پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ممانعت از خروج مجروحان فلسطینی بخشی از سیاست نسل کشی است/ لزوم شکایت کادر درمان دنیا از جنایت جنگی صهیونیست‌ها در دادگاه لاهه

رییس کارگروه بهداشت و درمان و امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین بر ضرورت خارج کردن مجروحان و زخمی ها از غزه به منظور درمان تاکید و گفت: ممانعت رژیم صهیونیستی در این زمینه بخشی از سیاست نسل کشی در فلسطین اشغالی است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109444
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

کرونا :

ممانعت از خروج مجروحان فلسطینی بخشی از سیاست نسل کشی است/ لزوم شکایت کادر درمان دنیا از جنایت جنگی صهیونیست‌ها در دادگاه لاهه
داوودآبادی

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، نشست کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین عصر امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه) با حضور رییس و اعضای کارگروه، جمعی از تشکل های مردمی، پزشکان بدون مرز و فعالان بین المللی حوزه درمان برگزار شد.

داوودآبادی در این نشست ها با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی، جنایات جنگی زیادی را در غزه انجام داده است، گفت: بر اساس این حملات وحشیانه، افراد زیادی مجروح و زخمی شدند که نیازمند درمان و سپری کردن طول درمان هستند.

رییس کارگروه بهداشت و درمان و امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین اظهار کرد: این مهم در حالیست که جنایتکاران رژیم صهیونیستی اجازه خروج این مجروحان و زخمی ها را نمی دهند؛ این موضوع پیگیری و اجرای سیاست نسل کشی در سرزمین های اشغالی خصوصا غزه است.

وی با اشاره به اینکه مجامع بین المللی نسبت به این اقدام صهیونیست ها سکوت کرده اند که بیانگر رفتارها و استانداردهای متناقض در تفسیر حقوق بشر است، افزود: بر این اساس رژیم صهیونیستی و همه همپیمانانش که در این زمینه فعالیت می کنند باید در محاکم بین المللی محاکمه شوند.

داوودآبادی با اشاره به اینکه طرح شکایت در دادگاه های بین المللی نخستین گام در این زمینه است، تصریح کرد: در واقع طرح شکایت به دلیل تجاوزگری به سرزمین فلسطین یکی از ابعاد و طرح شکایت به دلیل نسل کشی که از طرق مختلف مانند جلوگیری از خروج مجروحان می شود یکی دیگر از راه های مقابله با این رژیم منحوس محسوب می شود.
وی گفت: در واقع دیوان کیفری بین‌المللی، نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی با صلاحیت موضوعی برای رسیدگی به جنایات بین ‎المللی اعم از جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت و جنایت جنگی و جنایت تجاوز است.

رییس کارگروه امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین با اشاره به اینکه همه عدالت خواهان و آزاد اندیشان دنیا باید تلاش کنند تا محاصره غزه شکسته شود، گفت: بنابراین تلاش شده با تکیه بر دیپلماسی سلامت و همراهی پزشکان، پرستاران و کادر درمان در کشورهای دنیا، زمینه طرح و ثبت شکایت در دادگاه های بین المللی فراهم شود؛ در واقع کادر درمان آزاده جهان بر اساس قسم نامه پزشکی خود می بایست بر اساس پروتکل ها و قوانین بین المللی از جنایت جنگی صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن بیمارستانها، کادر درمان و انسانهای بی پناه از جمله کودکان و زنان در دادگاه لاهه طرح شکایت کنند.

وی با یادآوری نامه نگاری کودک فلسطینی به بایدن، رییس جمهور آمریکا و بیان مشکلات به دلیل اقدامات ضد بشری صهیونیست ها، اظهار کرد: همه این موارد مصداق های عینی برای طرح و ثبت شکایت است؛ در واقع باید تلاش شود مردم غزه نیز با کمک جریان های مردمی به صورت شخصی نیز نسبت به جنایت جنگی صهیونیست ها در دادگاه های بین المللی شکایت ثبت کنند.

داوودآبادی با بیان اینکه کارگروه امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین با همراهی تشکل های مردمی در داخل کشورمان پیگیر اجرای این طرح در راستای شکست حصر غزه است، تصریح کرد: در این راستا رایزنی های خوبی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جامعه پزشکان و پرستاران شده و امیدواریم وزارت امور خارجه کشورمان نیز به صورت جدی به میدان بیاید زیرا جمهوری اسلامی نماینده ویژه ای در دادگاه بین المللی دارد که امور را پیگیری می کند.

رییس کارگروه امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین خاطرنشان کرد: شکل گیری و شبکه سازی پزشکان و پرستاران بدون مرز مسلمان و نهادهای امدادرسان بین المللی برای شکسته شدن محاصره مردم مظلوم غزه و دسترسی امدادرسانان برای کمک به مجروحین و مصدومین و آسیب دیده گان از ضروریات جهان امروز است.

گفتنی است، در این نشست اعضاء کارگروه بهداشت و درمان و امداد و نجات و همچنین پزشکان و پرستاران بدون مرز و فعالان بین المللی حوزه درمان نیز موضوعات مربوط به وضعیت درمانی در غزه را بیان کردند و به بحث و تبادل نظر در خصوص اقدامات آتی پرداختند./

 

ضرورت توجه جدی در زمینه تامین آب شرب استان پرجمعیت البرز
دنبال کنید

پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi