جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست / هر اقدامی را برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز انجام می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق، گفت: جمهوری اسلامی ایران هشدارهای لازم را قبل از اقدام نظامی به روش‌های دیپلماتیک داده بود و پس از اتمام حجت اقدام کرد و در ادامه هم همینطور مقتدرانه و حرفه‌ای عمل خواهیم کرد البته به دنبال تشدید تنش نیستیم و برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز هر اقدامی لازم باشد را انجام می‌دهیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109325
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

کرونا :

ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست / هر اقدامی را برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز انجام می‌دهیم

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه ۲۷ فروردین ماه) با حضور رسانه های مختلف داخلی و خارجی آغاز شد.

کنعانی در آغاز نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی، گفت: ارزیابی و قضاوت در مورد رفتار آمریکایی ها در مورد عملیات موفق «وعده صادقـ» زود هنگام است اما ایران یک کشور مقتدر و امنیت آفرین است و اقدام ما در چارچوب حق مشروع و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم نامشروع صهیونیستی علیه منافع ملی کشورمان و به ویژه مقر دیپلماتیک ما در سوریه صورت گرفت.

وی افزود: نیروهای مسلح ما در رخدادهای اخیر به روشی حرفه ای و منطقی و مسئولانه عمل کردند، هشدارهای لازم را قبل از اقدام نظامی به روش های دیپلماتیک داده بودیم و پس از اتمام حجت اقدام کردیم و در ادامه هم همینطور مقتدرانه و حرفه‌ای عمل خواهیم کرد البته به دنبال تشدید تنش نیستیم و برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز هر اقدامی لازم باشد را انجام میدهیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: این بار با توجه به عدم اقدام لازم از سوی شورای امنیت و رفتار غیر مسئولانه آمریکا، انگلیس و فرانسه در مسیر دفاع از امنیت ملی خود و بر اساس قوانین بین المللی اقدام کردیم و انتظار آن است که دولت آمریکا و دیگران رفتار مسئولانه و واکنش مشروع ما را مورد توجه قرار دهند و بجای رویکردهای غیر منطقی قدردان اقدام مسئولانه و همراه با حساسیت ما باشند.

روابط ایران و اردن  روابطی سازنده است

وی همچنین افزود: خبر احضار کاردار سفارت ایران در اردن را دریافت کردیم، گفته شد این واکنشی در مورد اخباری بود که در برخی رسانه های ایران منتشر شده بود. نمی توان نقش اردن در رهگیری پرتاب ها را تایید یا رد کرد و این یک موضوع نظامی است و مقامات نظامی باید در این خصوص اظهار نظر کنند اما اقدام ما کاملا متعهدانه بود و اقدامی بازدارنده علیه اقدامات رژیم اشغالگر صهیونسیتی بود و شایسته است اقدام مشروع کشورمان مورد تایید همه کشور های منطقه قرار گیرد و روابط ما با اردن نیز روابط سازنده ای است و امیدواریم این روابط تداوم یابد.

حضور در نمایشگاه بین‌المللی زمینه‌ساز رونق گردشگری استان سمنان
دنبال کنید

همه کشورها به قطعنامه توقف صادرات تجهیزات نظامی به رژیم صهیونسیتی پایبند باشند

کنعانی در خصوص قطعنامه توقف صادرات تجهیزات نظامی به رژیم صهیونسیتی در شورای امنیت، گفت: ما در چارچوب نگاه اصولی خود از هر دو قطعنامه حمایت و اجرای آن را ضروری میدانیم اما رژیم آپارتاید و سرکش صهیونیستی تاکنون اهمیتی به قوانین و قطعنامه ها نداده و به جنایت های خود ادامه می دهد و تصویت قطعنامه مذکور نیز از سوی ما مثبت ارزیابی می شود و ارسال تجهیزات جنگی از سوی آمریکا به ویژه باعث ناامنی و کشتار در منطقه شده است و ما از همه کشورها انتظار داریم به مفاد قطعنامه شورای امنیت پایبند باشند.

نشست شب گذشته شورای امنیت هیچ دستاوردی براس رژیم صهیونیستی نداشت

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص جلسه شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل نیز تاکید کرد: این شورا نسب به درخواست های ایران و کشورهای صلح طلب برای پاسخگو کردن رژیم صهیونسیتی به دلیل حمایت های آمریکا پاسخ نداد و منفعلانه عمل کرد و بی عملی این شورا در محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی و عدم محکومیت حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به مقر دیپلماتیک ایران در سوریه شاهد این مدعا است که این شورا تحت تأثیر آمریکا است و نتوانسته به مسئولیت خود عمل کند اما امکان طرح مواضع حق ما از نشست دیشب فراهم شد و با توجه به مشروعیت اقدام ما و نقش آفرینی برخی اعضای شورای امنیت این نشست هیچ دستاوردی برای رژیم صهیونسیتی نداشت.

کشورهای اروپایی بجای همصدایی با رژیم صهیونسیتی در کنار کشورهای صلح طلب قرار بگیرند

عملیات بهسازی محور فیروزآباد – جم توسط راهداری استان فارس انجام می‌‎شود
دنبال کنید

وی در ادامه افزود: کشورهای اروپایی توجه داشته باشند اقدام ایران مسئولانه بود و باید قدردان ایران باشند و بجای ایراد اتهام به ایران به افکار عمومی پاسخ دهند که در مقابل نسل کشی رژیم صهیونسیتی چه اقدامی انجام دادند، کار عاقلانه که این دولت ها باید انجام دهند اینکه بجای هم صدایی با رژیم صهیونسیتی در کنار کشورهای صلح طلب است.

فعالیت سفارت آذربایجان در تهران آغاز می شود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص آغاز فعالیت سفارت آذربایجان در تهران نیز گفت: مقدمات خوبی برای این کار فراهم شده و این اتفاق نظر شکل گرفته که هم سو با دیگر اقدامات به ویژه همسو با همکاری های اقتصادی دیپلماتیک است. با اتمام دوره ماموریت سفیر ایران در آذربایجان ایشان نیز تغییر خواهند کرد البته ایشان هنوز در محل مأموریت حضور دارند اما طبق روال اداری این کار نیز صورت خواهد گرفت.

جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی حافظ آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز است

کنعانی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد توقیف کشتی باری منتسب به رژیم صهیونسیتی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب قوانین جهانی حافظ آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز بوده و هستیم و تعلق این کشتی به رژیم صهیونسیتی محرز است، بخش های مرتبط در حال بررسی جوانب هستند و اطلاعات تکمیلی را ارایه خواهند کرد اما برای ایجاد زمینه امن برای تجارت آزاد در تنگه هرمز به دلیل عدم پاسخگویی این کشتی به سوالات مقامات مرتبط این کشتی به داخل آب های سرزمینی ما هدایت شد و اقدامات بعدی در حال انجام است و در صورت لزوم توسط مراجع ذی صلاح اطلاع رسانی خواهد شد.

این خبر تکمیل می شود …

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi