دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

«مدیریت آب» جایگزین «آب فروشی» شود/ پیام «آب مایه حیات است» را از قالب شعار خارج کنید

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه به جای آب فروشی باید به سمت حکمرانی آن پیش برویم، گفت: مدیریت آب و پایداری آن مهمترین اصل برای رشد و پیشرفت سرزمینی است، باید پیام ” آب مایه حیات است” را از قالب شعار خارج کرده و این حقیقت را بپذیریم زندگی نه تنها در ایران بلکه همه جهان وابسته به آب است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109696
تاریخ انتشار : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

کرونا :

«مدیریت آب» جایگزین «آب فروشی» شود/ پیام «آب مایه حیات است» را از قالب شعار خارج کنید

سمیه رفیعی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد خالی شدن بسیاری از سدهای کشور، گفت: بحث آب از مباحث اصلی هر سرزمینی محسوب می‌شود، آب حیاتی‌ترین رکن ادامه زندگی و حیات جهان هستی و پایداری هر سرزمین است. نباید مدیریت آب را در کوتاه مدت خلاصه کرد، نگاه به موضوعات آبی نیازمند پروژه‌های بلند مدت است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه‌های محیط زیستی باید آینده نگرانه باشد، افزود: منابع آبی را باید از کالای اقتصادی تفکیک کرد و از آن به عنوان رکن حیاتی یاد کنیم تا نتوان آن را با هیچ عدد و رقمی مقایسه کرد. نگاه‌های اقتصادی به منابع طبیعی همچون آب منجر به دوری آن از اصل مطلب یعنی” حیات” شده است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به جای آب فروشی باید به سمت حکمرانی آن پیش برویم، اظهار کرد: مدیریت آب و پایداری آن مهمترین اصل برای رشد و پیشرفت سرزمینی است، باید پیام ” آب مایه حیات است” را از قالب شعار خارج کرده و این حقیقت را بپذیریم زندگی نه تنها در ایران بلکه همه جهان وابسته به آب است.

رفیعی با اشاره به تصویب مواد متعدد در برنامه هفتم توسعه، یادآور شد: مواد مرتبط به مسئله آب در برنامه هفتم توسعه به صورت ویژه دیده شده است، به بیانی با همت و پشتکاری که کمیته آب کمیسیون کشاورزی در خصوص مسئله آب داشتند منجر شد تا این موضوع به صورت ویژه دیده شود که در جای خود گام بلندی در مجلس یازدهم محسوب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نمایندگان کمیسیون کشاورزی در خصوص مسئله آب اهتمام ویژه‌ای داشتند، اظهار کرد: تلاشهایی برای مسئله آب به صورت خاص در برنامه هفتم توسعه دیده شده است، انتظار می‌رود با اجرایی شدن موارد عنوان شده،حوزه مدیریت آب ارتقا داده شود. /

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi