پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

عملیات وعده صادق سپرموشکی و سیستم راداری صهیونیست‌ها را درهم شکست

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین گفت: عملیات وعده صادق سپرموشکی و سیستم راداری دشمن را درهم شکست و این سپر را از نظر تاکتیکی، تکنیکی، عملیاتی و نظامی فاقد ارزش کرد که امری مهم تلقی می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109430
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

کرونا :

عملیات وعده صادق سپرموشکی و سیستم راداری صهیونیست‌ها را درهم شکست

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین امروز (سه شنبه ۲۸ فروردین ماه) در جمع نمایندگان مجلس یازدهم ضمن تحلیل و بررسی عملیات وعده صادق، گفت: دوستان در عرصه مقاومت همواره به رژیم صهیونیستی آسیب می زدند و در مقابل آنها ایستاده بودند لذا این موضوع و همچنین برخی مسائل داخلی موجب شده بود دشمن تصور کند که کشورمان توانایی رویارویی مستقیم با آنها را ندارد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب چهار مرتبه در سخنان خود بر تنبیه رژیم صهیونیستی تاکید داشتند که نشان از اهمیت این امر بوده و بی سابقه است، اظهار کرد: دشمنان ابتدا برای اینکه این موضوع تحقق نیابد، اقدام به افزایش فشار حداکثری کردند؛ بر این اساس وزراء و سفرای متعددی با کشورمان تماس داشتند که آخرین تلاش مربوط به چند ساعت قبل از عملیات است.

دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت افزود: در واقع آخرین پیشنهاد مربوط به مصری ها بود که مطرح کردند ما آتش بس کامل را در غزه محقق می کنیم؛ کشورمان پاسخ داد این آتش بس از شدت عملیات می کاهد اما عملیات را لغو نمی کند.

ابطحی با بیان اینکه هیچ فردی در کشور وجود ندارد که نخواهد به اقدامات صهیونیست ها پاسخ داده شود که امری قابل تامل است، تصریح کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال های قبل تاکید کرده بودند که اگر خطایی صورت بگیرد، تلاویو و حیفا با خاک یکسان می شود، صهیونیست ها تصور می کردند که نوع عملیات ما انهدامی خواهد و زیرساخت ها و تاسیسات آنها را هدف قرار می دهیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها پس از عزم ایران به میدان آمدند تا زمینه سازی عدم موفقیت عملیات را فراهم کنند، بیان کرد: بر این اساس هشت منطقه دفاعی و شش لایه آتش تشکیل دادند و کلیه توان ضدموشکی آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی و همچنین امکانات ضدموشکی و غیره کشورهای دیگر نیز به میدان آمدند.

دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فلسطین ادامه داد: پهپادها پنج منطقه از هشت منطقه پدافندی دشمن را مشغول کردند؛ بر این اساس باید اذعان کرد پهپادها صددرصد به اهدافش دست یافتند؛ همچنین ۱۲ موشک هایپرسونیک همگی به اهداف مشخص شده برخورد کردند.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با اشاره به اینکه دو طرح برای اجرای این عملیات تهیه شد، گفت: طرح های کم شدت و نیابتی و پرشدت مستقیم دو برنامه بود؛ بنا شد مقاومت در سطحی که تا الان وارد عرصه شده، اقدام کند و بیشتر ورود نکند.

ابطحی بیان کرد: در پاسخ به صهیونیست ها باید نکاتی مانند ملاحضات داخلی، عدم توسعه جنگ، عدم جرات دشمن در پاسخ دهی متقابل، موثر بودن دفاع مشروع و اجرای عملیات در کمترین زمان و غیره مورد توجه قرار می گرفت که همگی لحاظ شد.

وی با اشاره به اینکه شش ناو ضد موشک به منطقه وارد شد و دشمنان شبکه زمینی و هوایی راه اندازی کردند، افزود: در این میان پانزده هواپیمای اطلاعاتی به پرواز درآوردند و همچنین سیستم ضد اطلاعاتی عملیاتی شد تا کشورمان به هدف های خودش دست نیابد؛ باید یادآور شد ۱۰ کشور در میدان نبرد بودند که قابل تامل است.

دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت تصریح کرد: نباید فراموش کرد که دشمن در درگیری با لبنانی ها، یمنی ها و عراقی ها نسبت به سیستم موشکی و پهپادی کشورمان اطلاعات بدست آورده بود درحالی که ما هنوز سیستم راداری آنها را امتحان نکرده بودیم اما اثربخشی ها کاملا مشهود بود.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: در این میان باید اذعان کرد موشک های بارشی یا خوشه ای نیز عملیات خودشان را انجام دادند؛ آنها نیز سپر دوم برای موفق شدن هایپرسونیک ها بودند بنابراین باید اذعان کرد صددرصد موفق عمل کردند.

ابطحی خاطرنشان کرد: این عملیات سپرموشکی و سیستم راداری دشمن را درهم شکست و این سپر را از نظر تاکتیکی، تکنیکی، عملیاتی و نظامی فاقد ارزش کرد که امری مهم تلقی می شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi