یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقاد از وضعیت پرداخت تسهیلات حمایتی به کشاورزان /سیاست واحدی در زمینه صنایع تبدیلی وجود ندارد

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه دولت عملا حمایت‌های خود را از کشاورزان در زمینه خرید و تامین ادوات و نهاده‌های کشاورزی برداشته و تسهیلات بانکی این حوزه به صفر رسیده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110026
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

کرونا :

انتقاد از وضعیت پرداخت تسهیلات حمایتی به کشاورزان /سیاست واحدی در زمینه صنایع تبدیلی وجود ندارد
کشاورز

غلامرضا شریعتی اندراتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در خصوص وضعیت حمایت از بخش کشاورزی، گفت: متاسفانه دولت عملا حمایت‌های خود را از کشاورزان در زمینه خرید و تامین ادوات و نهاده‌های کشاورزی برداشته و تسهیلات بانکی این حوزه به صفر رسیده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علی‌رغم مصوبات مجلس طی دو سال گذشته مبلغ بسیار ناچیزی در قالب تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و جامعه کشاورزان به شدت گلایه‌مند هستند، ادامه داد: قیمت نهاده‌های کشاورزی به شدت افزایش پیدا کرده و شاهد تورم نیز هستیم؛ از سوی دیگر فروش محصولات تولیدی با چالش جدی مواجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در استان مازندران توسط کشاورزان مرکبات و برنج تولید می‌شود اما کمترین حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد و سیاست واحدی در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی وجود ندارد، عنوان کرد: متاسفانه برنج کشاورزان مازندرانی کماکان در انبارها باقی مانده است در حالی که سه استان شمالی بیش از یک میلیون تن تولید دارند.

شریعتی با بیان اینکه به صورت مثال مقرر شده فروشگاه اتکا ۵۰ هزار تن از برنج باقی مانده روی دست کشاورزان شمالی را خریداری کند که در مقایسه با میزان تولید و واردات بی‌رویه توسط دولت اصلا منطقی نیست، تصریح کرد: کشاورزان در فصل کاشت نیاز دارد تا برای تامین نهاده‌ها تسهیلات دریافت کند و در فصل برداشت آن را بازپرداخت نماید و این رویه از گذشته وجود داشته اما متاسفانه درحال حاضر شاهد چنین حمایتی نیستیم.

مرکز پرورش و تولید نهال منابع طبیعی در قزوین
دنبال کنید

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت پرداخت تسهیلات را از سرمنشاء خشک کرده و تسهیلاتی نیز برای خرید ادوات کشاورزی پرداخت نمی‌کند، افزود: مسائل مورد نیاز برای حمایت از کشاورزان به صورت مداوم از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi