای شاخص های گوناگون توسعه، رفاه و پیشرفت ایران اسلامی و ماندگاری نخبگان، دانشمندان جوان در دامن پر مهر ایران خواهد بود.

محمدرضا اسکندری که سابقه وزارت جهاد کشاورزی در دولت احمدی‌نژاد را در کارنامه خود دارد دقایقی قبل برای ثبت نام وارد وزارت کشور شد و بعد از ثبت نام در این رویداد ملی با حضور در محل برگزاری نشست خبری از دلایل ثبت نام خود گفت.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 11

اسکندری گفت: با نگاه تعاملی به سمت رفع کمبودها و ایجاد جهش برای کشورمان قدم بر خواهیم داشت. در این برهه تاریخی و حساس مأموریتی داریم که با استفاده از مشارکت مردم در امر تولید و پیشرفت، محقق خواهد شد.

وی افزود: اینجانب با برخورداری از چند دهه تجربه در سطوح مختلف مدیریتی و دارا بودن کارنامه موفق در عرصه های اقتصادی، مدیریتی و کشاورزی و با کوله باری از تجربه به میدان آمده ام و آنچه با خود همراه دارم صرفا ایده، نظریه و رویا نیست بلکه کوله باری از تجربه است.

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: می خواهیم ضمن به کارگیری تجربه خویش آن را به نسل های بعدی منتقل کنیم تا ایرانی همراه را داشته باشیم. ما با استفاده از ظرفیت نخبگان جوان می توانیم حصار تحریم ها را بشکنیم و موجبات تحولات سازنده را فراهم کنیم و سرلوحه ما بیانیه گام دوم انقلاب و نگرش رهبر معظم انقلاب در عرصه منطقه ای و بین المللی است.

براساس این گزارش دقایقی قبل اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم به وزارت کشور وارد شد تا در عرصه کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند تا یک داوطلب دیگر به داوطلبان در این رویداد ملی اضافه شود.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 12

اسحاق جهانگیری که معاون اولی دولت روحانی در دوره‌های یازدهم و دوازدهم را در کارنامه سوابق اجرایی خود دارد پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم ایران همواره در پی آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت بوده اند و در تمام این سال‌ها تلاش شده است تا این اهداف محقق شود. علیرغم همه این تلاش‌ها و دستاوردهای حاصله، امروز، نتیجه رضایت بخش نیست، و روشن است که کشور در شرایط پیچیده و مردم در وضعیت سختی قرار دارند.

وی با بیان اینکه «حال ایران خوب نیست»، افزود: همه دستاوردهای متنوعی که کسب کرده ایم، نتوانسته است احساس بالندگی، رشد و توسعه، را ایجاد کند. تا نتوانیم از این واقعیت تلخ پرده‌برداری کنیم و درک درستی از چرایی مسائل پیدا کنیم، درب بر همان پاشنه می‌چرخد؛ پایداری مسائلی چون افزایش فزاینده تورم، رشد فقر و حاشیه‌نشینی، کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم ، ناترازی های نگران‌کننده در همه بخش ها از جمله انرژی، بودجه و نظام بانکی، احساس بی عدالتی، تبعیض و فساد، کاهش سرمایه اجتماعی و مشارکت جامعه دانشگاهی و نخبگان و افزایش پدیده مهاجرت، رویکردهای تنگ‌نظرانه و تبعیض‌آمیز جناحی؛ ایران امروز می‌تواند این تنگناها و چالش‌ها و حتی بحران‌ها را پشت سر بگذارد و چشم انداز راهگشا و امید بخشی را پیش روی خود ببیند.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری گفت: تحقق این امر مشروط بر این است که مدل حل مسائل بنیادین و ابرچالش‌ها باید بر اجماع سازی در میان همه ارکان نظام و تامین مشارکت فعال آنان بر وجود مساله و راه‌حل آنها و به کارگیری تیم مدیریتی کاردان، مبتنی باشد، بهره‌گیری از روش‌های علمی و تجربه‌های موفق ملی و جهانی صورت بگیرد، سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی احیا شود و همه ظرفیت‌های مادی و انسانی کشور به‌کار گرفته شود. تکیه بر توان ملی، قدرت بازدارندگی و تعامل با جهان و حل مساله تحریم‌های ظالمانه با تاکید بر اصل عزت، حکمت و مصلحت و همچنین رعایت عزت و شرافت و کرامت انسان، به ویژه نسل جوان و زنان و دختران از دیگر شروط پشت‌سر گذاشتن بحران‌ها است.

جهانگیری تاکید کرد: من با آگاهی به همه این مسائل پیچیده و سخت و با امید به برداشتن قدم هایی در جهت اصلاح رویکردها و رویه های غلط و خلق ظرفیت‌های تازه وارد عرصه انتخابات شدم. من آمده‌ام تا به اعتبار تجربه‌هایی که در سطوح مختلف اجرایی از اداره شهرستان و استان و بخش‌های میانی و کلان کشور داشته‌ام، قدم در راه حل مسائل مردم بگذارم. من به رغم تنوع و تعدد مسائل و مشکلات کشور، امکان کاهش و حل آنها را با مشارکت و اعتماد مردم میسر می‌دانم.

وی گفت: اولویت‌های اصلی ما، معیشت مردم، توسعه همه‌جانبه، برطرف کردن ناترازی‌ها، گسترش اشتغال، ایجاد توازن منطقه‌ای، تأمین سلامت، آموزش و امنیت مردم و حفظ محیط زیست خواهد بود. فناوری‌های نوظهور و مبتنی بر اینترنت را نه تنها تهدید نمی‌پنداریم، که آن را فرصتی برای توسعه کشور می‌دانیم. مبارزه با فساد را از مسیر گسترش شفافیت، تعهد نسبت به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، میدان ‌دادن به مراقبت اجتماعی، پذیرش سوت‌زنی و نقش‌آفرینی رسانه‌ها پیگیری می‌کنم.

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من آمده‌ام تا نظام مدیریتی کشور را به جای تکیه بر تبلیغات و صنعت دستاوردسازی به ضرورت مهم دردها و دغدغه های واقعی مردم، از قبیل کوچک شدن سفره و رنج بیماری، و بیکاری و بی آینده‌گی و مداخله‌گری در زندگی آنها، به تلاش برای کاهش و حل آنها سوق بدهم.

وی اضافه کرد: من باور دارم و می‌توانم با همه کسانی که در اندیشه ایرانند و حتی با من متفاوت می‌اندیشند کار کنم؛ می‌آیم تا رای کسانی را جلب کنم که از شعار و منازعه خسته و دنبال گشایش عملی‌اند. می‌آیم تا از ایرانیانی رای بگیرم که خواهان زندگی بهتر هستند. می‌آیم تا رای ایرانیانی را طلب کنم که رفع تحریم‌ها، مدیران تواناتر، توسعه فراگیر و پایدار، اقتصاد شکوفا و نابرابری کمتر می‌خواهند و می‌دانند که لازمه همه این‌ها، اجماع‌سازی در همه سطوح است.

جهانگیری در پایان گفت: برای پیشگیری از تشدید مسائل و بحران‌ها می‌آیم؛ برای گشایش‌گری عملی آمده‌ام؛ آمدن من ولی کافی نیست بلکه حضور مردم هم تعیین کننده است.

 

براساس این گزارش اردشیر مطهری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با نشان دادن انگشتر اهدایی رهبر معظم انقلاب وارد وزارت کشور شد و در این دوره از انتخابات اقدام به ثبت نام کرد.

بجنورد به زودی صاحب نردبان آتش نشانی می‌شود/ عدم معرفی پیمانکار پروژه پساب پتروشیمی
دنبال کنید

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 13

اردشیر مطهری با حضور در نشست خبری وزارت کشور پس از ثبت نام خود گفت: مشکلات امروز کشور به دست آقایانی رخ داده که خودشان و دوستانشان سمت‌هایی داشته‌اند، از این رو مسئولیت مشکلات اقتصادی بر دوش آنها است.

وی افزود: کشور به خواست و اراده مردم در مسیر پیشرفت قرار می گیرد. در دولت شهید رئیسی دیدیم که ایشان کشور را معطل برجام و برجام ها نگاه نداشت و کشور را از انزوا خارج کرد.

این نماینده ادوار خاطرنشان کرد: در دولت مردمی، بستر خوبی برای خدمت به مردم فراهم شد و فرصت سوزی است که از این بستر استفاده نکنیم از این رو ما در دولت خدمت بی منت از این بستر استفاده می کنیم.

همچنین محمد وحدتی نماینده ادوار به همراه همسرش وارد وزارت کشور شد و در این دوره از انتخابات برای کاندیداتوری، داوطلب شد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 14

وحدتی پس از ثبت نام بیان کرد: مقاومت این ملت بزرگ و تقدیم شهدا چهره واقعی و خبیث استکبار را نشان داد و جوانان و آزادگان عالم حتی در چند قدمی کاخ سفید علیه نسل کشی رژیم صهیونسیتی به قیام برخواستند و من امروز با ثبت نام خود در این سنگر مقدس قصد دارم با گسترش ارتباط با همه کشورهای جهان با اولویت کشورهای مسلمان و دوست و محو باقیمانده تاثیر تحریم ها مشکلات مردم را حل کنم.

وی اضافه کرد: همچنین در بعد سیاست داخلی با گزینش شایستگان و جوانان و مبارزه با فساد اقتصادی و اداری و نهادینه کردن ضابطه و قانون عدالت را برای همه فراهم کنم.

به گزارش خانه ملت، دقایقی قبل محمد رویانیان از چهره های سرشناس نظامی و مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس با حضور در وزارت کشور اقدام به ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری کرد و سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و با تأکید بر اینکه باید اقتصاد کشور کاملا مردمی شود، گفت: حکومت دولت بر اقتصاد چیزی است که به پایداری اقتصاد و مشارکت مردم در اقتصاد آسیب می زند.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 15

وی با بیان اینکه معتقدم طبقه‌بندی اجتماعی باید تغییر کند، اظهار کرد: معلمان، کارگران، مدافعان، پرستاران و خدمتگذاران کشور را در ۵ رتبه نخست کشور می دانم و معتقد به دولت پاسخگو هستم. بر اساس برنامه ریزی که صورت داده ام، هر ۳ ماه یکبار انتقاد و حرف مردم را خواهم شنید.

رویانیان در پایان خاطرنشان کرد: ما نیاز به قدرت ملی در کنار قدرت نظامی داریم. قدرت ملی در گروی ملت ایران، پایداری، اتحاد و انسجام ملت ایران است و برای این اتحاد باید به مردم اهمیت بدهیم.

همچنین حسن نوروزی نماینده ادوار مجلس با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 16

نوروزی گفت: ایران با سرمایه طبیعی و معدنی در ردیف ۱۲۸ فهرست کشورهای فقیر قرار دارد که علت آن به بودجه ریزی های سنتی بر می گردد.

وی ادامه داد: هر سال در بودجه سنواتی به حقوق ها افزوده می شود که باعث افزایش تورم می شود بنابراین لازم است بودجه ریزی اصلاح شود.

حسین گروسی نماینده ادوار مجلس وارد وزارت کشور شد تا برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری، ثبت نام کند.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 17

گروسی در جمع خبرنگاران بیان کرد: عرصه اجرا نیازمند افراد باسابقه‌ای است که بتوانند تصمیم‌گیری کنند، بنده افتخار داشتم در طول خدمت از پایین‌ترین رده ها کار و تجربه کسب کنم و امروز هم در مناطق آزاد در خدمت مردم هستم.

وی افزود: من مدلی برای رفاه و مسکن و حوزه های اشتغال تدوین کردم و اگر توفیق خدمت پیدا کنم ایده های خود در تأمین اجتماعی و درمان، مسکن، اشتغال و تحصیل اجرا می‌کنم و آمادگی دارم در این حوزه‌ها خدمت کنم.

طبق این گزارش محمدعلی وکیلی هم با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور و ثبت‌نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات با حضور در محل برگزاری نشست خبری با بیان اینکه می دانیم تا کجا دچار مشکل هستیم، گفت: مردم؛ می دانم خسته از تقلای اصلاح و تمنای تغییر هستید، در گذشته منابع، تصمیم ساز بود اما امروز تصمیم ها، منابع ساز هستند. بدیهی است روزنه اصلاح با چند تصمیم گشوده می شود، تصمیم درست یعنی انتخاب درست؛ تصمیم درست یعنی درس گرفتن از گذشته و نه گفتن به همه مسیرهای امتحان شده و بی نتیجه.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 18

وکیلی ادامه داد: این کشور نیاز به رفتارهای نمایشی برای در کنار مردم بودن ندارد بلکه نیاز به شنیدن، فهمیدن و دخیل کردن مردم در امور با هر طرز تفکری و به معنای واقعی دارد.

این نماینده ادوار مجلس همچنین تصریح کرد: باید با انقلاب در نظام اداری از وضعیت هزینه ساز عبور کرد و باید ایران را از خطر نابود شدن زیست ناپذیری نجات داد و علم و عالم را با سیاست آشتی داد و زمینه واگذاری قدرت به متخصصان را تأمین کرد. اداره غیرتخصص از سوی غیرمتخصصان باعث تحمیل هزینه های گزاف به حکمرانی شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید نشاط سیاسی به کشور بازگردد، بیان کرد: با شعار خاصی نیامده ام چون سال ها است مردم گوششان از شعار پر شده است.

وکیلی با بیان اینکه آمده ام تا رئیس جمهور تمام مردم آنگونه که هستند باشم نه آنگونه که می پسندیم، خاطرنشان کرد: کشور گرفتار ناترازی های بسیاری شده اما مهم ترین ناترازی که عامل همه ناترازی ها و عدم تعادل هاست، ناترازی حکمرانی است.

به گزارش خانه ملت، مهدی شیخ دیگر نماینده اصلاح طلب ادوار مجلس شورای اسلامی بعد از ثبت نام در ستاد انتخابات کشور به عنوان نامزد کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: همه خواسته من تحقق ایرانی آباد است. بدون توجه به قانون و منابع کشور، رسیدن به این نقطه دشوار است.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 19

این نماینده مردم تهران در ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضمن احترام به همه گروه ها با آمادگی بهره برداری از نظرات قصد آبادانی کشور را دارم. امروز در عرصه سیاست بیش از هر زمان دیگری نیازمند اخلاق هستیم.

وی افزود: بدین سان برنامه دولت همان برنامه مصوب توسعه ای هفتم و خط مشی آن، اسناد بالادستی و سیاست های کلی نظام در قالب ابلاغیه های مقام معظم رهبری خواهد بود. این برنامه ها با هزاران ساعت کار کارشناسی در دولت و مجلس تصویب شده است.

شیخ در ادامه با بیان اینکه مشکل بزرگ امروز کشور، انقطاع کامل دولت ها از یکدیگر است، عنوان کرد: پیشرفت، فرایندی طولانی دارد که با تکیه بر راه گذشتگان نمی توان آینده را ساخت. من می کوشم راه رفته را ادامه داده و در رفع نواقص بکوشم.

این نماینده مردم گفت: در عرصه اجرا مهم ترین امر برای تحقق هر برنامه ای، مشارکت مردم و نهادهای مدنی از طریق شیوه های نوین توسعه ای اجتماعی می دانم و هر مانعی مضر است. در گزینش مدیران ملاک اصلی ام پذیرش برنامه است.

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اگر دولت ها از دست اندازی در ثروت عمومی به ویژه شرکت های دولتی که بخش اعظم اقتصاد کشور را تشکیل می دهند دست بردارند می توان به پیشرفت اقتصادی کشور امید بست. مالکیت دولت از اداره شرکت ها باید برداشته شود.

همچنین محسن کوهکن نماینده ادوار پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: علت اینکه ساعات پایانی ثبت نام در انتخابات را انجام داده ام این بود در صورتی که عزیزان داوطلب برنامه محور در این کارزار حاضر می شوند، بنده ورود نکنم اما چنین نبود.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 20

وی با اشاره به سوابقش در مجلس و بخش های صنعت و کشاورزی بیان کرد: داوطلب ریاست جمهوری باید در چارچوب اختیارات و ظریفت های قانون اساسی اقدام کند و به قوانین بالادستی توجه کند.

کوهکن با بیان اینکه ۴ کلمه را برای تدوین برنامه اش در نظر گرفته است، اظهار کرد: فرهنگ، تحول، مصلحت و رضایت مردم باید محور کارها باشد.

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران نیز با ورود به وزارت کشور اقدام به ثبت نام در انتخابات کرد و با حضور در نشست خبری با بیان اینکه به عنوان یک سرباز پا به عرصه انتخابات می گذارم، گفت: مهم ترین مشکل ما بحران اقتصادی و معیشتی است که با تمام توان تلاش داریم با اتکا به ظرفیت ها و با به کارگیری رویکردهای نوآورانه آن را برطرف کنیم.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 21

وی افزود: استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات و به کارگیری از هوش مصنوعی و ایجاد دولت الکترونیک به مفهوم واقعی در دستور کار است.

به گزارش خانه ملت، اصغر سلیمی که از نمایندگان ادوار مجلس است نیز با حضور در وزارت کشور و ثبت نام در عرصه کاندیداتوری باعث شد فهرست نمایندگان ادوار وارد شده در این عرصه در رتبه نخست قرار گیرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 22

سلیمی بعد از ثبت‌نام با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روستازاده و کشاورز از منطقه سمیرم هستم و دکترای پزشکی حرفه ای و کارشناسی ارشد روابط بین الملل دارم، گفت: من از منطقه ای آمدم که به نام شهرستان هزارچشمه در بام ایران است.

نماینده مردم سمیرم در ادوار مجلس با بیان اینکه همه مشکلات مردم و ظرفیت های کشور را می شناسند، عنوان کرد: رئیس جمهوری که باید سکان مدیریت اجرایی کشور را به دست بگیرد باید اولویت بندی کند. رئیس جمهور نمی تواند تمام مشکلات کشور را ظرف ۴ سال حل کند اما با اولویت بندی قطعا می تواند بسیاری از مسائل را حل کند.

وی افزود: مشکلاتی را در کشور داریم که به صورت زنجیروار به هم متصل هستند. یکی از اولویت های کشور ما، بحث فرزندآوری است در حالی که جوانی که قصد ازدواج و فرزندآوری دارد، اشتغال پایدار ندارد و نمی تواند معیشت خود و خانواده اش را تأمین کند.حل مشکل مسکن، بسیاری از مشکلات کشور را برطرف می کند.

علیرضا افشار که از چهره های نظامی کشور و فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج است با حضور در وزارت کشور اقدام به ثبت نام در عرصه کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری کرد و پس از آن در نشست خبری حاضر شد و گفت: مدیریت مسئولیت اجرایی کشور باید دارای تخصص های چندجانبه ای باشد چرا که مسائل کشور بین بخشی بوده و مشکلات اقتصادی نیازمند حل مسائلی همچون الگوی مصرف، قاچاق کالا و غیره است.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 23

وی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور باید اشراف نسبی نسبت به همه دستگاه ها داشته باشد، یادآور شد: توفیق خدمت در جهاد سازندگی، بسیج و ساماندهی انجمن های مردمی را داشته ام که مشارکت مردمی از همین نقاط صورت می گیرد لذا صرفا سفرهای استانی کافی نیست و باید در کنار آن مردمی بودن را به بدنه دولت کشاند.

افشار در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای مجرب را نباید کنار گذاشت و باید در کنار نیروهای جوان و متخصص از آنها نیز استفاده کرد. یک رئیس جمهور به تنهایی نمی تواند امور را حل کند و نیاز به تیمی با توانمندی بالا دارد که برنامه های لازم برای آن را داریم.

محمدمهدی زاهدی از نمایندگان ادوار دیگری بود که وارد وزارت کشور شد و در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای کاندیداتوری، داوطلب شد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 24

وی بعد از ثبت‌نام قطعی خود با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با شناخت کامل از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور و کوله باری از تجربه وارد این عرصه شده ام، گفت: بر این باورم که می توانیم دست در دست هم با صداقت و صمیمیت بر بسیاری از چالش ها فائق آییم.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه امروز با برنامه و کارنامه خود را در معرض تماشا گذاشته و پلکانی مسئولیت ها را طی کرده و آسانسوری بالا نیامده ام، اذعان کرد: مهم ترین سرمایه کشور، سرمایه انسانی است. گماردن افراد کوچک به کارهای بزرگ و خانه نشینی افراد کاردان، ثمره ای جز خسران و تباهی ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه خلاقیت و شفافیت جایگزین رانت، پنهان‌کاری و فساد می شود، گفت: در برنامه اقتصادی خود، ایجاد نظام یکپارچه را در دستور کار دارم. گرانی و تورم کمر مردم را شکسته و با آمارسازی، بولتن سازی و ساده انگاری تورم مهار نمی شود.

زاهدی راه برون رفت از وضعیت موجود، سرمایه گذاری در تولید داخلی است.

به گزارش خانه ملت، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت یازدهم با ورود به وزارت کشور و ثبت نام به عنوان داوطلب انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری وزنه حضور مسئولان با سابقه قضایی در این عرصه را سنگین تر کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 25

پورمحمدی بعد از قطعی شدن ثبت نام خود با حضور در محل برگزاری نشست خبری، با بیان اینکه جوانی و میانسالی خود را در مسئولیت های سخت، اثرگذار و پرچالشی گذرانده ام، گفت: ما سرشار از آرزوهای بالابلندی بودیم اما امروز در جایی که می خواستیم نیستیم. بی گمان گام های بلندی برداشتیم و دستاوردهای انکارناپذیری داریم اما ناکامی ها و کاستی های آزاردهنده نیز کم نبوده است.

وی که هم اکنون دبیرکل جامعه روحانیت مبارز است، گفت: من فراز و فرودهای سیاستگذاری کشور را می شناسم و می توانم بگویم در ۴۵ سال گذشته با مسائل پیدا و رازهای پنهان و مشکلات خرد و کلان داخلی و خارجی آشنا هستم.

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه من صرفا از دور دستی بر آتش نداشته ام و بی خبر از ظرفیت های این سرزمین نیستم، عنوان کرد: من به توان برجسته جوانان و زنان کشورم و همچنین هوش مصنوعی باور عمیق دارم. نگرانی های مردم را نباید نادیده گرفت. یقین دارم می توانستیم در شرایطی بسیار بهتر از این باشیم از این رو اندوهگینم.

این وزیر دادگستری اسبق در پایان تأکید کرد: نام دولت چهاردهم «دولت قرار» و اولویت های آن عدالت، ثروت و قدرت خواهد بود. قرار من با شما تحقق این ۳ اولویت کلیدی است.

براساس این گزارش دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل در ستاد انتخابات کشور واقع در وزارت کشور حاضر شد تا داوطلب کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شود.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 26

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کاری کرد تا همان‌گونه که مردم دیگر کشورها حسرت اقتدار ایران را می‌خورند، از پیشرفت این کشور نیز دچار شگفتی شوند، گفت: اگر معتقد نبودم که مشکلات امروز مانند معیشت، کاهش قدرت خرید، محرومیت‌، فقر و تبعیض و نابرابری، هزینه های کمرشکن مسکن، گرانی‌ها و بازار نابه‌سامان خودرو، یا وضعیت اینترنت و عبور از تحریم‌ها قابل حل است، هرگز پا به عرصه رقابت‌ نمی‌گذاشتم.

سیدشمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد، نماینده ادوار و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی بعد از حضور در وزارت کشور و ثبت نام برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قانون اساسی نشان داد، فقدان ناگهانی رئیس جمهور نمی تواند مانع کشورداری شود، گفت: من با بهره گیری از ظرفیت همگان و شکوفایی از استعدادهای کشور وارد این عرصه شده ام.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 27

نماینده مردم چالوس و تنکابن در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه من سختی های شما را نخوانده بلکه شناخته ام، عنوان کرد: مشارکت شما کلید اصلاح امور حکمرانی و اعتلای همه امور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره است.

وی در ادامه با بیان اینکه با هدف تحول اقتصادی وارد این عرصه شده ام، اظهار کرد: من توسعه ایران را از مسیر گشایش فرزانگی و نه از طریق کشمکش سیاسی دنبال خواهم کرد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه تأمین مالی تورمی و نقدینگی بالا سبب نااطمینانی شده است، گفت: سیاست های اقتصادی ناکارآمد باعث رانت و فساد در توزیع درآمد شده است. عدم شفافیت و مداخله های غلط باعث بی انگیزگی سرمایه گذاران شده و سفره مردم را کوچک کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه به واسطه ۳ دهه کار و تلاش در حوزه تقنین و اجرا به دیوانسالاری آشنایی دارم، اذعان کرد: به شما اطمینان می دهم با استفاده از تجارب خود، قدم برمی دارم و بی مایگی را برای حل مسائل اقتصادی مانع می دانم و خود را در معرض انتخاب شما قرار داده ام چون با اجرای قوانین اقتصادی می توانم مشکلات اقتصادی شما را حل کنم.

حسینی در پایان تصریح کرد: گشایش اقتصادی، امنیت پایدار و همه جانبه و گره گشایی سیاست خارجی و اعتلای علمی و فرهنگی ۳ محور اصلی برنامه های دولت من خواهد بود.

به گزارش خانه ملت، هاجر چنارانی نماینده ادوار مجلس سومین خانمی بود که به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری بود، دقایقی پیش ثبت نام خود را قطعی کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 28

هاجر چنارانی ضمن درود و سلام به شهدا انقلاب و خدمت گفت: دولت های منتخب همیشه به جریان های پیش از خود انتقاد می‌کردند اما دولت پیش روی ما هیچ بهانه ای برای ضعف ها ندارد و ما میتوانیم با عزم راسخ آمدیم دولتی انقلابی بر پایه‌ی آشتی ملی بین احزاب و گروه های سیاسی تشکیل دهیم.

وی افزود: ۵۰درصد جامعه را زنان تشکیل داده اند و آمدیم بگوییم زنان با تجربه و اندیشمند داریم و حق زنان کرسی های بالای کشوری است. ما آمدیم حرف‌های زیادی بزنیم و با توجه به فرمایش رهبری مشارکت مردم را محقق کنیم. آمدیم تا با به کارگیری نخبگان متعهد و بها دادن به ورزش و هنر و آموزش و پرورش و بانوان کارهای بزرگی کنیم.

ضرغام صادقی نماینده ادوار هم به دنبال سایر نمایندگان ادواری که برای حضور در عرصه کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شده بودند، ثبت نام کرد.

پیگیری برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان سیاهکل
دنبال کنید

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 29

اکبر نیکزاد رئیس پیشین بنیاد مسکن و برادر علی نیکزاد نایب رئیس مجلس دوازدهم هم با حضور در ستاد انتخابات واقع در وزارت کشور به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام خود را قطعی کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 30

وی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: ملت ایران، بنده با افتخار ۲۵ سال در قوه مجریه خدمتگزار شما بودم و ۲ سال به عنوان مشاور در کمیسیون شوراها  به عنوان مشاور خادم شما بودم.

رئیس سابق بنیاد مسکن افزود: کتابی بنام الفبای توسعه پایدار تالیف کردم و در آن مسایل عمده کشور را طرح  و پاسخ دادم. در طول  دوران خدمتگزاری همواره عملکردم در معرض دید شما بوده است.

نیکزاد گفت: در طول ۲۷ سال خدمت با مسائلی روبرو شدم که برای حل آنها به صورت شبانه روزی با همکاران وقت گذاشتم.

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بیکاری جوانان، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با الهام گرفتن از راهبرد شهید آیت الله رییسی و با تمرکززدایی، ایجاد شفافیت و افزایش مسئولیت مردمی و با برنامه مدون قابل حل است.

احمد موسوی نماینده ادوار مجلس بعد از ثبت نام در عرصه کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان اینکه شایسته سالاری می تواند مشکلات کشور را حل کند، عنوان کرد: اگر مدیریت را با نگاه شایسته سالاری بنگریم، تحولاتی در کشور ایجاد می شود.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 31

وی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور باید پاکدست باشد، اظهار کرد: مردم باید کشور را در انتخاب اصلح کمک کنند. سابقه اجرایی بسیار مهم است تا گرانی افسارگسیخته مهار شود. کاندیداها باید پیش از صحبت درباره آینده از گذشته خود بگویند و از زمانی که یک پست مدیریتی داشته اند.

این نماینده ادوار مجلس با تأکید بر حضور خود در عرصه داوطلبی کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به صورت مستقل، گفت: من عضو هیأت رئیسه مجلس هفتم، سفیر ایران در سوریه و همچنین یکی از مدیران سازمان حج بوده ام.

ابراهیم عزیزی نماینده کرمانشاه در دوره یازدهم و نماینده تهران در دوره دوازدهم مجلس هم داوطلب بعدی کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری بود.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 32

ابراهیم عزیزی نماینده تهران در  جمع خبرنگاران گفت: شعارهای انقلاب اساس پیشرفت است و مبتنی بر اطلاعات دقیق بر اساس راهبر بیانیه گام دوم انقلاب می‌توان به سمت توسعه رفت؛ عزت، حکمت و مصلحت در دولت امتداد یعنی ادامه دولت شهید جمهور یک اولویت است.

وی با بیان اینکه جهش تولید با مشارکت مردم با استفاده از ظرفیت نیروی جوان عملی خواهد شد، افزود: تعهد میدهم راه شهید خدمت را با توان مضاعف دنبال کنم و با تجمیع ظرفیت های جبهه انقلاب امتداد دولت را محقق کنم چرا که نباید این علم بر زمین بیافتد و با ایثار و فداکاری و با همراهی مردم حماسه پیشرفت و خدمت و امتداد شکل می گیرد.

براساس این گزارش علی وقف چی  که از نمایندگان ادوار مجلس است نیز با حضور در وزارت کشور برای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 33

وقف‌چی در جمع خبرنگاران گفت: معتقدم علی (ع) را باید الگو قرار دهیم که فرمودند بهترین سیاست راستگویی است که از این مسیر میتوانیم با اجرای عدالت چالش های پیش روی کشور را حل کنیم.

وی اضافه کرد: مشکل کشور از روزی آغاز شد که پایه های اقتصادی غلط گذاشته شد و تا زمانی که منابع کشور براساس سرانه امکانات توزیع نشود، وضعیت اقتصاد کشور اصلاح نمی‌شود، پس توزیع عادلانه ثروت از اصلی ترین برنامه های من است.همچنین برخورد جدی با فساد و رانت و ویژه خواری یکی دیگر از برنامه های من است.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت شهید رییسی نیز در دقایق پایانی با مراجعه به وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 34

داوود منظور پس از پایان ثبت نام خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: برای دنبال کردن راه رئیس جمهور شهید پا به عرصه انتخابات گذاشته ام تا بتوانم دولت تراز انقلاب اسلامی را داشته باشم.

وی در ادامه با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی، دیوارهای تحریم فروریخت و سیاست خارجی کشور همه دنیا را در نوردید، گفت: فرهنگ در اربعین، هنر در مشارکت مردم، سیاست در صداقت و امنیت در اقتدار جلوه کرد. اقتصاد ایران بعد از یک دهه رکود رونق گرفت و ۳ سال پیاپی رشد اقتصادی بالای ۵ درصد را تجربه کردیم و بیکاری به حداقل آمار خود می رسد.

منظور در ادامه با بیان اینکه عملیات وعده صادق در این دولت با اقتدار به انجام رسید، عنوان کرد: سنت و گفتمان دولت شهید رئیسی اخلاقمداری، خستگی ناپذیری، کارآمدی، عدالت محوری، فتح قله های پیشرفت است و این گفتمان قرائت جدیدی از امیدآفرینی، وحدت ملی، دیپلماسی اقتدار و تحول گرایی و ترکیب میدان و دیپلماسی و تلفیق آرمان گرایی و واقع نگری است.

وی افزود: در گفتمان شهید رئیسی، دولت میدان ساز است و میدان را هیچگاه به دشمن نمی دهد. مسائل را تا حل نکند، رها نمی کند و با تدبیر و عقلانیت به مصاف مشکلات می رود.

منظور ادامه داد: اینجانب با اتکا به فضل الهی و استناد به کارنامه ۳۰ ساله خود و مدیریت در تمامی سطوح و سوابق علمی در سطح دانشیاری رشته اقتصاد، امیدوارم توفیق داشته باشم با کسب اعتماد شما مردم عزیز مسیر طی شده در دولت شهید رئیسی را در جهت رونق و جهش تولید و کاهش نرخ بیکاری، محرومیت زدایی و فقردایی و توزیع عادلانه منابع به کار ببندم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت شهید رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: مأموریت اینجانب در دولت تداوم خدمت و به پایان رساندن برنامه های دولت شهید رئیسی است.

مهرداد بذرپاش دیگر عضو کابینه دولت شهید رئیسی بود که با تفکر ادامه راه این شهید پا به عرصه کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گذاشت، وی پس از ثبت نام قطعی خود با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: قرار من با رئیس جمهور شهید هنوز برقرار است. شهید زنده است و خللی در عهد ما ایجاد نشده است. سیدالشهدای خدمت به ما آموخت که میدان، میدان جانفشانی است و هیچ قول و قراری را فراموش نمی کنیم. تعهد به ساخت ۴ میلیون مسکن، یک میلیون شغل در سال، حل ناترازی صندوق های بازنشستگی و انرژی و سایر قول های ایشان با جدیت دنبال می شود.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 35

بذرپاش ادامه داد: در دولت پیشرفت ایران، دهیاران، بخشداران، فرمانداران و مدیران اجرایی عناصر اصلی و تعیین کننده خواهند بود. اختیارات آنها افزایش می یابد. تا کنون ۵۰۰ هزار قطعه زمین در اختیار مردم قرار داده ایم و صندوق ذخیره ارزی را به صندوق ثروت ملی تبدیل می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه حکمرانی درست با بگومگوهای ملال آور به جایی نمی رسد، اظهار کرد: امکانات کشور نباید قربانی رقابت های سیاسی شود، فرصت کم است و مردم منتظر هستند.

به گزارش خانه ملت، سیدعلی حسینی نیشابوری به عنوان نماینده ادوار مجلس بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در محل برگزاری نشست خبری عنوان کرد: دلبستگی خود را به ملت ایران به عنوان سرباز و آمادگی خود را برای نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام می کنم.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 36

وی در ادامه تصریح کرد: تا حدود زیادی از آرمان ها فاصله گرفته ایم. تعداد متخصصان و کارشناسانی که از نظرات آنها استفاده می شود بسیار کم است. ما باید به آرمان های اصیل انقلاب اسلامی بازگردیم.

این نماینده ادوار ادامه داد: جذب در حداکثر اعلی و دفع در حداقل ضرورت را باید در دستور کار داشته باشیم.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی نیز از دیگر اصلاح طلبانی بود که در ساعات پایانی آخرین روز ثبت نام داوطلبی کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 37

عباس آخوندی پس از قطعی کردن ثبت نام خود با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه من نگران ایرانم، گفت: تمدن ایران محصول تجارت آزاد و آمد و شد اقوام و خرده فرهنگ های گوناگون و گفتگوی فرهنگی از همه جهات است. شاهد سیل مهاجرت ایرانیان هستیم اما باز هم من به نیرو و ظرفیت تک تک ایرانیان باور دارم، این نیرو تنها در یک صورت بالفعل می شود و آن نیز هم افزایی از رهگذر یک گفتمان ملی است. من گفتمان ایده ایران را در میان می گذارم، گفتمانی که بر بنیان آموزه های ایرانی، شناخت دقیق فرصت ها و ویژگی های سرزمینی ایران از پیش از اسلام، دوره اسلامی، دوره مدرن و به ویژه مشروطه استوار شده است. به دو عنصر هویتی دیگر ایرانیان شامل اسلام و مدرنیته توجه دارم. انتخابات ۱۴۰۳ با هدف تغییر و تحول در گفتمان حاکم که سراسر محدودیت است باید تبدیل به میدان رقابت گفتمان ها شود. اشخاص فرصت محدودی دارند.

وی افزود: دولت ملی برآمده از انتخابات می تواند این مسیر را تصحیح کند تا ملت ایران با صبوری به مسیر توسعه بازگردند. من می فهمم که مردم پدیده چند دولتی و بی دولتی را با تمام رگ و پوست خود حس می کنند.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید که نایب رئیسی مجلس ادوار را در کارنامه خود داشته و از جبهه اصولگرایی محسوب می شود با ورود به وزارت کشور اقدام به ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری کرد و بعد از آن برای حضور در نشست خبری وارد جمع خبرنگاران حاضر در این وزارتخانه شد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 38

وی با بیان اینکه با کسب اجازه از محضر امام رئوف حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(علیه السلام) و سلام و درود به حضرت ولی عصر(ارواحنا له‌لفدا) و امام روح الله (ره)، شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهدای خدمت، گفت: مردم عزیز ایران! تصور نمیکردم که پس از ۳ سال و در شرایطی که همگی داغدار رئیس جمهور شهیدمان هستیم، مجددا پشت این تریبون قرار گیرم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: زمانی که آیت الله رئیسی به بنده اعتماد کردند و دعوت به عمل آوردند و از میان پیشنهادات ایشان، با افتخار توفیق خدمت به خانواده محترم شهدا و ایثارگران عزیز نصیب من شد، از نزدیک دیدم که ایشان با ایجاد دولتی مردمی، مکتبی، فعال، پرکار، معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و عملگرا، با استفاده از طیف متنوعی از کارگزاران خدوم شبانه روزی در پی حل مسائل و مشکلات مردم بود.

وی افزود: امروز اینجا هستم تا بیان کنم، مؤلفه‌های قدرت، اعم از نظامی و سیاسی، امنیت کشور، تمامیت ارضی، زیرساختها، پیشرفت در فناوریهای مهم از قبیل هسته‌ای، نانو و هوا و فضا، نیروی انسانی جوان، جهادی و با دانش و بسیاری از موارد دیگر، همگی محصول انقلاب اسلامی و حرکت جهادی و مکتبی بوده است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: اما با افتخار به مسیر طی شده، باید بررسی کرد چرا علیرغم داشتن مولفه های متعدد قدرت و پیشرفت، امروز خانواده عزیز ایرانی با مسائل و چالش های مزمن شده‌ای مواجه است که دستاویز تلاش بدخواهان برای القای یاس در آنها گردیده است؟! مردم عزیز ایران، می دانید که دعواها و بی‌اخلاقی‌های سیاسی بیهوده، دوقطبی‌های کاذب هر چند پرهیاهو، کلی گویی، رویکردهای قیم‌مآبانه، تزریق مسکن‌های موقت، پافشاری بر آزمودن مسیرهای شکست خورده و راهکارهای تک عاملی پاسخی مناسب در جهت حل آن چالش ها نمی باشد.

رئیس بنیاد شهید بیان کرد: حرکت در مسیر برداشتن دیوارهای میان دولت و مردم را ادامه می دهم تا خانواده بزرگ ایران محقق شود و با نقش آفرینی حلقه‌های میانی زمینه را برای ورود فرزندان شما عزیزان و لشگر عظیم جوانان نخبه به عرصه اداره کشور با هدف انقلاب در سازوکارها و تحول در مدل حکمرانی فراهم کنم تا دولتی مکتبی و عملگرا تشکیل شود. تاکید میکنم که نسخه های مختلفی در برخی دولت های گذشته تجربه شده است، ارتجاع و بازگشت به گذشته به زیان ما خانواده بزرگ ایران تمام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی و در این دولت ضمن حفظ آرمان های انقلاب از طریق به میدان آوردن گسترده مردم بر حل مسائل اساسی آنان تمرکز خواهم کرد. سه سال قبل مطالبی اشاره کردم. همچنان؛ رقیب خود را دیوان سالاری صد ساله دولت محور، حلقه های بسته مدیریتی، نادیده گرفتن تمامی ظرفیت های کشور، شخص محوری بجای گفتمان محوری و برنامه محوری، عدم اعتماد به بخش خصوصی، مدیریت نشسته، قانون گریزی و تمرکزگرایی می دانم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: انقلاب سازوکاری مورد نظر یعنی انقلابی در رویکردها، کارکردها، ساختارها و مدل حکمرانی. باید توجه داشت که این انقلاب و تحول سازوکاری از مسیر رشد همه جانبه خانواده‌های ایرانی محقق خواهد شد. یعنی دولت مردم، خود را بر مدار خانواده تنظیم خواهد نمود تا پدر خانواده دغدغه معیشت؛ مادر خانواده دغدغه آینده فرزندان؛ پسر خانواده دغدغه اشتغال و سربازی و دختر خانواده دغدغه ازدواج و نقش آفرینی اجتماعی نداشته باشد. دولت خانواده به خانواده بزرگ ایران متعهد میشود که تمام تلاش خود را بکار گیرد تا با همراهی آنها در طی یک دوره چهارساله، تورم و بیکاری تک رقمی، رفع  فقر مطلق، رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصدی، افزایش دو برابری امید به آینده و کاهش محسوس آسیب های اجتماعی را محقق سازد.

وی تصریح کرد: امروز آمده‌ام آمادگی خود را برای پذیرش خدمت به شما، بر اساس قانون و با مجاهدت مومنانه به ساحت خانواده‌های محترم ایرانی اعلام کنم و البته معتقدم واللّه غالبٌ على أمْره.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر مسکن کابینه احمدی نژاد پس از ورود به وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 39

نیکزاد بعد از ثبت نام قطعی خود با حضور در جمع خبرنگاران گفت: من علی نیکزاد سرباز ولایت و نوکر مردم، فرزند ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امروز در این زمان آمده ام نه از سر تکلیف بلکه از سر وظیفه، هر آنچه در طول عمر سال های خدمتی ام اندوخته ام در فعل زمان صرف کنم.

وی افزود: من با ارقام و آمار، هندسه و تجربه ای که در دولت ها داشته ام، آموخته ام که اگر مهندسی به صورت دقیق انجام شود، نتیجه هرچه باشد درست خواهد بود.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه مهندسی نرم در تعامل با مردم و مهندسی سخت در برخورد با فساد را در دستور کار دارم، عنوان کرد: معماری خردمندانه بنای امنیت منطقه را با کشورهای همسایه و دوست استوار خواهم کرد. آمده ام بار دیگر همانند موفقیت در ساخت ۴ میلیون مسکن مهر برای ۱۶٫۵ میلیون خانواده ایرانی با عمل اقدام کنم.

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه خصوصی سازی را جایگزین خصوصی بازی خواهم کرد، گفت: با احترام به تمامی دولت ها، رویکرد دولت پیشنهادی من این است که دولتمرد باید به جای پرسشگری و مقصریابی، پاسخگویی و پذیرش را سرلوحه کار خود قرار دهد و اعمال سلیقه را به زباله دان تاریخ بسپارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این دولت، پاسخگویی دولت به ملت، مهندسی نخواهد داشت، تأکید کرد: دولت را بعد از مجاهدت، مراقبت، کار و کرامت، دولت «مردم و زمان» نامگذاری می کنم.

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون دولت شهید رئیسی آخرین نفری بود که با ورود به وزارت کشور در آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اقدام به ثبت نام در این رویداد ملی کرد و پرونده ثبت نام ها را بست.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 40

مرتضوی بعد از پایان روند ثبت نام خود با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با امید به آینده و متعهد در تداوم مشی سید محرومان پای به عرصه داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری گذاشتم، گفت: دولت سیزدهم توانست موتور اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه برخی از اقدامات این دولت را برشمرد و گفت: اقدامات دولت سیزدهم نتیجه و گواه اقدامات شبانه روزی من و همکارانم در دولت مردمی است. اکنون ایران انقلابی و اسلامی ما در گام دوم با توکل به خدا و با اتکا به مردم و قانون اساسی در جایگاهی قرار دارد که می تواند با قدرت و مقاومت راه خود را در اقتصاد جهان باز کند. امروز از دیپلماسی لبخند عبور کرده ایم و بعد از وعده صادق، جهان شاهد عزت ایران است.

رفعت بیات مشاور معاون رئیس جمهور و نماینده ادوار مجلس با حضور در وزارت کشور به عنوان آخرین نفر و چهارمین بانویی بود که در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری حاضر شد و اقدام به ثبت نام کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری / از ثبت‌نام وزرای اسبق تا بهارستان‌نشین‌ها 41

وی بعد از قطعی شدن ثبت نام خود وارد جمع خبرنگاران شد و با بیان اینکه مشاور معاون رئیس جمهور در امور ورزش بانوان کشور بودم، گفت: ضمن ساماندهی این حوزه پایه گذار حضور بانوان ورزشکار کشور در رقابت های جهانی بودم و برای آن برنامه ریزی کردم. ما با استفاده از امکانات کشور و بدون نیاز به سرمایه خارجی و کمک دولتی و فقط با اصلاح و حذف قوانین دست و پاگیر می توانیم بخش مهمی از درآمد ملی کشور را توسط مردم تحقق بخشیم.

نام‌نویسی از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از پنج‌شنبه ۱۰ خرداد شروع شده بود، ساعت ۱۸ امروز به پایان رسید.

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi