چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

توضیحات رنجبرزاده درباره بازنگری شمارش آراء انتخابات هیأت رئیسه

اکبر رنجبرزاده درباره بازنگری شمارش آراء انتخابات هیأت رئیسه توضیحاتی را در صحن علنی مجلس بیان کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110791
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۴۹

کرونا :

توضیحات رنجبرزاده درباره بازنگری شمارش آراء انتخابات هیأت رئیسه

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، اکبر رنجبرزاده در نشست علنی امروز (پنج‌شنبه ۱۰ خرداد) مجلس شورای اسلامی درخصوص شمارش مجدد آرای انتخابات هیأت رئیسه گفت: با توجه به اتفاقاتی که در بازشماری آراء رخ داد لازم دانستم با کسب اجازه از آقای رئیس چند دقیقه‌ای در خصوص موضوع پیش آمده خدمت ملت شریف ایران عرایضی داشته باشم.

این منتخب مردم در مجلس دوازدهم ضمن قدردانی از تمام نمایندگان که به ایشان اعتماد کردند، گفت: طبق اعتمادی که شما به بنده داشتید در روز انتخابات هیأت رئیسه اینجانب به عنوان دبیر سوگند یاد کردم؛ این صندلی با صندلی‌هایی که شما در آن قرار گرفته‌اید هیچ فرقی ندارد، این شما هستید که در این صندلی‌ها باید خدمت کنید.

وی ادامه داد: با توجه به اعتراضات صورت گرفته و طبق روندی که آقای کوچک‌زاده عنوان کردند آنچه در روند آیین‌نامه آمده آنچه در آیین نامه آمده و ملاک عمل مجلس است و در یکصد سال گذشته هم رخ نداده است، هیأت رئیسه سنی و موقت مسئولیت صفر تا صد انتخابات را برعهده دارد و آراء را قرائت کرده است، اعتراضی هم اگر وارد بود باید در آن مقطع زمانی ثبت می شد.

رنجبرزاده با بیان اینکه طبق ماده ۱۲۳ آیین‌نامه داخلی ماده ۱۰، ۱۱ و ۱۲ هیچ اشاره‌ای مبنی بر بازشماری آراء نشده و بعد از خارج شدن تعرفه‌ها بازشماری نباید صورت گیرد، ادامه داد: جناب رئیس برای آرامش بخشیدن به جامعه و شما فرهخیتگان، دستور بازشماری دادند، در بازشماری تغییراتی ایجاد نشد، تساوی بین آراء بنده و نماینده دزفول ایجاد شد که طبق آیین‌نامه بنده می‌توانستم آن را نپذیریم ولی طبق فرمایش مقام معظم رهبری که توسط نماینده حضرت آقا قرائت شد تمکین می‌کنم. نکته آن است که مجلس باید همواره آرامش‌بخش، امیدآفرین برانگیزنده و دعوت کننده به همدلی عموم کشور باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتخاب دکتر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت
دنبال کنید

این منتخب مردم در مجلس دوازدهم گفت: رفتار صحیح و صبورانه در قوه مقننه یک ضرورت است بنابراین بنده به این قرعه‌کشی تن دادم و قبول کردم و به آقای پاپی‌زاده تبریک می‌گویم و بنده در محضر شما عزیزان در صندلی ۱۸۳ هستیم.

دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس پس از توضیحات رنجبرزاده گفت: قرعه‌کشی توسط هیأت رئیسه سنی انجام شده و اعتراض هم در همان لحظه وجود داشته، بازنگری هم به این شکل نبوده بلکه روال بوده و حتما باید انجام می‌شده است لذا  این بحث بر اساس آیین‌نامه انجام شده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi