جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

برقراری معادلات جدید در منطقه پس از انجام عملیات وعده صادق

مصطفی صهیب در دیدار با رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تا قبل از عملیات وعده صادق، همه منتظر پاسخ ایران بودند و این عملیات باعث افتخار بود زیرا جز ایرانی هیچ کشوری نمی‌توانست چنین اقدامی کند و معادلات جدیدی در منطقه برقرار شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109922
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

کرونا :

برقراری معادلات جدید در منطقه پس از انجام عملیات وعده صادق

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت؛ مصطفی صهیب رئیس گروه دوستی پارلمانی موریتانی و ایران امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ماه) با حضور در تالار خاتم مجلس شورای اسلامی با عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

عباس گلرو در ابتدای این دیدار ضمن ارزیابی مثبت از برگزاری اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا و نمایشگاه ایران اکسپو، بیان کرد: امیدوارم روابط اقتصادی دو کشور ایران و موریتانی در سایه روابط مطلوب سیاسی، پیشرفت و ارتقا داشته باشد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از مواضع مصطفی صهیب در حمایت از محور مقاومت، متذکر شد: موضع کشور جمهوری اسلامی موریتانی اعم از رئیس جمهور و پارلمان، در حمایت از آرمان فلسطین قابل تقدیر است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه با اشاره به اینکه مصطفی صهیب هم رئیس گروه دوستی پارلمانی موریتانی با سوریه است، گفت: در گزارش‌ها مطالعه کردم که در سفر به دمشق دیداری با جناب بشار اسد داشته‌اید که نتایج بسیار خوبی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه همکاری‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی به خصوص مجامع پارلمانی در سطح جهان از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: توسعه روابط پارلمانی بین دو کشور ضرورت دارد و باید این روابط منجر به افزایش روابط سیاسی، فرهنگی و تجاری شود؛ به همین جهت برای افزایش مراودات مردمی بین موریتانی و ایران، روادید را برای سفر به ایران لغو کرده‌ایم.

گلرو با بیان اینکه همکاری‌های چندجانبه و بین‌المللی ایران و موریتانی باید افزایش پیدا کند، ادامه داد: در سطح منطقه‌ای مهمترین مسئله که تهران و نواکشوت در آن هم نظر هستند، مسئله فلسطین است.

وی افزود: اقدام رئیس جمهور موریتانی برای لغو همه جشن‌های ملی در موریتانی به دلیل شرایطی که در غزه وجود دارد، اقدامی بسیار ارزشمند است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از انتخاب موریتانی به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه آفریقا، گفت: مخالفت موریتانی با عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا بسیار مناسب بود و همین مواضع باعث شد که موریتانی همچون ستاره‌ای در آفریقا بدرخشد.

مصطفی صهیب رئیس گروه دوستی پارلمانی موریتانی و ایران با اشاره به جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در جهان، گفت: پس از انتخاب آقای جواد ابو سفیر ایران در کشور موریتانی بسیار فعالانه اقدام کرده و اتفاقات خوبی را رقم زده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی موریتانی و ایران با بیان اینکه بسیاری از مردم موریتانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با این انقلاب پیوند قلبی برقرار کردند، بیان کرد: می‌توانیم روابط اقتصادی دو کشور را افزایش دهیم.

مصطفی صهیب با اشاره به نقش ایران و سردار سلیمانی در محور مقاومت، ادامه داد: تا قبل از عملیات وعده صادق، همه منتظر پاسخ ایران بودند و این عملیات باعث افتخار بود زیرا جز ایرانی هیچ کشوری نمی‌توانست چنین اقدامی کند و معادلات جدیدی در منطقه برقرار شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi