چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

برخی شهرستان‌ها بودجه عادلانه‌ای دریافت نمی کنند/قوانین مربوط به تخصیص بودجه استان‌ها نیازمند اصلاحات است

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار،سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت:باید درباره عادلانه سازی توزیع بودجه استانی در مجلس دوازدهم طرحی پیشنهاد شود تا در راستای این طرح اصلاحاتی در قوانین صورت گیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110947
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰

کرونا :

برخی شهرستان‌ها بودجه عادلانه‌ای دریافت نمی کنند/قوانین مربوط به تخصیص بودجه استان‌ها نیازمند اصلاحات است
کشوری

علی کشوری در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در ارزیابی خود از توزیع بودجه استان‌ها، بیان کرد: متاسفانه توزیع بودجه برخی از شهرستان‌ها طی سال‌های گذشته عادلانه نبوده است.

نماینده مردم «قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتقاد ما به این مسئله در رابطه با چگونگی بودجه استان‌ها نیست، از این رو صحبت ما در رابطه با توزیع عادلانه بودجه است.

کشوری با بیان اینکه طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تخصیص بودجه برای برخی از شهرستان‌ها به عنوان یک شهرستان دیده نمی‌شود، اظهار کرد: به عنوان مثال شهرستان‌ هایی همچون شهرستان سیمرغ در حوزه انتخابیه بنده و یا سوادکوه شمالی چند سالی است که تبدیل به شهرستان شده‌اند و اما این شهرستان‌ها هنوز در حال دریافت بودجه بخشی هستند و هنوز انگار بخشی از یک شهرستان قلمداد می‌شوند. بنابراین در حال حاضر شهرستان سیمرغ به شهرستان تبدیل شده اما فقط نام این شهرستان را یدک کشیده و ولی به لحاظ تخصیص بودجه،بودجه بخشی دریافت می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع اگر توزیع بودجه استانی به صورت عادلانه نباشد، این مسئله به تمامی دستگاه‌ها آن حوزه انتخابیه آسیب وارد می‌کند. باید درباره عادلانه سازی توزیع بودجه استانی در مجلس دوازدهم طرحی پیشنهاد شود تا در راستای این طرح اصلاحاتی در قوانین صورت گیرد.

کشوری با بیان اینکه مصادیقی برای تخصیص بودجه استانی وجود دارد، اظهار کرد: به عنوان مثال ما شهرستان‌هایی را داریم که به لحاظ جمعیتی و مساحتی بودجه مشخصی را دریافت می‌کنند اما به هر علتی شاید نمایندگان نتوانستند این بودجه را احصا کنند لذا در راستای این موضوع باید برخی از قوانین اصلاح شود.

شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان حمایت از فلسطین را واجب شرعی می‌دانستند
دنبال کنید

وی در ادامه با اشاره به استقلال بودجه‌ای برخی از دستگاه‌ها و ادارات بیان کرد: اگر ما ادارات مستقلی داشته و این ادارات بودجه مستقلی داشته باشند، این امر می‌تواند باعث رونق آن شهرستان شود، در غیر این صورت آن استان و شهرستان دچار مشکلات عدیده‌ای خواهند شد/

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi